Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:23:44 GMT

تهرانی‌ها از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۴۱۳

تهرانی‌ها از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی همرفتی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، از روز چهارشنبه پنجم تا اواخر وقت جمعه هفتم مرداد ۱۴۰۱ در استان تهران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات شمال شرقی به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات و مناطق مستعد بارش پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با توصیه به عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها افزود: از همه شهروندان می‌خواهیم ضمن اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نسبت به ترددهای درون و برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره جا به جایی عشایر، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتمال برخورد صاعقه نیز هشدار داد و گفت: شهروندان با توجه به پیش بینی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های هم جوار و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی و غربی استان تهران نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان‌های نیمه کاره توجه جدی داشته باشند.

یزدی مهر درباره استحکام سازه‌های نیمه کاره نیز هشدار داد و افزود: مردم در خصوص احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آماده باش مدیریت بحران استان تهران در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی در جهت فعالیت سامانه بارشی پیش بینی شده خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران نیز روز یکشنبه دوم مرداد در نشست شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست نسبت به وقوع سیل اقدامات پیشگیرانه انجام دهد و در تذکری گفت: از شهرداری می‌خواهیم لایروبی درست مسیل‌ها را انجام دهد تا شاهد وقوع سیل نباشیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در کشور افزود: انجام لایروبی درست مسیل‌ها منجر به جلوگیری از سیل می‌شود و اقدامات مناسب منجر به کاهش این حوادث خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از شهرداری تهران می خواهیم در این زمینه اقدامات گسترده و با برنامه انجام دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: استان تهران پیش بینی مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!