Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستان پینه‌بسته کشاورزان پلدختری انگورها را از تاکستان‌های ۳۰۰ هکتاری این شهرستان و در گرمای ۴۵ درجه برداشت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، روستاییان پلدختری صبح‌های تابستانی خود را با راهی‌ شدن به تاکستان‌ها آغاز می‌کنند و با چیدن خوشه‌های انگور از تاکستا‌ن‌‌ها در گرمای 45 به ظهر می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستان پینه‌بسته کشاورزان پلدختری این روزها مرواریدهای یاقوتی و زرین انگور را از تاکستان‌های 300 هکتاری این شهرستان برداشت و راهی بازارهای استانی و کشوری می‌کنند تا برکت خوشه‌های سبز و یاقوتی راهی سفره‌های مردم ایران شود.

برداشت 4500 تن انگور از تاکستان‌های پلدختر/ اینجا خبری از صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون نیستطرح باغ مادری انگور برای نخستین بار در استان قزوین اجرا می‌شودروایت تسنیم از آئینی کهن در "شهر جهانی انگور"/ "شیره‌پزی" در همه روستاهای ملایر برپا می‌شود

برداشت انگور از مزارع 300 هکتاری تاکستان‌های پلدختر از اوایل خردادماه شروع شده‌ است و تا اوایل مردادماه ادامه دارد. 4500 تن انگور امسال از تاکستان‌های پلدختر برداشت‌ شده و متوسط هر هکتار 15 تن است که عمده این انگورها از نوع یاقوتی و به‌صورت دستی برداشت می‌شود.

بیشتر تاکستان‌های پلدختر در شمال این شهرستان و مناطق چولهول، افرینه و معمولان متمرکز است.

انتهای پیام/ 646/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تاکستان های پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد