Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هرکسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است؛ یعنی به جوان امروز که نشان دهد نظریه اسلام سیاسی امام خمینی (ره) می‌تواند زندگی مردم را هم در بعد معنوی و هم مادی اداره کند؛ چنین رفتاری بیانگر انقلابی بودن است و هر کسی غیر از این رفتار کند ضدانقلاب بوده و در مسیر انقلاب حرکت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه) در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروزه برخی تصور می‌کنند کار فرهنگی، کار رانتی است و دولت باید مرتباً بودجه بدهد تا این نوع اقدامات ادامه یابد، گفت: بنده البته خلاف این نظر را دارم و معتقدم امروزه انجام فعالیت فرهنگی در کشور، از جهت اقتصادی جزو مجموعه‌هایی است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد مانند همه فعالیت‌های اقتصادی دیگر و حتی از آن انتفاع اقتصادی داشت.

وی افزود: امروز گفته می‌شود اقتصاد اولویت است، اما باید عنوان کرد که در این حوزه نیز نیازمند فرهنگ هستیم و اگر مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود به این دلیل است که در اقتصاد فهم فرهنگی نداریم.

شهید سلیمانی بحث امنیت و دفاع را با نگاه فرهنگی اداره کرد

رئیس قوه مقننه با اشاره به اظهارات یکی از رایزنان فرهنگی در خصوص شهید سلیمانی مبنی بر اینکه او شهید جبهه فرهنگ بود، گفت: اتفاقاً شهید سلیمانی مرد میدان بود که می‌جنگید و در حقیقت رزمنده بود و کار امنیتی می‌کرد و با گلوله سروکار داشت و به حد ضرورت کار سیاسی انجام می‌داد اما نکته مهم اینجاست که اندیشه وی برخاسته از اندیشه امامین انقلاب بود و اعتقاد داشت اگر قرار باشد به مقوله کار نظامی خود با رویکرد امنیت‌محور نگاه کند، انقلاب اسلامی پیش نخواهد رفت، بنابراین برای مقابله با جنگی که تحمیل شده و ظلمی که برای مسلمین و انسان‌ها رخ داده باید به جای رویکرد تهدیدمحور، به مردم نگاه کند و رویکرد جامعه‌محور داشته باشد.

وی تأکید کرد: در واقع شهید سلیمانی از جمهوری اسلامی درخواست تیپ و لشکر نکرد زیرا وی نگاهش به کسانی بود که طبق فرموده امام (ره) تا آخر پای انقلاب خواهند ایستاد و آن افراد کسانی جز مستضعفان و محرومان نبودند که طعم فقر را چشیده‌اند.

عزل بنی صدر چطور روند جنگ را تغییر داد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربیات حاصل از جنگ تحمیلی بیان کرد: در یک سال اول جنگ که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود، هیچ امکاناتی اعم از تسلیحات و حتی نان و آب به رزمندگان داده نمی‌شد، حتی اجازه نمی‌دادند ما از اهواز به سمت خط مقدم برویم و می‌گفتند اینجا جای بچه‌ها نیست!

وی اضافه کرد: این مهم در حالی است که فرهنگ انقلاب اجازه نداد بچه‌های انقلابی تسلیم شوند و چند ماه بعد از کنار رفتن بنی‌صدر که نتیجه تفکر انقلابی شهدای مظلومی مانند شهید بهشتی و مجاهدان بزرگی مانند حضرت آقا برای احیای تفکر ناب مبتنی بر اهل بیت بود دیدیم که چگونه عملیات‌های شکست حصر آبادان، بیت‌المقدس، فتح‌المبین و ...رقم خورد و پیروزی‌های بزرگی را در جبهه‌ها برای ملت ایران رقم زد.

قالیباف در این زمینه افزود: در آن زمان بر سر پول دعوا نبود بلکه بر سر جان‌ها دعوا بود زیرا به وعده الهی باور داشتیم و فضا معنوی بود؛ شهید سلیمانی عنوان می‌کرد اگر می‌خواهیم بگوییم که در بهشت چطور زندگی خواهیم کرد باید بگوییم همان‌طور که در دوران دفاع مقدس رفتار و زندگی می‌کردیم زیرا در آن دوران افراد با یکدیگر صادق و برادر بودند.

وی گفت: نتیجه آن اقدامات موجب شد اسرائیل و آمریکا که می‌خواستند ما را ساقط کنند خواسته‌شان محقق نشد، همچنین آنها می‌خواستند ما را در مرزهای خود نگه دارند و در اطراف ما حضور داشته باشند که این موضوع هم رقم نخورد. امروزه عظمت انقلاب اسلامی موجب شده از شبه قاره هند تا مدیترانه با قدرت در صحنه‌های امنیتی محکم ایستاده‌ایم و بیخ گوش رژیم صهیونیستی حضور داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تغییر مجدد استراتژی آمریکایی‌ها در قبال ایران گفت: آنها پس از ناکام ماندن در عرصه نظامی و امنیتی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند هیچ راه دیگری ندارند و باید از راه مبارزه فرهنگی باورها را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید :

توصیه های وحید اشتری به «بچه حزب اللهی‌ها» سیسمونی نوه قالیباف ، گریبان افشاگر را گرفت + تصویر حکم قضایی سنگین وحید اشتری قالیباف ، رقیب رئیسی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری است؟ / تب و تاب همیشگی «سردار» برای کلیدداری «پاستور»

وی با بیان این که امروزه همه ما شکل هم شدیم اما هیچ کدام شکل انقلاب نیستیم، اظهارکرد: انقلابی با حرف‌های مفت و تند و به تعبیر رهبر انقلاب با سوپرانقلابی‌ها، انقلابی نمی‌شود؛ امروز هر کسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است؛ یعنی به جوان امروز که نشان دهد نظریه اسلام سیاسی امام می‌تواند زندگی مردم را هم در بعد معنوی و هم مادی اداره کند؛ چنین رفتاری بیانگر انقلابی بودن است و هرکسی غیر از این رفتار کند ضدانقلاب بوده و در مسیر انقلاب حرکت نکرده است.

قالیباف افزود: آن روزی که ۱۱۰ میلیارد دلار در کشور درآمد داشتیم و امروز که ۴۵ میلیارد دلار درآمد داریم همواره تورم وجود داشته است، پس مشکل ما پول نیست بلکه مشکل این است که کارها را درست و مبتنی بر سنت‌های یاد شده انجام نمی‌دهیم.

زمینه سازی مهدویت با نگاه اداری و سازمانی انجام نمی‌شود

وی با اشاره به گام دوم و همچنین چهلم دوم انقلاب، بیان کرد: برای پیشبرد امور در این حوزه هیچ راهی نداریم مگر اینکه باورهای سال ۱۳۵۷ را دوباره باور کنیم و با تجربه ۴۰ساله و به فرموده رهبر انقلاب راه و مسیر را از حکومت علوی الگو بگیریم و زمینه‌سازی مهدویت و حکومت جهانی را فراهم کنیم؛ این مسیر مجاهدت دائمی می‌خواهد لذا به این مأموریت نباید از جنس اداری و سازمانی نگاه کنیم.

رئیس قوه مقننه گفت: در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم هر اقدامی از این جنس را برای فعالان این حوزه انجام دهیم و حتی حاضرم با مسئولیت شخصی در برخی جاها امور را بپذیرم تا اهداف محقق شود.



۲۱۲۲۰

کد خبر 1654954

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم شهید سلیمانی بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم