Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:25:33 GMT

انتقاد از چین برای حل مسائل داخلی انگلیس، کارساز نیست

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۴۶۱

انتقاد از چین برای حل مسائل داخلی انگلیس، کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد گفتار دولت‌مردان و سیاست‌مداران انگلیس که تلاش دارند ایده موسوم به «تهدید چین» را مدام تکرار کنند، غیرمسئولانه است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد افزود: مقامات چینی، بیانیه‌ها و اظهارات سیاست‌مداران انگلیس درباره «لزوم کاهش و محدودکردن نفوذ چین» را غیرمسئولانه ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت چین همچنین گفت: من نمی‌خواهم درباره انتخاب نمایندگان حزب محافظه‌کار (برای نخست‌وزیری) حرفی بزنم، اما مایلم به سیاست‌مداران انگلیس توصیه کنم که برای حل مسائل داخلی‌شان، به انتقاد از چین نپردازند، کارساز نیست.

ساعاتی پیش «ریشی سوناک» یکی از دو نامزد اصلی منصب نخست‌وزیری انگلیس در تشریح برنامه‌های آینده خود با انتقاد از رویکرد کنونی دولت انگلیس و کشورهای اروپایی در قبال نفوذ چین گفت: سیاست‌مداران در انگلیس و در سرتاسر کشورهای غربی سالهاست که فرش قرمز برای چین پهن می‌کنند و چشم خود را بر فعالیت‌های مخرب و جاه‌طلبی‌های چین می‌بندند. من از همان روز اول نخست‌وزیری این وضعیت را تغییر خواهم داد.

وی همچنین وعده داد که در صورتی که نخست‌وزیر شود رویکردی سختگیرانه‌تری در مقابله با پکن در پیش خواهد گرفت و در اولین گام، فعالیت نهادهای فرهنگی چین در انگلیس را ممنوع خواهد کرد و همچنین پرونده ممنوعیت دسترسی چینی‌ها به دستاوردهای فنی و راهبردی انگلیس را به جریان می‌اندازد.

با اعلام استعفای رسمی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در ۱۶ تیر، نمایندگان حزب محافظه کار، حزب حاکم، برای انتخاب جانشین وی، پس از اعلام نامزدی ۱۱ نفر، در پنج نوبت رأی‌گیری، سرانجام به دو گزینه اصلی ریشی سوناک و «لیز تراس»، وزیر امور خارجه کنونی رسیدند. نخست‌وزیر آینده انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار از بین این دو نفر و با رأی ۱۶۰ هزار عضو این حزب انتخاب خواهد شد.

کد خبر 5547124

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس چین تحریم چین حزب محافظه کار روسیه اوکراین عراق ایالات متحده امریکا ترکیه رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین جنگ اوکراین ایران کرانه باختری اتحادیه اروپا سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین سیاست مداران نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است. او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

رسانه‌های اسرائیل روز گذشته خبر از واژگونی خودروی دولتی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل داده اند.

کد خبر 847589 برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • ببینید | شوک بزرگ به اسرائیل؛ اولین تصاویر از واژگون شدن خودروی وزیر امنیت داخلی!
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند