Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب شرفی در نشست خبری به مناسبت چهارشنبه پنجم مرداد ماه جاری مردادماه سالروز صنعت و معدن در استان فارس گفت: در دوره اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان در مدت ۴۰ سال مسئولان اقتصادی نداشته و درنتیجه شاهد ساختار اقتصادی معیوب، ضربه‌پذیر وانت خوار هستیم.

او با اشاره به اینکه واحد‌هایی که با بحران تورم و اشتغال و نیز با مشکل افزایش نیرو روبه‌رو هستند، افزود: هرساله تفاوت زیادی بین شرکت‌هایی که جذب نیرو یا ریزش نیرو داشتند قائل نبوده و در این راستا در سال جاری در این همایش تندیس‌ها تبدیل به طلایی نقره‌ای کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرفی گفت: برای نخستین بار با همکاری قوه قضائیه مرکز داوری در خانه صنعت و معدن استان فارس راه‌اندازی شد و در این مورد برای ثبت هر خانه صنعت معدن به‌ویژه تهران برای گرفتن این مرکز از استان فارس مجوز تأسیس داده می‌شود.

رئیس خانه صنعت معدن استان فارس گفت: در روز صنعت معدن جدایی از تقدیر از واحد‌های طلایی و نقره‌ای از تعدادی از پیشکسوتانی که در مسئولیت اجتماعی و اقتصادی، خیراندیشان و همیاران صنعت که مثمر ثمر بوده‌اند تقدیر می‌شود.

شرفی در مورد ارزیابی واحد‌هایی که در سالروز صنعت و معدن تقدیر می‌شوند، گفت: ارزیابی واحد‌های نمونه از سوی با حضور روسای تشکل‌های داوری و نماینده سازمان صمت که در حوزه‌های تولیدی تخصص دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

شرفی ضمن تأکید بر اینکه مهم‌ترین اهداف تشکیل این همایش مقابله با هجمه‌هایی که درون و از بیرون که جای گله دارد و نیز روشن نگه‌داشتن چراغ بنگاه اقتصادی عمل عبادی و ارزشمندی است، افزود: از ۱۹۰ واحدی که در فضای سخت فعالیت و معیشت بخشی از جامعه را تأمین و با ایجاد اشتغال ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش دهند، بیش از ۶۹ موفق به اخذ لوح تقدیر و تندیس شدند.

رئیس خانه صنعت معدن فارس گفت: حضور در بازار‌های منطقه‌ای به‌ویژه در عمان که هنوز سازگار شرکت در این بازار مهیا نشده، ولی اقتصاددانان درصدد معرقی توانمندی‌های استان فارس را در این کشور هستند.

شرفی گفت: کشوری دیگری که مورد هدف قرارگرفته ترکیه است که با داشتن ارتباط خوب با اروپا باراندازی مناسبی برای استان فارس است که در این کشور نمایشگاه دائمی راه‌اندازی کند.

او گفت: در کشور سوریه بااین‌همه شهید که داده‌ایم تنها ۳ درصد از بازار این کشور را توانسته‌ایم بگیریم درصورتی‌که ترکیه ۳۰ درصد از سهم بازار این کشور را گرفته، نشان از کم‌کاری در برون‌مرزی است.

رئیس خانه صنعت معدن استان فارس گفت: بخش خصوصی اگر زمینه هموار و پر از سنگلاخ و پیچ‌وخم نداشته باشد و نیز موانعی از سوی حاکمیت برداشته شود عاشق تلاش و درآمد و سود است.

شرفی گفت: دولتمردان هنوز به این باور نرسیده‌اند که درآمد نفتی باید به سمت زیرساخت سوق داده شود و به‌سوی هزینه جاری کشور نرود و نیز باید از منابع معدنی، فرآوری و دیگر برنامه‌ریزی‌ها کشور اداره شود و، ولی این باور هنوز از سوی حاکمیت نهادینه نشده است.

او گفت: حاکمیت مأمور به وظیفه، اما بخش خصوصی مأمور به نتیجه است اگر این ۲ باهم تلفیق شوند در حوزه صادرات کالای غیرنفتی به‌ویژه محصولات کشاورزی موفق می‌شویم.

این مسئول گفت: در ۳۳ خانه صنعت معدن ۱۴ خانه جزء خانه‌های برتر شناخته‌شده که تلاش‌های انجام‌گرفته در ردیف ۳ خانه برتر کشور قرارگرفته است و درنتیجه قابلیت دارد استراتژی خانه‌های دیگر را تعریف و هدف‌گذاری کند.

شرفی گفت: لوکوموتیو حرکت‌های اقتصادی در دنیا بخش بازرگانی است و این بخش قوه محرکه حوزه صادرات و کالا‌های غیرنفتی است به همین دلیل در دنیا بعد از شکل‌گیری انقلاب صنعتی اقتصاد سرلوحه فعالیت‌ها قرارگرفته چراکه تولید بدون اقتصاد بی‌معنا است.

او گفت: با ذائقه خود نمی‌توان تولید بخشی از بازار‌های جهانی را داشته باشیم بنابراین بخش بازرگانی می‌تواند رصد و بازاریابی کند و دولت نیز با ایجاد بازار سازی، قرارداد با پروتکل‌های سازمان توسعه و تجارت دیگر کشور‌ها، معرفی کالا در صداوسیما بستر را برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم می‌کند.

رئیس خانه صنعت معدن فارس گفت: نبود سیاست پایدار اقتصادی، بازار را که با زحمات و تلاش بسیاری به‌دست‌آمده به‌یک‌باره فرومی‌ریزد و در این راستا وظیفه حاکمیت بازار داری و پرهیز از بخشنامه و دستورالعمل‌های دست‌وپا گیر که ۹۹ درصد غیر کارشناسی است.

شرفی گفت: هیچ برنامه‌ریزی برای ۲ ماه نمی‌توان انجام دهیم به‌طور مثال اگر صادرات محصولات سیفی جات داشته و یک‌باره قیمت افزایش یابد در این راستا در گمرک بخشنامه شده که صدور کالا ممنوع است درنتیجه صادرکننده نزد تجار دیگر کشور‌ها بی‌اعتبار می‌شود.

مقررات و ضوابط در حوزه اقتصادی بسته خشک غیر کارشناسی است

او با اشاره به اینکه مقررات و ضوابط در حوزه اقتصادی بسته خشک غیر کارشناسی و در هیچ مقطع زمانی حاکم نبوده است، افزود: تفکراتی که بسته و یک سوء هرگز نمی‌تواند کشور را با ممنوع کردن و نیز بستن رونق نمی‌گیرد و در این راستا با ممنوع کردن خودرو نتوانستم خودرو خوب و باکیفیت تولید کنیم.

این مسئول گفت: اگر ارتباط کشور با دنیا قطع و محدود شود وابستگی دیگر کشور‌ها با ما کمتر شده و درنتیجه از دستاورد‌های بشر محروم می‌شویم و برای برون‌رفت از این معضل رفع سوء مدیریت حاکم بر تصمیم‌گیری‌ها است.

شرفی در مورد خام فروشی گفت: در فولاد منابعی هزینه‌ای می‌شود که غیرقابل‌جبران برای آب است، چون کشوری پرآبی نیستیم و در این راستا از زمان دادرسی تاکنون دولت به‌عنوان خام فروش بزرگ نفت خام فروخته است.

او گفت: جزیره‌ای نباید فکر کرد و باهم افزایی باید داشته‌های خود را مورد آنالیز قرارداد و برمنی‌ای داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان برنامه‌ریزی شود و در اقتصاد کلان نیز آنچه در استان‌های دیگر وجود دارد حمایت کرده و متقابلاً آنچه در استان فارس است حمایت دیگر استان‌ها قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ها و واحدهای تولیدی رانت اقتصادی رئیس خانه صنعت معدن استان فارس فارس گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران