Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندروید یک سیستم‌عامل قدرتمند برای موبایل است که اغلب در پشتیبانی از فناوری‌های جدید از iOS پیشی می‌گیرد. بااین‌حال، بسیاری از افراد از قابلیت‌هایی که گوشی آن‌ها دارد آگاه نیستند و تنها به استفاده از گوشی برای ارسال پیامک، تماس گرفتن و استفاده از برخی برنامه‌ها اکتفا می‌کنند. این در حالی است که گوشی‌های جدید از امکانات بسیار گسترده‌ای برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با چند نکته ساده و کاربردی در مورد کار کردن با گوشی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید از این نکات آگاه شوید در ادامه با ما همراه باشید.

برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید

بیشتر گوشی های اندرویدی دارای برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده هستند. اگرچه بسیاری از این برنامه‌ها مفید هستند اما ممکن است به برخی از آن‌ها نیاز نداشته باشید. گوشی وان پلاس یکی از این گوشی‌هاست که بهترین و مفیدترین برنامه‌ها را به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده بر روی گوشی قرار داده است. بنابراین، اگر به دنبال یک گوشی کاربردی و با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، خرید موبایل وان پلاس می‌تواند ایده مناسبی باشد.

برای مثال، اگر پادکست گوش نمی‌کنید، برنامه مرتبط با آن را از روی گوشی حذف کنید. متاسفانه امکان پاک کردن برخی از برنامه‌ها از گوشی وجود ندارد اما می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. در این صورت، آن‌ها در رابط کاربری نشان داده نمی‌شوند و منابع سیستم نیز آزاد می‌شود.

یک برنامه لانچر نصب کنید

می‌توانید با نصب یک برنامه لانچر از Play Store، صفحه شروع اولیه گوشی خود را تغییر دهید. برخی از بهترین برنامه‌های لانچر شامل Action Launcher، Apex، Lightning، Microsoft Launcher، Nova، Niagara و Launcher می‌شوند. حتی می‌توانید با لانچر iOS 14، اندروید خود را شبیه به آیفون کنید. از سوی دیگر، لانچرهایی نیز وجود دارند که می‌توانند رابط کاربری گوشی را شبیه به Windows Phone کنند.

ظرفیت ذخیره‌سازی گوشی را افزایش دهید

برخی از مدل‌های گوشی‌های اندرویدی به شما امکان می‌دهند که حافظه ذخیره‌سازی گوشی را با استفاده از microSD افزایش دهید. این امر نه‌تنها به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و فایل‌های بیشتری را بر روی گوشی ذخیره کنید، بلکه به شما امکان انتقال حجم زیادی از فایل‌ها از دستگاهی به دستگاه دیگر را می‌دهد.

بر روی گوشی آنتی‌ویروس نصب کنید

ازآنجایی‌که اندروید از iOS بسیار بازتر است امکان حملات بدافزار به آن وجود دارد. اگرچه گوگل محافظت‌هایی قوی را برای این سیستم‌عامل فراهم کرده است اما توصیه می‌کنیم که یک آنتی‌ویروس را بر روی گوشی خود نصب کنید. برخی از بهترین آنتی‌ویروس‌ها شامل Bitdefender Total Security، Kaspersky Security Cloud، Norton 360 Deluxe و McAfee AntiVirus Plus می‌شوند. شما می‌توانید از این آنتی‌ویروس‌ها برای کامپیوتر دسکتاپ خود نیز استفاده کنید. این برنامه‌ها مطمئن می‌شوند که برنامه‌های بدی را بر روی دستگاه نصب نمی‌کنید.

Find My Device را روشن کنید

اگر تلفن همراه خود را در مکان اشتباهی قرار دهید یا گوشی شما به سرقت برود، گزینه Find My Device به شما کمک می‌کند که مکان آن را بر روی نقشه پیدا کنید. علاوه بر این، این قابلیت به شما امکان می‌دهد گوشی را غیرفعال کنید، محتویات آن را پاک کنید یا صدایی را بر روی آن پخش کنید. سیستم عامل iOS کمی فراتر می‌رود و به شما امکان می‌دهد شماره یا پیام دیگری را بر روی صفحه‌نمایش دستگاه گم‌شده نمایش دهید.

از Battery Saver Mode استفاده کنید

استفاده از حالت صرفه‌جویی در باتری باعث می‌شود شارژ گوشی دیرتر تمام شود و وقتی تلفن شما در حال شارژ است به‌طور خودکار خاموش شود. علاوه بر این، می‌توانید از ویژگی Adaptive Battery نیز استفاده کنید که در آن عمر باتری بر اساس الگوی استفاده شما از گوشی افزایش می‌یابد. همچنین، می‌توانید گوشی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در زمان خاصی بر اساس میزان مصرف شارژ یا درصد باقیمانده از شارژ گوشی، حالت صرفه‌جویی در باتری را فعال کند.

گوشی samsung galaxy a32 که از 4G پشتیبانی می‌کنند دارای حالت صرفه‌جویی در باتری هستند و از سوی دیگر، از مشخصات فوق‌العاده دیگری نیز برخوردارند. علاوه بر این، با توجه به قیمت روز گوشی‌ها، قیمت مناسبی نیز دارند.

گوشی خود را به‌صورت مرتب به‌روزرسانی کنید

این روزها به‌روزرسانی اندروید ساده‌تر و سریع‌تر از همیشه است. به‌روزرسانی‌ها باعث می‌شوند که باگ‌های گوشی رفع شوند و از سوی دیگر، امنیت گوشی قوی‌تر شود. بنابراین، به‌روزرسانی گوشی را به‌هیچ‌عنوان نادیده نگیرید و به‌محض انتشار آپدیت جدید، حتما آن را نصب کنید.

برای باز کردن دوربین، دو بار دکمه پاور را فشار دهید

برخلاف آیفون که دارای آیکون دوربین در صفحه قفل گوشی است، بیشتر گوشی‌های اندرویدی به شما امکان می‌دهند برای باز کردن دوربین، دو بار دکمه پاور را فشار دهید. دسترسی سریع به دوربین برای لحظاتی بسیار مهم است که لازم است هرچه زودتر تصویر آن را ثبت کنید. علاوه بر این، می‌توانید از دکمه‌های تنظیم صدا برای فوکوس و گرفتن عکس استفاده کنید. برای فیلمبرداری نیز یکی از این دکمه‌ها را به مدت طولانی فشار دهید.

درنهایت، امروزه گوشی‌ها روزبه‌روز پیشرفت بیشتری پیدا می‌کنند و هر روز قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. بااین‌حال، در این شرایط، آگاهی از قابلیت‌ها و امکانات بسیار مهم است. نکاتی که در این مقاله مطرح شده است تنها چند نکته در مورد کار کردن با گوشی هستند و امکانات و قابلیت‌های گوشی بسیار فراتر از این موارد است. بااین‌وجود، شما تنها با استفاده از همین نکات می‌توانید از گوشی استفاده بسیار موثرتری داشته باشید.

نویسنده: مینا معین اسلام

تماشاخانه ببینید| حمله مورچه‌خوار به لانه موریانه‌ها/ استفاده جالبی از زبان دراز و چسبناک تلخی و شیرینی‌های عکاس حیات وحش/ از داستان‌های شنیدنی هنگام عکاسی، تا تصاویری از حیات وحش ایران که تا کنون ندیده‌اید (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شما امکان استفاده کنید بر روی گوشی آنتی ویروس برنامه ها قابلیت ها بر روی نصب کنید گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند