Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:31:02 GMT

ملاک عمل در دامپزشکی رزن قانون است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۷۳۱

ملاک عمل در دامپزشکی رزن قانون است

بهروز شیرزادی در خصوص گلایه‌های اخیر مسئولین شهرستان رزن از اداره دامپزشکی رزن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اداره دامپزشکی با هدف استقرار امنیت غذایی و تأمین سلامت دام، انسان و غذا و همچنین تأمین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی، حفظ و حراست از سرمایه دامی شهرستان با پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی با شرایط خاص و حفظ و ارتقا سطح بهداشت عمومی از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان فعالیت گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ملاک عملکرد دامپزشکی شهرستان رزن را بر اساس قانون دانست و افزود: دامپزشکی در تولید و سلامت غذایی مردم نقش مهمی دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب سال ۱۳۸۸ صدور، تمدید، توسعه، تغییر کاربری پروانه‌های بهداشتی و بهره برداری اماکن دامی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.

شیرزادی با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی موظف است مطابق دستور العمل ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری کشور و دستور العمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور اقدام کند؛ یادآور شد: نقش وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تبعیین سیاست‌ها و ابلاغ دستور العمل ها و نقش نظارتی بر عملکرد سازمان نظام دامپزشکی در صدور و تمدید پروانه‌های بهره برداری و تأسیس را دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن گفت: هدف دامپزشکی تضمین امنیت بهداشتی و سرمایه گذاری در تولیدات دامی و توسعه پایدار و متوازن دامداری‌ها و مرغداری‌ها بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد و شهرستان رزن با توجه به عدم وجود زمین مناسب و آب کافی برای تأسیس بیش از اندازه مرغداری زیر ساخت‌های لازم را ندارد.

وی در ادامه افزود: از ابتدای امسال تاکنون پوشش واکسیناسیون جمعیت دام سبک شهرستان در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به میزان صد درصد درتمامی واحدهای روستایی شهرستان به انجام رسیده است.

این مقام مسئول میزان مایه کوبی دام‌های شهرستان در برابر بیماری مهم آبله در دام سبک را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: مایه کوبی دام‌های سبک بر علیه بیماری آبله کماکان با قوت تا پوشش ۱۰۰ درصدی ادامه دارد.

شیرزادی تاکید کرد: برای جلوگیری از ابتلای دام‌های شهرستان به بروسلوز هم که می‌تواند مسبب بروز تب مالت در جمعیت انسانی باشد، تمامی جمعیت هدف (بره و بزغاله) با پوشش صد در صد در واحدهای روستایی شهرستان رزن واکسینه شده است و برنامه مایه کوبی گاو و گوساله بر علیه بیماری برسلوز در حال انجام بوده و به پوشش قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

وی به واکسیناسیون ۴۶۸ قلاده سگ در برابر بیماری هاری اشاره کرد و گفت: به منظور تشدید اقدامات نظارتی بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی و همچنین معرفی هر چه بیشتر دامپزشکی به مردم اکیپ‌های نظارتی بهداشتی تشکیل و شروع به فعالیت کرده‌اند به نوعی در شهرستان رزن سه اکیپ سیار فعالیت دارند..

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن به صدور ۲۸ پروانه بهداشتی در سال جاری برای انواع دامداری‌ها و صنایع وابسته و غیر وابسته اشاره کرد و گفت: در همین مدت حدود یک هزار و ۳۴۵ نوبت بازدید از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان توسط بازرسین دامپزشکی انجام گرفته که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی ۸۶۵ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف بوده است و متخلفان این عرصه به مراجع قضائی ارجاع داده شده‌اند.

وی به کاهش چشمگیر بیماری‌های دامی و عدم وجود برخی از بیماری‌ها مثل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری دامپزشکی شهرستان بر بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار قطعه جوجه ریزی در ۶۴ واحد پرورش صنعتی طیور و همچنین بر خروج یک میلیون و ۱۴۷ هزار قطعه مرغ زنده از شهرستان نظارت داشته است.

شیرزادی به عدم وجود کانون بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو در شهرستان اشاره و گفت: در راستای پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها، سمپاشی رایگان دام و اماکن نگهداری دام توسط اداره دامپزشکی شهرستان رزن در واحدهای نگهداری دام در سطح شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی برای بهره برداران و عموم مردم در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: مواردی از قبیل بهداشت دام و جایگاه دام، بهداشت شیر و گوشت، بیماری‌های دامی، بیماری‌های طیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها و مبارزه با بیماری‌ها و بسیاری از مسائل دیگر که دامداران جهت افزایش بهره وری به آن نیاز دارند در این کلاس‌ها به روستاییان آموزش داده می‌شود.

وی در پایان به بحث ارتقا ساختار سیستم اداری دامپزشکی شهرستان رزن پرداخت و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف در این زمینه اقداماتی نیز در پیش گرفته شده است.

کد خبر 5547146

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رزن دامپزشکی همدان سازمان دامپزشکی کشور بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل مشهد جهرم استهبان خراسان رضوی سنندج سازمان نظام بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه