Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:55:06 GMT

ماسوله خراسان کجاست؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۷۹۴۱۷

ماسوله خراسان کجاست؟

روستای کنگ کجاست؟ جاذبه‌های روستای کنگ سوغات ماسوله خراسان چیست؟ بهترین زمان سفر به کنگ کدام فصل است؟ چطور به روستای کنگ برویم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، تاکنون زندگی در روستا را تجربه کرده‌اید؟ جایی‌که با طلوع آفتاب و صدای آواز خروس از خواب بیدار شوید و همزمان با غروب آفتاب و صدای زنگوله گوسفندان برگشته از چرا بدانید شب هنگام و زمان خواب فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی‌که از هیاهوی جمعیت و ترافیک و آلودگی هوا خبری نیست.

 می‌خواهیم دقایقی شما را به یک روستای تاریخی سه هزار ساله دعوت کنیم و باهم سری به این روستای پلکانی باستانی بزنیم. روستایی که به نام ماسوله خراسان معروف است و به اعتقاد کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری شاید یک شب اقامت در این روستا منجر به الگوبرداری و ساخت ماسوله استان گیلان شده است.

روستای کنگ کجاست؟

روستای تاریخی و پلکانی «کنگ» در ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. قدمت این روستا به بیش از ۳ هزار سال قبل برمی گردد و حتی در برخی منابع غیر رسمی آمده که قدمت آن به ۸ هزار و پانصد سال قبل نیز می‌رسد و به نوعی قدمت آن از ماسوله گیلان نیز بیشتر است.

روستای تاریخی و پلکانی کنگ در شمال شرق ایران و در ۲۹ کیلومتری مشهد قرار دارد که در منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی شهر طرقبه واقع شده است. جایی‌که حدود ۴۵۰ نفر جمعیت دارد و اکثر ساکنان آن را زنان و مردان کهنسالی تشکیل می‌دهند که حفظ اصالت را به زندگی ماشینی شهر ترجیح داده‌اند و هنوز از این منطقه مهاجرت نکرده‌اند.

خانه‌های کاهگلی این روستا از خشت و گل و چوب و سنگ ساخته شده است و حیاط یک خانه پشت بام خانه دیگریست و نوع معماری و بنای خانه‌های روستای کنگ کاملا مشابه معماری روستای ماسوله گیلان است.

روستای کنگ نه تنها معماری زیبا و چشم نوازی دارد بلکه طبیعت دل انگیز و بی‌نظیر آن نیز گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، زیرا این منطقه دارای آبشار و رودخانه‌ها و باغ‌های بسیاری است که جذابیت و زیبایی این منطقه را صد چندان کرده است.

روستای کنگ روی دامنه‌های کوه بینالود قرار گرفته که معروف‌ترین کوه استان خراسان است. باغ‌های گیلاس، کوچه باغ‌های باصفا با دیوار‌های کاه گلی، دره‌هایی سرسبز و رود جاری بخشی از زیبایی‌های این منطقه است.

مردم این روستا علاوه بر کشاورزی و دامداری به قالیبافی هم علاقه دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند، زیرا فرش بافی و تاره بافی سنت دیرین اهالی کنگ است که هنوز مردم به این سنت پایبند هستند.

در سال‌های اخیر با رشد خانه‌های بوم گردی در مناطق روستایی برخی از ساکنان این منطقه به صورت غیررسمی پذیرای گردشگران و طبیعت گردان بودند و از این راه کسب درآمد می‌کردند و تنها یک خانه بوم گردی با مجوز رسمی مشغول فعالیت بود.

این روستای تاریخی و کهن برای گردشگران خارجی چنان جذاب است که اغلب گردشگران آلمانی، آمریکایی، سوئدی و حتی یونانیان را عازم این مرز و بوم کرده است.

جاذبه‌های روستای کنگ

در فصل بهار و تابستان می‌توانید از قدم زدن در کوچه باغ‌های با صفای این روستا لذت ببرید و در حین پیاده روی از دیدن مناظر طبیعی و معماری پلکانی و بافت تاریخی روستا دیدن کنید، زیرا این روستا آثار تاریخی و باستانی زیبایی دارد که در هر گوشه و کناری جا گرفته‌اند به‌طوری‌که شما می‌توانید پس از یکساعت پیاده روی در روستا به رباط شاه عباسی یا همان کاروانسرای شاه عباسی برسید که در دره‌ای مشرف به رودخانه زیبای کنگ واقع شده است.

روی تپه‌ای مشرف به روستا قبرستان قدیمی کنگ قرار دارد که از جمله جاذبه‌های تاریخی این روستاست. سنگ قبر‌های این قبرستان بسیار گران‌بها و ارزشمند است.

اشکالی مانند صورت و شانه که روی سنگ قبر‌ها حکاکی شده نشان دهنده موقعیت، سن و جنس متوفی است. علاوه براین برای نشان دادن سال‌های تولد و وفات متوفی نیز از تاریخ هجری قمری استفاده شده است.

در این روستا مسجدی با قدمت ۱۵۰ ساله وجود دارد که برای روستاییان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین قلعه تیغ‌میان و قلعه حصار از بنا‌های قدیمی روستای کنگ هستند که از آن برای دیده بانی استفاده می‌کردند. مزار شیخ عبدالله نیز یکی از اماکن مهم مذهبی روستاست که مزار یکی از عرفای این روستا بوده که متولد سال ۱۲۶۶ هجری قمری بوده است.

ارتفاعات بینالود دارای چشم انداز بکر و زیبایی است که سالانه کوهنوردان و گردشگران بسیاری را به این سمت جذب می‌کند. رشته‌کوهی که یکی از کوه‌های مشهور خراسان به نام بینالود و بلندترین قله استان به نام شیرباد معروف به بام خراسان در آن جای دارد.

آبشار کنگ نیز یکی دیگر از دیدنی‌های این دیار است که در ۵ کیلومتری از این شهر واقع شده و آن را به یکی از اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی روستا تبدیل کرده است.

سوغات ماسوله خراسان چیست؟

سوغات روستای کنگ شامل زرشک، زعفران، میوه و نبات است که می‌توانید برای هدیه به دوستان و عزیزان خود آن را تهیه کنید، از جمله غذا‌های محلی و سنتی این منطقه نیز می‌توان به آش ماش، آش شله قلمکار، بلغور و آش مخصوص با سبزی کوهی اشاره کرد که توسط بومیان منطقه آماده می‌شود.

اینجا هنوز هم هفت روز عروسی می‌گیرند

آداب و رسوم مردمان کنگ قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد و آن‌ها مراسم عزا و عروسی خود را همچون اجدادشان برگزار می‌کردند به‌طوری‌که تا پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور آن‌ها برای مراسم عروسی ۷ روز جشن و پایکوبی داشتند.

مردم کنگ هنوز هم بنا به سنت دیرین، عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورا را ویژه برگزار می‌کنند و روستاییان همچون سال‌های قبل با علم از حسینه پایین روستا به‌سمت حسینه بالای روستا می‌روند و به‌نشانه احترام با علم هایشان با هم سلام می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کنگ کدام فصل است؟

باتوجه به اینکه روستای کنگ در دامنه کوه بینالود واقع شده بهترین زمان سفر و اقامت در این منطقه فصل بهار و تابستان است که شب‌های خنکی را پیش رو خواهید داشت، زیرا معمولا دمای هوا آن از مشهد ۳ تا ۴ درجه خنک‌تر است.

علی رغم اینکه فصل پاییز و زمستان در این منطقه بسیار سرد و خشک است، اما عکاسان و طبیعت گردانی هستند که برای عکاسی از درختان پاییزی این منطقه را برای سفر انتخاب می‌کنند، زیرا روستای کنگ در فصل پاییز برای عکاسان بسیار جذاب است و طیف رنگی درختان این منطقه از زرد تا قرمز را دربر میگیرد که می‌توانند عکس‌های زیبا و جذابی از این منطقه بگیرند.

چطور به روستای کنگ برویم؟

اگر در ایام نوروز برای زیارت، اما رضا (ع) راهی شهر مشهد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به روستای ۳هزار ساله کنگ هم سری بزنید برای رسیدن به این روستا کافیست به شهر طرقبه بروید و از مسیر کمربندی آن به جاده روستای نغندر وارد شده و پس از عبور از این روستا تا آخرین روستای این جاده را طی کنید تا به ماسوله خراسان برسید.

منبع: خبر آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ماسوله اخبار گردشگری اخبار مرتبط سفر به قبرس و شهر کلیساهای بیزانسی، چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۱۴۰۱/۵/۳ عجایب گردشگری هند؛ معبد شگفت انگیز کایلاسا ۱۴۰۱/۵/۲ جاده هراز تا ۴ مرداد بسته شد ۱۴۰۱/۵/۱ هزینه یک سفر لاکچری به شهر رویایی بدروم ترکیه چقدر است؟ + جدول ۱۴۰۱/۵/۱ ذوق زدگی و حیرت بلاگر روسی از زیبایی هتل محل اقامتش در اصفهان + فیلم ۱۴۰۱/۴/۳۱ ۶ شب سفر لاکچری به مارماریس چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت ۱۴۰۱/۴/۳۱ آخرین ویدیو ها لحظه دستگیری قاتلان مجید عبدالباقی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۵۲ محکومیت شرکت بزرگ لبنیاتی برای گران فروشی ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۴ جشن عروسی یک زوج در زیر آب! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۴ اظهارنظر جنجالی کارشناس صدا و سیما درباره حجاب+ فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۳:۴۳ جشن تولد مجری خوش تیپ شبکه یک غوغا کرد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۱۸ ماسوله خراسان کجاست؟ ۱۶:۱۰ روغن بالاترین تورم کالاهای اساسی را به خود اختصاص داد ۱۶:۰۶ رشد عجب اقتصاد ترکیه با وجود تورم شدید! ۱۶:۰۱ واگذاری سهام خودروسازان به مراحل پایانی نزدیک می‌شود / انتظار برای انتشار اطلاعیه عرضه خودرو در بورس کالا ۱۵:۵۶ بازنشستگان منتظر یارانه باشند؟ ۱۵:۵۳ معوقات یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی چه شد؟ ۱۵:۴۶ فدرال رزرو مانع رشد بیت کوین می‌ شود؟ ۱۵:۴۵ سپاهان به دنبال قاتل پرسپولیس و استقلال ۱۵:۳۵ تنها ۱۴ درصد از کل مشترکان‌ آب کم مصرف هستند ۱۵:۱۴ محکومیت شرکت بزرگ لبنیاتی برای گران فروشی ۱۵:۰۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۵۸ اگر به یارانه ها اعتراض داریم، چه کنیم؟ ۱۴:۵۶ ادامه روند نزولی دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴:۵۶ اجاره روزانه ویلا و امکان پرداخت آنلاین با تتر ۱۴:۵۴ تلفات در شبکه انتقال برق بیش از ۱۱ درصد و بالاتر از متوسط جهانی است ۱۴:۴۸ معیشت بازنشستگان از اولویت دولت خارج نشده است ۱۴:۴۷ اولویت تخصیص تسهیلات ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت چیست؟ ۱۴:۴۰ بیمه‌آسیا ؛ معتبر و قابل اطمینان در صنعت بیمه ۱۴:۳۹ ترفندی برای تشخیص زردچوبه تقلبی از اصل + فیلم ۱۴:۳۴ جشن عروسی یک زوج در زیر آب! + فیلم ۱۴:۳۰ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۳) ۱۴:۲۲ ۱۰ عامل باورنکردنی بوی بد پا‌ها ۱۴:۲۰ فرمول رفع استرس فوری ژاپنی ها بالاخره فاش شد ۱۴:۲۰ معرفی اعضای جدید هیات مدیره شرکت مدار ۱۴:۱۸ نگرانی در خصوص بازار برنج امسال با ادامه قیمت گذاری دستوری ۱۴:۱۰ داستان عجیب زنی که عاشق سبیلش است! + عکس ۱۴:۰۷ رسوایی عجیب برای ایلان ماسک ۱۴:۰۱ نابغه شطرنج ایران مرد شماره یک دنیا را شکست داد ۱۴:۰۱ تخفیف ویژه آیفون برای چین ها در مدل های گران قیمت ۱۴:۰۰ پروژه افزایش ظرفیت توسعه پارک های انباشت و برداشت ناحیه آهن سازی به پیشرفت ۳۰ درصدی رسید ۱۳:۵۷ سیاست های وزارت صمت، صنعت تایر را پنچر کرد ۱۳:۵۶ قیمت جدید داروها چطور محاسبه می شود؟ ۱۳:۵۰ کدام زیرسویه کرونا شیوع بیشتری دارد؟ ۱۳:۴۳ اظهارنظر جنجالی کارشناس صدا و سیما درباره حجاب+ فیلم ۱۳:۴۰ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۱/۵/۳) ۱۳:۳۰ آیا بایدن دوران چهارساله‌ در کاخ سفید را به پایان می رساند؟ ۱۳:۲۹ توقف صادرات تخم مرغ ۱۳:۲۷ قیمت جهانی گندم با حمله روسیه به بندر اوکراین افزایش یافت ۱۳:۲۳ دلالان بین گندمکاران جولان می دهند ۱۳:۱۹ دوشنبه سیاه بورس / عقب گرد شاخص به فروردین ماه! ۱۳:۱۸ اختلال در اینترنت تایید شد ۱۳:۱۶ کلاهبرداری های وای فای رایگان ۱۳:۱۲ بعد از غذای تند چی بخوریم؟ ۱۳:۱۰ داشتن عمر طولانی با چند راز ساده ۱۳:۰۶ اصلاح سن بازنشستگی در دستور کار است ۱۲:۵۲ کودکان بالای ۱۲ سال، واکسن یادآور بزنند ۱۲:۴۷ انتشار تصاویری مسحور کننده از مریخ ۱۲:۴۱ آمار عجیب مالیات خانه های خالی؛ فقط ۵.۸میلیون! ۱۲:۴۰ اگر دست های مرموز از دخالت‌ دست برندارند، هم پاتوق هایشان را معرفی می کنم، هم اسامی را ۱۲:۳۷ جزییات جدید از استخدام پرستاران در وزارت بهداشت اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماسوله اخبار گردشگری ماسوله خراسان روستای تاریخی روستای کنگ واقع شده فیلم ۱۴ ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران

آفتاب‌‌نیوز :

تهران یکی از شلوغ‌ترین شهر‌های ایران است. ابر شهری با خیابان‌های کوچک و بزرگ و بزرگ‌راه‌های طولانی که در بیشتر ساعات روز با انبوهی از وسایل نقلیه و خودرو‌ها پر می‌شود. گرچه در پایتخت پارک‌ها و فضا‌های سبز فراوانی وجود دارند، اما زندگی شهری و دغدغه‌هایش فرصت محدودی برای لذت بردن از آن‌ها باقی می‌گذارد. در چنین شرایطی است که بسیاری از پایتخت‌نشینان، برای رفع خستگی و اندکی آرامش راهی جاذبه‌های اطراف تهران می‌شوند تا با طی کردن مسافتی کوتاه، از طبیعت بکر و هوای پاک این مناطق استفاده کنند.

به خصوص که در مناطق اطراف تهران گزینه‌های متعددی هم برای اجاره انواع اقامتگاه و خانه و سوئیت مهیا شده است و وجود پلتفرم‌هایی مانند سایت شب باعث شده تا مسافران بتوانند به راحتی نسبت به رزرو گزینه‌های اقامتی اقدام کنند.

شهریار، انتخابی جذاب برای سفر در بهار

فصل بهار مصادف است با درختان تازه شکوفه زده، دشت‌های سرسبز و پرگل، رودخانه‌هایی جاری و نسیمی دلنواز که از میان ارتفاعات و رشته کوه‌های البرز وزیدن می‌گیرد. اغراق نیست اگر بگوییم که بهار، بهترین فصل برای گشت و گذار در شهر‌های ییلاقی اطراف تهران مانند شهریار است. شهری با باغ‌های پر از میوه و دشت‌های رنگارنگ که یکی از جاذبه‌های گردشگری برای ساکنان تهران و شهر‌های اطراف به حساب می‌آید. 

یکی از جذابیت‌های شهریار برای اغلب مسافران، طبیعت سرسبزی است که در هر نقطه از شهر دیده می‌شود. اصلا به همین دلیل است که گزینه اجاره باغ در شهریار برای اغلب مسافران پرطرفدار و هیجان انگیز است! البته که در اینجا دیگر امکانات اقامتی هم وجود دارد و گردشگران می‌توانند ضمن گشت و گذار در طبیعت، در هر نقطه نسبت به اجاره ویلا در شهریار اقدام نمایند.

جا‌های دیدنی شهریار در بهار

همانطور که به شما گفتیم، طبیعت شهریار یکی از محبوب‌ترین نقاط برای تفریح و سفر است. با این حال در این شهر جاذبه‌های تاریخی متنوعی هم برای بازدید وجود دارد. یکی از این جاذبه‌ها، بنای تاریخی قلعه دهشاد است که مردم قدیم در گذشته از آن برای دیده بانی استفاده می‌کردند.

قلعه‌ای قدیمی با بافتی روستایی که هنوز بعضی از مردم شهر در گوشه و کنارش زندگی می‌کنند؛ بد نیست که بدانید این قلعه نسبت به دیگر جاذبه‌های تاریخی شهر، سازه مدرن‌تری دارد و قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد.

در چهار طرف قلعه دهشاد، چهار برج دیده می‌شود که روزگاری محل استقرار نگهبانان برای دیده‌بانی بوده است. سقف قلعه نیز به صورت ذوزنقه‌ای طراحی شده و دو طاق‌نما را در دو سمت خود جای داده است. در ساخت این قلعه و بنای قدیمی، آجر حرف اول را می‌زند.

به دلیل معماری منحصر به فرد این مجموعه، قلعه دهشاد یکی از آن مکان‌هایی است که دانشجویان رشته هنر را برای بررسی‌های دقیق و علمی به خود دعوت می‌کند. این بنای باستانی در ده کیلومتری شرق شهریار واقع شده و در فهرست آثار ملی کشور هم به ثبت رسیده است.

اگر از قلعه دهشاد دیدن کردید و باز هم دلتان خواست تا وقت خود را با سر زدن به جاذبه‌های تاریخی شهریار سپری کنید، ما به شما بازدید از تخت کیکاووس را پیشنهاد می‌کنیم! یک جاذبه تاریخی دیگر که در ۱۸ کیلومتری جنوب شهریار واقع شده است و قدمتی ۴ هزار ساله دارد. این بنا در روستای بیدگنه قرار گرفته و در گذشته محلی برای برگزاری جشن‌های ملی بوده است.

مورخان و باستان شناسان اعتقاد دارند که تخت کیکاووس، روزگاری میزبان جشن‎های باشکوهی مانند جشن سده یا مهرگان بوده است. جشنی که در آن همگی به دور آتش سرخ رنگ جمع می‌شدند و دست در دست یکدیگر، به شادی و پایکوبی می‌پرداختند. شاید اگر گوش‌هایتان را تیز کنید، هنوز هم بتوانید صدای جشن و پایکوبی مردم قدیم را در ذهنتان تصور کنید!

گرچه همچنان در این محل جشن‌هایی مانند چهارشنبه سوری برگزار می‌شود، اما بدون شک هیچ کدام تا امروز نتوانسته‌اند شکوه و زیبایی مراسم کهن و قدیمی را احیا کنند.

گردش بهاری در روستای برغان

حالا که تا شهریار آمده‌اید، بگذارید تا کمی هم با شما از روستا‌های جذاب اطرافش صحبت کنیم! مطمئنا سر زدن به این روستا‌ها آن هم در فصل خوش و آب و هوای بهار حسابی سرحالتان می‌کند و انرژی بی حد و اندازه‌ای به شما می‌دهد.

اولین روستای پیشنهادی ما به شما، روستای برغان است. دهکده‌ای که در دامنه جنوبی کوهپایه‌های البرز قرار گرفته و سر زدن به آن در بهار می‌تواند یک ماجراجویی دلنشین و هیجان انگیز باشد. قدمت برغان هنوز به درستی مشخص نشده است، با این حال درختان چنار بسیار تنومند و کهنسال این روستا خبر از تاریخی چند هزار ساله می‌دهند. در برغان همچنین خانه‌ها و بنا‌های تاریخی وجود دارند که ساخت آن‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد. 

روستای برغان در بهار آب و هوای معتدلی دارد. در حقیقت پوشش گیاهی متنوع و وجود درختان کهنسال و پربار در برغان، آب و هوای این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث شده است تا گشت و گذار در آن، جذاب و منحصر به فرد باشد. برغان علاوه بر طبیعت زیبا و آثار تاریخی‌اش، به آلوچه‌های خوش رنگ و طعمش هم شناخته می‌شود. جالب است که بدانید آلوچه و لواشک در کنار گردو و لبنیات محلی از جمله سوغاتی‌های خوشمزه برغان به شمار می‌روند.

پل قدیمی، رودخانه روستا، حسینیه محل، درختان هزار ساله و میدان برغان نیز برخی از جا‌های دیدنی این روستا به حساب می‌آیند. تا یادمان نرفته است بگوییم که در طبیعت اطراف برغان تا دلتان بخواهد کلبه چوبی و کلبه جنگلی هم ساخته شده و مسافران می‌توانند با خیال راحت چند روزی در این روستای خوش آب و هوا ساکن شوند.

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن