Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:48:37 GMT

وزیر خارجه طالبان به ازبکستان رفت+ فیلم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۲۲۶

وزیر خارجه طالبان به ازبکستان رفت+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آوا، هیئت اعزامی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز دوشنبه به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با وزیر خارجه ازبکستان دیدار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیدار مذکور در شهر تاشکند پایتخت کشور ازبکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، هدف از این سفر شرکت هیئت اعزامی افغانستان در کنفرانس بین‌ المللی تاشکند رسانه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان درباره این سفر و نشست تاشکند به خبرنگاران گفت: در خصوص روابط اقتصادی به افغانستان و نیز تبدیل کابل به قطب ترانزیت منطقه صحبت می شود.... از همه کشورها اعم از کشورهای منطقه و همسایه می خواهیم تا روابط خود با افغانستان را گسترش دهند.

در بیانیه‌ ای که وزارت خارجه ازبکستان چند روز پیش در مورد این کنفرانس منتشر کرد، هدف آن را کار روی ایجاد مجموعه‌ ای از اقدامات و پیشنهاداتی در زمینه تعامل بهتر جهان با افغانستان تحت کنترل طالبان در عرصه‌ های مختلف خوانده بود.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ازبکستان، حدود ۲۰ کشور و سازمان در این نشست شرکت دارند، اما اسامی کشورها و سازمان‌ های شرکت‌ کننده تا کنون رسانه ای نشده است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، هدایت الله بدری، سرپرست وزرات مالی و انس حقانی، برادر سراج‌‎ الدین حقانی، وزیر کشور و شماری از مقام‌ های وزارت‌ های دیگر در هیات طالبان حضور دارند.

کد خبر 5547101

منبع: مهر

کلیدواژه: ازبکستان شهر تاشکند افغانستان امیرخان متقی روسیه عراق اوکراین ایالات متحده امریکا ترکیه رژیم صهیونیستی سوریه جنگ اوکراین فلسطین ایران کرانه باختری اتحادیه اروپا سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل