Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:20:38 GMT

دستگیری باند سارقان نوجوان موتورسیکلت در قم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۶۷۱

دستگیری باند سارقان نوجوان موتورسیکلت در قم

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی، فرماندهی انتظامی قم، سرهنگ امیر مختاری در این زمینه افزود: در پی وقوع سرقت‌های متعدد موتورسیکلت از محدوده اطراف حرم مطهر، سه راه خورشید و خیابان اراک که تقریبا همه روزه بوقوع می‌پیوست و موجب ایجاد نارضایتی عمومی شده بود، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۳ شهید سعیدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با طرح‌ریزی عملیات و اجرای آن در نهایت، تحرکات چند نوجوان که همگی تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند، مورد توجه و رصد عوامل گشت و تخصصی کلانتری ۱۳ شهید سعیدی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تلاش بی‌دریغ عوامل کلانتری ۱۳ یکی از سارقان که ۱۴ ساله و از اتباع است، دستگیر و به کلانتری منتقل شد و ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت، به همکاری چند نفر دیگر از همسن و سالان خود در انجام سرقت‌ها اقرار و اعتراف کرد.

مختاری گفت: با همکاری مطلوب دستگاه قضایی، تعداد ۱۳ نفر از همدستان وی که در قالب باندهای سه و چهار نفره سازماندهی شده بودند، مخفیگاه و پاتوق حضور آنان شناسایی شد و در چهار عملیات جداگانه در حال پرسه‌زنی در اطراف حرم مطهر، دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: افراد دستگیر شده همگی ۱۲ تا ۱۹ ساله بوده که با کمین کردن در هسته مرکزی شهر علی‌الخصوص اطراف حرم مطهر، موتورهای فاقد ایمنی را شناسایی می‌کردند و با استفاده از غفلت مالکان، موتور سیکلت را سرقت‌ می‌کردند و سپس با خودروی نیسان به حسن آباد تهران برده و هر موتور را به مبلغ بسیار ناچیز می‌فروختند.

وی گفت: تاکنون حدود ۳۰ فقره سرقت کشف شده و تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی، همچنان ادامه دارد.

کشف و توقیف ۳۵ دستگاه ماینر غیر مجاز 

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف و توقیف ۳۵ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش هشت میلیارد ریال در این استان خبر داد.

 سرهنگ حسین برزگر در این زمینه افزود: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و جمع‌آوری دستگاه‌های ارز رمز دیجیتال غیرمجاز در سطح استان، با اقدامات پلیسی صورت گرفته تعداد ۳۵ دستگاه ماینر فعال از یک واحد مسکونی کشف و جمع آوری شد.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی دستگاه‌های مکشوفه بیش از هشت میلیارد ریال براورد شده است.

برزگر تصریح کرد: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با قدردانی از همکاری آگاهانه شهروندان با پلیس، یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم چنانچه اطلاعی از نگهداری کالاهای قاچاق توسط افراد دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری و برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

کشف ۶۱ کیلو تریاک 

جانشین فرمانده انتظامی قم از کشف ۶۱ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قم خبر داد.

سردار بهادر اسماعیلی در این زمینه افزود: در پیگیری و رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم بر روی عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر، مشخص شد فردی به هویت معلوم، مقادیری مواد مخدر را به منزلی واقع در شهرک فاطمیه قم منتقل کرده است.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی قضایی متهم دستگیر و بهمراه وی به منزل موصوف عزیمت و در بازرسی از منزل مقدار ۶۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نیز که در امر نقل و انتقال مواد مخدر استفاده شده بود، توقیف شد.

اسماعیلی با اشاره به مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر پلیس با قاچاقچیان مواد افیونی که سلامت جامعه را هدف گرفته اند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان مواد مخدر، پلیس را از طریق سامانه ۱۱۰ در جریان قرار دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی قم قم فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی قم قم فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی قم قم فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران

فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • دستگیری سارقان کابل‌ های مترو تهران
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان