Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:43:14 GMT

نظارت سازمان بازرسى بر نحوه اجرای طرح دارویار

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۲۰۷

نظارت سازمان بازرسى بر نحوه اجرای طرح دارویار

در راستای اجرای "طرح دارویار"، بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور از سه داروخانه تهران بازدید و در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اشکان میرمحمدی به همراه دو نفر از مسئولان تأمین اجتماعی به صورت سرزده از داروخانه‌های 29 فروردین، مشهوری، تخصصی و فوق تخصصی بیماران خاص دکتر رسول نظری‌فرد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید با مؤسس و مسئولین فنی داروخانه‌ها گفت‌وگو و سیستم دارویی این داروخانه را از نزدیک بررسی و در جریان نقاط ضعف و قوت قرار گرفت و همچنین در خصوص میزان مطالبات داروخانه‌ها از تامین اجتماعی و بیمه‌ها پرس‌و‌جو کرد.

میرمحمدی در این بازدیدها با مراجعه‌کنندگان داروخانه نیز گفت‌وگو کرد و در جریان کم و کیف درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم قرار گرفت.

در این بازدیدها مشخص شد که برخى از داروها با برندهاى مختلف تولید شده‌اند اما فقط یکی از برندها مشمول اجرای طرح دارویار شده است که مقرر شد موضوع پیگیری صورت گیرد.

وى در حاشیه این بازدیدها با اشاره به دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیرامون پیگیری و ورود جدی به موضوعاتی که دغدغه مردم است به اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور از بعد نظارت بر حسن جریان امور، امروز از نزدیک در جریان روند اجرای طرح دارویار قرار گرفت و با وجود اینکه این طرح در زمینه جلوگیری از قاچاق دارو و پیشگیری از سوءاستفاده برخی از افراد نتایج مؤثری دارد؛ اما در برخی از زمینه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ کرد.

وی با اشاره به برخی از تغییر قیمت‌ها اظهار کرد: در بسیاری از داروها تغییر قیمتی حاصل نشده اما در رابطه با داروهای تک‌نسخه‌ای، که بعضاً تحت پوشش بیمه‌ای نیز قرار ندارد و برای بیماران خاص و صعب‌العلاج تجویز می‌شود، تغییر قیمت‌هایی مشاهده شد که بار این افزایش قیمت‌ها بر دوش بیماران قرار گرفته است و نارضایتی ایشان را با توجه به افزایش هزینه‌های آن در پی داشته است که در این راستا ضرورت دارد اقدامات لازم انجام شود.

بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم کمک به دولت برای اجرای طرح دارویار تأکید کرد و خواستار همکاری تأمین اجتماعی و بیمه‌ها به منظور جلوگیری از وارد شدن خدشه به گردش مالی داروخانه‌ها و مراکز درمانی با پرداخت به موقع مطالبات آنها شد و از ارسال نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی به تأمین اجتماعی برای پیگیری و تسریع در پرداخت‌ها به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از تأمین منابع مالی به واسطه مطالبات از تأمین اجتماعی منتج به بروز احتمال کسری دارو متأثر از آن، خبر داد.

وی در رابطه با ورود سازمان بازرسی به این موضوع نیز بیان کرد: یکی از وظایف دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی شناسایی آسیب‌ها و تلاش برای رفع آنهاست که بر این اساس روند اجرای طرح دارویار و نظارت بر اجرای آن مورد مطالبه این مرجع نظارتی است.

افزایش پوشش بیمه‌ای دارو با طرح "دارویار"/ قیمت دارو برای مردم زیاد نمی‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بازرسی سازمان بازرسی سازمان بازرسی کل کشور اجرای طرح دارویار تأمین اجتماعی داروخانه ها قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی