Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:24:19 GMT

مخدوشی پلاک جرم است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۱۶۳

مخدوشی پلاک جرم است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران اظهار کرد: تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را به مرحله اجرا در خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس و در طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی گردد و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضایی اقدام کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرشخص در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از 6 ماه تا یک‌سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: راکبینی که اقدام به پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک کرده و موتورسیکلت آ‌ن‌ها فاقد پلاک بوده و یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک بر روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت می‌کنند، در صورت مشاهده مامورین ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها در این طرح توقیف و روانه پارکینگ شده و در مورد مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

همه‌خانی گفت: راکبین موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌ آنها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رویت بصورت خوانا نصب شده باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود و از دید قانون‌گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در ماده دو به موضوع شماره‌گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک‌های متصل به آن که در راه‌ها حرکت می‌کنند و وسایل نقلیه صنعتی و عمرانی، کشاورزی باید دارای پلاک و شماره باشند.

وی افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد، زمینه‌ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است، یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند و از چراغ قرمز رد می شود و یا در برخی موارد بحث کیف‌قاپی‌ها توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود و هر کسی که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی را انجام دهد.

همه‌خانی خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می‌کند.

پاکت هایی برای کلاهبرداری / رئیس پلیس آگاهی پایتخت هشدار دادسرقت خودرو به‌همراه سرنشین دختر 12ساله در تهران!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس راهور تهران بزرگ برخورد با تخلفات فرهنگ ترافیک معاون آموزش مخدوشی پلاک وسیله نقلیه پلاک وسیله پوشش پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کد‌های مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتور‌ها نیز همچون خودرو‌های دوربین‌دار اقدام به جریمه خودرو‌های دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند؛ لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو