Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان که به‌منظور شرکت در نشست بین‌المللی با محور افغانستان به تاشکند رفته است می‌گوید، توقع داریم که در این نشست حقایق موجود افغانستان و پیشرفت‌های که در این اواخر در بخش‌های امنیت، اقتصاد و روابط صورت‌گرفته، درک و سپس تصمیم گرفته شود.

به گزارش ایران اکونومیست از رسانه های افغانستان، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان امروز –دوشنبه- قبل از برگزاری نشست دوروزه بین‌المللی تاشکند با محوریت افغانستان به رسانه‌ها گفت: "ما حاضر هستیم که با همه کشورهای منطقه و جهان در بخش‌های سیاسی و اقتصادی تعامل داشته باشیم".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حکومت طالبان بر تمام خاک افغانستان تسلط کامل دارد گفت: " امیدواریم که کشورهای منطقه و جهان از این فرصت استفاده خوب کرده و با تأمین امنیت در این کشور سرمایه‌گذاری کنند".
 
متقی گفت: ما از نشست دو روزه تاشکند توقع داریم که حقایق موجود افغانستان را درک کرده و در روشنایی پیشرفت‌های ما در عرصه‌های امنیت، اقتصاد و فرآورده‌ها تصمیم خوب بگیرند.
 
نشست دوروزه بین‌المللی تحت عنوان" نشست امنیت و رشد اقتصادی افغانستان" با حضور نمایندگان بیش از 20 کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی امروز در تاشکند برگزار شده است.

نشست تاشکند نمایانگر تعامل خوبِ جهان با امارت اسلامی است

در همین ارتباط معاون سخنگوی طالبان می‌گوید: نشست تاشکند نشان می‌دهد که امارت اسلامی با تعامل خوب از سوی کشورها مواجه است.

بلال کریمی، گفت که طالبان از یک جایگاه  بسیار عالی در نشست تاشکند شرکت می‌کند.
 
او با بیان اینکه هیئت اعزامی طالبان در ترکیب خود وزیر مالیه و نمایندگانی از بخش های دیگر نیز دارد، گفت که این هیئت خواسته‌ها و نیازهای افغانستان را از طریق این نشست به گوش جهانیان خواهد رساند.
 
به باور آقای کریمی، نشست تاشکند نشان می‌دهد که طالبان با تعامل خوب از سوی کشورها مواجه است.
 
قرار است کنفرانس بین‌المللی با محوریت افغانستان به مدت سه روز در ازبکستان برگزار شود.
 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ازبکستان ، افغانستان ، ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ازبکستان افغانستان ایرنا نشست تاشکند بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است