Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه‌های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجید قادری با اشاره به آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌های حجمی اظهار کرد: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به دبیرخانه این ازمان ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس 500 اثر برگزیده توسط هیئت داوران به عنوان آثار نهایی انتخاب شد و  این هنرمندان هم‌اکنون در حال کار در عمارت عین‌الدوله و چند نقطه شهر برای آماده‌سازی فضای شهر پیش از فرا رسیدن ایام محرم هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان گرد هم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوری که مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پویش کالیگرافی(زیبانویسی هنری) در ایام محرم به معرض نمایش عمومی و عزاداران حسینی درآید.

قادری با اشاره به اینکه این برنامه برای نخستین بار در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در واقع برای نخستین بار، ذکر نام اهل بیت و اصحاب و یاران امام حسین(ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت المان‌های حجمی در سطح شهر و در ابعاد 2.5 در 80 سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه  بسیاری از این آثار در اماکن و محله‌هایی که مردم برای عزاداری تجمع می‌کنند به نمایش در خواهد آمد، یادآور شد: این اذکار و اسامی اهل بیت(علیهم السلام)، اصحاب و یاران امام حسین(ع) و نیز جملات و عبارات مرتبط با عاشورای حسینی، روی بدنه تیغه‌ها و همچنین محل تجمعات مردمی حک خواهد شد.

به گفته قادری، هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغیب شهروندان و علاقه‌مندان به این حوزه برای ارائه توانمندی‌های خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه‌های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر برای مردم نمایش داده شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و مدرسه علمیه مروی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران ماه محرم شهرداری تهران ماه محرم زیبانویسی هنری ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر توسط بنیاد آیه‌های ایثار وتلاش، با هدف تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی الگوسازی از زنان فرهیخته ایثارگر تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه‌ی ترویج این مولفه‌ها درمسیر فرهنگ ایرانی اسلامی، و با موضوع نقش زنان ایثارگر وجایگاه حماسی آنان در انقلاب و جبهه مقاومت منتشر شد.

 پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد فرهنگی هنری، هدف گذاری در ۷ زمینه:

۱-پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی ایران
۲-شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های فرهنگی و هنری به منظور اثر بخشی مضاعف آنان در پیشبرد فرهنگ ایثار و مقاومت
۳- توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت‌های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مقابله با تهاجم نرم دشمن و آندلسی کردن ایران
۴-الگوسازی شخصیت‌های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر ایران و جبهه مقاومت برای نسل‌های آینده و جهان اسلام بعنوان الگوی سوم زنان در جهان 
۵- تقویت فعالیت‌های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه زنان
۶- تبیین و تحکیم بنیان خانواده و لزوم افزایش جمعیت در پیشرفت و تعالی کشور 
۷-ایجاد بانک اطلاعاتی و مطرح کردن چهره‌های شاخص زنان نخبه کشور برای دسترسی جوانان در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.

جشنواره پنجم فیلم کوثر در چهار بخش سینمای ایران (شامل: فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند (تله فیلم) مستند کوتاه و نیمه بلند، مستند بلند و آثار کوتاه داستانی، پویا نمایی و نماهنگ است. همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، عنوانی با نام مسابقه ویزه گنجانده شده که عبارتست از:

الف - نقش زنان و کودکان در مقاومت: این بخش ویژه آثار تولیده شده پیرامون موضوعات مرتبط با ایثارگری و نقش زنان و کودکان در کشور‌های حوزه مقاومت و مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی و مظالمی که بر آنها رفته است 

ب- حجاب، عفاف: این بخش اختصاص دارد به آثار مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و افشای ماهیت توطئه‌های دشمنان برای آندلسی کردن ایران.

بر پایه این گزارش، بخش طرح‌ها و ایده ها، بخش بین الملل و بخش غیر رقابتی نیز سایر بخش‌های چهارگانه جشنواره را تشکیل می‌دهند؛ نمایش‌های ویژه، نشست‌های تخصصی، نکوداشت‌ها و بزرگداشت ها، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری همزمان جشنواره در استان‌ها و سایر مراکز فرهنگی هنری کشور، از دیگر بخش‌های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر هستند.

بر پایه اعلام دبیرخانه جشنواره، متقاضایان شرکت در این رویداد می‌توانند با مطالعه فراخوان در هر بخش، لینک قابل دانلود فایل آثار خود را در فرمت‌های مشخص شده در فراخوان به صندوق الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند و در صورتیکه حجم فایل اثر بیشتر از ۱۰ گیگ است و یا امکان ارسال ایمیل وجود ندارد صاحبان آثار می‌توانند اثر خود را بصورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن اینکه پایان وقت اداری روز شنبه پنجم خرداد ماه سالجاری، آرخین مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است. 

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، تیرماه ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده وبا همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان