Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:25:46 GMT

دوسالانه عکس با موضوع شکوه خانواده ایرانی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۱۳۴

دوسالانه عکس با موضوع شکوه خانواده ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس، این برنامه با حضور کمال‌الدین شاهرخ دبیرکل دوسالانه، سیدعباس میرهاشمی رییس هیأت داوران، جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان و حسین دلاوری نماینده بنیاد خاتم الاوصیا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دبیرکل دوسالانه به شرح جزئیات فراخوان پرداخت.

شاهرخ بیان کرد: انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان ایران با همکاری مجمع فعالان جمعیت، سازمان‌های ذیربط و با همراهی و مشارکت هنرمندان عکاس و علاقمندان عکاسی، «پنجمین دوسالانه‌ سراسری عکس نور» را با عنوان «خانواده من» برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: «خانواده» در فرهنگ اقوام و ملل، نهادی لازم برای ایجاد پایداری در جامعه است و در گذر زمان تغییرات زیادی در ترکیب خانه، خانواده، شیوه معیشت، ساختار و نقش افراد در تشکیل خانواده به وجود آمده است. خانواده ایرانی میان کوچ‌نشینان، روستاییان و شهرنشینان پراکنده است و با تغییرات اقلیمی، رشد جمعیت و اهمیت مشاغل، افزایش مهاجرت و همنشینی فرهنگ‌ها گسترش یافته و شمار قابل ملاحظه‌ای از مردم با ازدواج‌های غیرخویشاوندی و غیربومی، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند و آنچه موجب تداوم و استحکام خانواده می‌شود، وفاق اخلاقی و اشتراکات معنوی است.

شاهرخ تصریح کرد: نهاد خانواده از میان مذهب،‌ آداب، رسوم و دیگر مشترکات فرهنگی سر بر می‌آورد و ریشه در همین خاک و بستر اجتماعی دارد و چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مشترکی در پیش روی آن است. بنابراین رویکرد عکاسانه به خانواده باشکوه ایرانی، رویکردی از سر ضرورت به یکی از ارکان اساسی جامعه است.

او همچنین درباره عکاسی از «خانواده» بیان کرد: عکاسان باید سعی کنند خانواده‌های پنج نفر به بالا را پیدا کنند و به عنوان خانواده باشکوه از آنها عکاسی کنند.

شاهرخ تصریح کرد: سعی شده از افرادی صاحب نظر برای شورای سیاست گذاری و داوری آثار استفاده شود که بتوانند راهنما و کمک کننده عکاسان در این مسیر باشند.

سید عباس میرهاشمی نیز در این نشست عنوان کرد: حق زمانه و روزگار بر ما این است که اگر کاری را انجام می‌دهیم، جامع و کامل باشد. خوشبختانه دوسالانه عکس «نور» از اولین دوره‌های خود سعی کرده است این رویه را حفظ کند و همیشه دامنه گسترده و قابل قبولی را برای دو سالانه ایجاد می‌کند. امسال با بررسی همه جانبه‌ای که داشته‌اند اتفاقات جامعی را در نظر گرفته‌اند و مجموعه‌ تلاش می‌کند تا ذره ذره حوزه هنری و تخصصی خود را در نظر داشته باشد. این امر نشان می‌دهد که برای برگزاری این دوره بررسی عمیقی صورت گرفته است.

او ادامه داد: در این دوسالانه برای همه کسانی که می‌توانند به نوعی در بحث تبیین «خانواده» دخیل باشند فضا ایجاد شده است. شرکت در این دوسالانه پروسه بسیار بزرگی است؛ زیرا عکاس باید تحقیق و مطالعه کند، کسی را به عنوان راهنما در نظر بگیرد، عکاسی و جمع بندی کند. امیدوارم این فضا جدی گرفته شود و عکس‌های ماندگاری از خانواده به ثبت برسد.

دلاوری از اعضای شورای اجرایی در پایان بیان کرد: در این دوسالانه موضوع مهم و جدی کشور دستمایه قرار داده شده است. هر جا هنر با مسائل جامعه گره بخورد در حل مسئله و طرح آن کمک می‌کند. به نظر می‌رسد یکی از حوزه‌های جدید حکمرانی مردم در عرصه هنر اینجاست؛ یعنی جایی که هنر وارد می‌شود که هم طرح کند و هم حل. امیدوارم بتوانیم با ابزار هنر این موضوع مهم کشور را هم طرح کنیم و هم راه حل آن را پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون

مدت‌هاست که رضا عطاران در تلویزیون سریال جدیدی ندارد، درحالی‌که برخی در فضای‌ مجازی شایعاتی از حضور او را در این سریال مطرح می‌کنند، اما کارگردان سریال به یک واقعیت اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، یکی از نکات جالب در قصه این سریال، نام خانواده «عطاران» و یکی از شخصیت‌های محوری داستان است که به او «رضا عطاران» گفته می‌شود. همین نکته باعث شد برخی در فضای‌مجازی از این تیتر استفاده کنند: «حضور رضا عطاران در سریال جدید تلویزیون». خبر در نوع خودش جالب، اما این صفحات مجازی برای دیده شدنِ خودشان از این عناوین خبری استفاده می‌کنند وگرنه حقیقت چیز دیگری است.

علی مشهدی به عنوان کارگردان سریال گفت: ماجرا از این قرار است که قصه و اتفاقات سریال «بدل» در سال ۱۴۰۲ رقم می‌خورد و به یک خانواده‌ای برمی‌گردد که نسل اندر نسل عطارند. به همین خاطر نام فامیلی‌اش «عطاران» شده، همچون کسی که به او آهنگر می‌گویند فامیلی‌اش «ی» نسبتی می‌گیرد و او را «آهنگری» می‌خوانند.

وی در خصوص اینکه چرا نام پسر خانواده رضا عطاران گذاشته شده و آیا پایِ استفاده ابزاری از نام رضا عطارانِ بازیگر شناخته شده در میان است، تأکید کرد: شهرام قائدی نقش پدر را در خانواده عطاران بازی می‌کند، پریسا مقتدی همسرش و عرفان آصفی نقش پسر خانواده را با نام رضا عطاران بازی می‌کند. اصلاً هیچ استفاده ابزاری نشده حتی با وجود رفاقت و قرابت تنگاتنگ با رضا عطاران، از او اجازه گرفتم که نامِ کاراکترمان را رضا عطاران بگذاریم.

این کارگردان و نویسنده شاخص حوزه طنز در تلویزیون ابراز امیدواری کرد که تلویزیون بتواند در حوزه طنز بدرخشد و مخاطب را با خودش به دورانی ببرد که بهترین‌های طنز در تلویزیون کار می‌کردند و بسیاری از خیابان‌خلوت‌کن‌های تلویزیون جزو همین طنز‌ها و کمدی‌های سیما بودند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • دیدار امیرحسین صادقی با خانواده شهید مدافع حرم
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • بایرن - رئال: در این‌جا همه‌چیز با شکوه‌ است
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش