Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای ماکو – ایواوغلی و سه راهی محمدیار - نقده را شامل می‌شوند که هم اکنون آماده بهره برداری بوده و طی هفته دولت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با معرفی سیستم توزین در حال حرکت گفت: این سیستم قابلیت اندازه گیری وزن کل و وزن توزین شده روی هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، تشخیص کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری را داراست و امکان تشخیص پلاک خودروهای مختلف، فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر، سرعت وسایل نقلیه عبوری، ثبت تصویر خودروهای مختلف و صدور قبض جریمه برای وسایل نقلیه مختلف از دیگر امکانات این سامانه را شامل می‌شود.

آرامون تصریح کرد: این سامانه‌ها اطلاعات وسایل نقلیه عبوری اعم از اضافه تناژ، سرعت و تعداد محور را رصد و در صورت داشتن اضافه تناژ مراتب در سیستم مانیتورینگ پاسگاه پلیس راه به صورت هشدار اضافه بار اعلام می‌شود تا اقدامات بعدی جهت اثبات تخلف توسط پاسگاه‌های پلیس صورت پذیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: با بهره برداری از این دو سامانه توزین در حال حرکت تعداد سامانه‌های WIM استان به ۴ سامانه افزایش می‌یابد و پیگیری لازم در خصوص تجهیز سایر محورهای استان به این سامانه در دستور کار قرار دارد.

محور ارومیه - مهاباد (رشکان) پر تردد ترین محور آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه محور ارومیه - مهاباد (رشکان) پر تردد ترین محور استان در سه ماهه نخست سال جاری بود، ادامه داد: طبق آمار در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار وسیله نقلیه در محور ارومیه - مهاباد (رشکان) تردد کردند که از این حیث این محور بیشترین تردد وسایل نقلیه را در بین محورهای مواصلاتی استان به خود اختصاص داد.

وی افزود: سواری و وانت بار با نزدیک به دو میلیون و سیصد تردد عمده ترین وسایل نقلیه را شامل می‌شود که در محور ارومیه- مهاباد (رشکان) تردد داشته و کامیونت، مینی بوس و کامیون‌های سه محور به بالا در جایگاه‌های بعدی بیشترین میزان تردد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بعد از محور ارومیه - مهاباد (رشکان) بیشترین تردد وسایل نقلیه در محور ارومیه - سلماس و ارومیه - بند انجام شده است.

وی افزود: طبق آمار بیشترین سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز در محور ارومیه - مهاباد (رشکان - حیدر آباد) و محور نقده - محمدیار با سرعت متوسط ۸۶ کیلومتر بر ساعت و محور ماکو - بازرگان با سرعت متوسط ۸۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

کد خبر 5547089

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل سامانه هوشمند جریمه بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا جهرم اردبیل مشهد استهبان خراسان رضوی سنندج وسایل نقلیه عبوری حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی محور ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر رهبردین عصر چهارشنبه در بازدید از جاده خوی به رازی اظهار کرد: طرح تعریض و آسفالت محور ترانزیتی خوی به رازی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی در حوزه راه بود که عملیات اجرایی آن در سه قطعه در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۲۲ کیلومتر این محور در سال‌های گذشته و در مدت ۲۰ سال تعریض و آسفالت شده بود که بعد از سفر دولت سیزدهم به آذربایجان غربی ساخت و تکمیل این جاده سرعت گرفت.

رهبردین افزود: این محور به طور ۶۵ کیلومتر از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی است که قبل از سفر ۳ کیلومتر آن تعریض و آسفالت شده بود.

وی افزود: بعد از سفر رئیس جمهور به استان و در دو مرحله با اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دوسال گذشته در حال حاضر ۳۰ کیلومتر این محور مهم ترانزیتی تعریض، آسفالت و آماده بهره برداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: پیمانکار در حال حاضر در ۱۳ کیلومتر باقی مانده این طرح عملیات اجرایی تعریض و آسفالت را ادامه می‌دهد که برای تسریع در تکمیل این جاده بر ضرورت توسعه جبهه‌های کاری تاکید شد.

وی افزود: در قطعه ۱۳ کیلومتری ۳ پل غیر همسطح نیز احداث می‌شود که مصالح لازم برای اجرای این پل‌ها تأمین شده و کارگاه در حال تجهیز است.

رهبردین با اشاره به اهمیت این محور بر ضرورت آغاز هرچه سریع‌تر ترانزیت زمینی کالا از محور خوی به رازی و ترکیه گفت: با توجه به نیاز استان برای تکمیل طرح‌های منتهی به پایانه‌های استان تکمیل این طرح نیز در اولویت طرح‌های عمرانی استان تا پایان سال جاری قرار دارد.

علی نژاد فرماندار خوی هم در بازدید از این طرح با اشاره به ضرورت حذف نقاط خطر خیز این محور از سرگیری عملیات حفر تونل جدید در این محور با خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ متر از این تونل ۵۱۰ متری حفر شده و عملیات برای تکمیل آن از سرگرفته شده است.

محور خوی به رازی نزدیک ترین محور از ایران به ترکیه است و نقش بسیار مهمی را در کاهش مصرف سوخت و افزایش تردد مسافر و توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کند.

در یک سال گذشته با وجود نیمه تمام بودن، این جاده بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نفر مسافر از این محور به ترکیه و ایران از طریق پایانه رازی -کاپی کوی تردد کرده‌اند و این محور یکی از پر ترافیک‌ترین محورهای مسافرت بین المللی در مناطق مرزی کشور بود.

کد خبر 6094759

دیگر خبرها

  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی