Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@23:22:59 GMT

افزایش چشمگیر فرار از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۰۷۶۶

افزایش چشمگیر فرار از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مهر به نقل از المیادین نوشت: روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» در گزارشی فاش کرد که میزان فرار از خدمت سربازی ارتش در بین جوانان اسرائیلی طی دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در ادامه گزارش خود افزود: به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰، بین ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ جوان اسرائیلی از خدمت در ارتش فرار کرده اند، در حالی که این تعداد در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳۱۰۰ جوان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد سال ۲۰۲۲ نیز چون هنوز سال به پایان نرسیده است آمارهای قطعی در دست نیست ولی در دوره نخست فراخوان مشمولان خدمت سربازی در ماه مارس گذشته، ده‌ها جوان اسرائیلی خود را به دفاتر پذیرش و جذب معرفی نکرده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل یکی از دلایل افزایش فرار جوانان از خدمت سربازی را به همه گیری ویروس کرونا نسبت داده و معتقد است که برخی جوانان اسرائیلی از دوران همه گیری کرونا ضربه سختی خورده اند و ترجیح می‌دهند که فعالیت در نهادهای دولتی را بی خیال شوند و در خانه بمانند.

اسرائیل هیوم افزود که ارتش اسرائیل نه فقط از افزایش تعداد فراری‌ها از خدمت سربازی بلکه از پیامدهای این روند نگران است و اینکه اگر تدابیر مناسب و لازم برای مقابله با آن اندیشیده نشود، شمار فراری‌ها به همین ترتیب افزایش خواهد یافت. به همین علت بخش نیروی انسانی ارتش به روش‌های مختلف در پی ایجاد انگیزه در میان جوانان اسرائیلی برای متمایل کردن آنها به حضور در خدمت سربازی است.

این خبر در حالی است که بنا به گزارش رسانه‌ها، علاوه بر افزایش چشمگیر فراری‌ها از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی، خودکشی نیز به بلای جان نظامیان تبدیل شده و این پدیده در صورت عدم وقوع جنگ، عامل اصلی مرگ در میان آنها محسوب می‌شود. برخلاف اعلام مقامات این رژیم تنها دلیل خودکشی نظامیان، اختلالات روانی در میان آنها نیست بلکه این نظامیان در سایه جنگ‌های طولانی درباره آینده خود نگران هستند و همین مساله منجر به ایجاد استرس در آنها می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی خدمت سربازی خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، برای یافتن اسرای صهیونیست و شناسایی مبارزانی از جنبش حماس در نوار غزه نصب کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌هایی که موساد، ارتش رژیم صهیونیستی را به آن مجهز کرده است، با هدف شناسایی مبارزان حماس و بازداشت و بازجویی از آنها است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، این ماموریت به عهده دیوید بارنیا، رئیس موساد و شعبه «تفیل» در موساد است که مسؤول تقویت روابط سیاسی با کشورها است. شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی نیز در نصب این دستگاه‌ها شرکت می‌کنند.

موساد در نوار غزه از آغاز جنگ هفت اکتبر با هدف رصد کردن اماکنی که در آن اسرای اسرائیلی هستند، فعالیت می‌کند.

موساد می‌خواهد به طرف‌هایی دست یابد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در حمله هفت اکتبر دست دارند. این عملیات تا سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها