Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اخبار استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا سوم مرداد ماه علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را  دستمایه اخبار و گزارش های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

خبرنگاران ایرنا در استان های مختلف همچنین سوژه های مهمی را با عناوین تلاش آستان قدس رضوی برای غلبه بر بحران خشکسالی و کم‌آبی ، تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور برای تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند ،  احیای ۱۷ واحد تولیدی راکد در یکسال/ اقتصاد خراسان‌شمالی جان می‌گیرد ، مطب‌های بدون کارتخوان دزفول و سرگردانی بیماران ، بهزیستی فرصتی برای ارتقای کیفی دوران سالمندی ، فرصت ها و تهدیدهای بذردهی گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد ، حرکت جهادی برای بهسازی الهیه بروجن، پیگیری و به بحث و گفت و گو با کارشناسان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده باش دستگاههای خدمات رسان برای مقابله با سیل احتمالی در جنوب کشور عنوان گزارشی است که گروه اخبار استان ها در آن به تداوم بارش های سیل آسا در مناطق وسیعی از کشور اشاره دارد  و در بخشی از این گزارش آورده است که بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان های یزد، سیستان‌ و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی فارس ،کرمان ،خراسان رضوی و اصفهان تا پایان هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می گیرد که پیامد آن بارش های سنگین و جاری شدن سیل در جنوب کشور استان خواهد بود.

بر اساس این گزارش ، با توجه پیش بینی سازمان هواشناسی سه روز آخر این هفته میزبان بارشها و به تبع آن جاری شدن سیل نیز دور از انتظار نیست؛ هر چند این بار مردم و مسوولان از آمادگی بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه برخوردار هستند اما وضعیت برخی از شهری کشور به گونه ای است که واهمه بروز خسارت بر اماکن و زیرساختها همچنان وجود دارد.

مرکز مازندران نیز با انتشار گزارشی با عنوان احیای نفس‌های بریده صنعت در مازندران  ،آورده است که ارمغان دستور صریح رئیس جمهور در ارتباط با شفاف‌سازی آخرین وضعیت کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل و بررسی برای جهش تولید با احیا ۳۶ واحد صنعتی در یکسال گذشته، بارقه امید را بر پیکر نیمه جان واحدهای صنعتی مازندران و نوید روزهای خوش برای فعالان اقتصادی و صنعتگران را زنده کرده است.

در بخشی از این گزارش می خوانیم : دیدگاه‌های رئیس جمهور در ارتباط با شفاف‌سازی وضعیت کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور و درخواست ایشان از مسوولان امر در ارتباط با وضعیت جهش تولید در حوزه صنعت و اشتغال و ارایه راهکارهای عملی در شتاب‌بخشی فعالیت‌های این حوزه، در یکسال گذشته بارقه امید را در دل صنعتگران مازندرانی زنده کرد و واکاوی داده‌های آماری نشان می‌دهد که فعالان اقتصادی از برنامه‌های اجرایی دولت سیزدهم در این بخش رضایت دارند.

مرکز قزوین نیز با انتشار فیلمی با عنوان ارسال پیامک های جعلی از شگردهای مجرمان سایبری است  به ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری بعنوان یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمان سایبری در این ایام اشاره کرده است و گفته است که این پیامک‌ها حاوی لینک های جعلی بوده و از سرشماره‌های معمولی ارسال‌ می‌شود .

برخی عناوین خبری مهم استان ها

همدان مقصد سی امین سفر استانی رییس جمهور است

استاندار همدان گفت: آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: با توجه به سیاست‌های مردمی دولتِ سیزدهم و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و در بین مردم بودن، رییس جمهور تاکنون به ۲۹ استان کشور سفر کرده است که تمامی این سفرها در راستای دیدار با مردم و همچنین رفع مشکلات و مسائل آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم دیار هگمتانه پنج شنبه این هفته میزبان رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت خواهند بود، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم داده و از این فرصت بهترین استفاده را برای بیان ظرفیت‌ها و  دغدغه‌های استان همدان و زمینه سازی برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان فراهم کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل را افتتاح کرد

پنج پروژه بزرگراه به طول ۵۲ کیلومتر با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور که به اردبیل سفر کرده است در آیین افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: با بهره‌برداری  این پروژه‌ها میزان تصادفات جاده‌ای در  استان اردبیل کاهش خواهد یافت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری همچنین از تزریق۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی به دستگاه‌های مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: این مبلغ از تعهد پیش بینی شده بیشتر بوده است.

بنیاد مستضعفان برای محرومان در پاکدشت خانه می‌سازد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مستضعفان به منظور کمک به اقشار محروم جامعه و بر اساس وظایف اجتماعی، در پاکدشت برای محرومان خانه می‌سازد.

سید پرویز فتاح  اظهار داشت: بنیاد مستضعفان تلاش دارد تا بر اساس عمل به ضوابط، فعالیت خود را به نفع مردم معطوف کرده و گره جامعه را باز کند.

پیش بینی حضور ۶۰۰ هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: طبق پیش بینی های انجام گرفته بعد از ۲ سال از شیوع کرونا و حضور کم تعداد زائران پیاده، مشهدالرضا در دهه آخر صفر پیش رو میزبان حجم زیادی از زائران پیاده به تعداد ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود.

۵۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۵۰ هزار و ۹۱۵ تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مهناز همتی اظهار داشت: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

جاده کندوان نهم تا یازدهم مرداد ماه برای سه روز بسته می‌شود

رییس پلیس راه مازندران از مسدود شدن سه روزه جاده کندوان از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر نهم تا یازدهم مردادماه جاری خبرداد.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار داشت: به علت اجرای عملیات پاکسازی، لق گیری ترانشه های باز ریزشی و شانه سازی در حد فاصل کف هزارچم تا سیاه‌بیشه واقع در کیلومتر ۵۰ تا ۶۴ این مسیر، جاده کندوان در روزها و ساعت‌های ذکرشده مسدود است و تردد خودروها در این مدت از محورهای سوادکوه و هراز با رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

واکنش بهزیستی خوزستان در خصوص انتشار ویدیوی "در مرکز احسان اهواز چه خبر است"

روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان در واکنش به پخش ویدیویی در فضای مجازی با عنوان "در مرکز احسان اهواز چه خبر است" جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی خوزستان پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان" در مرکز احسان اهواز چه خبر است"، هیاتی از مسوولان بهزیستی خوزستان و اهواز در محل مرکز توانبخشی غیر دولتی نگهداری معلولین ذهنی احسان اهواز حاضر و بررسی دقیق به عمل آمد.

احداث تقاطع غیرهمسطح آرادان مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان آغاز شد

فرماندار آرادان گفت: عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح این شهر در محور تهران-سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) مصوبه سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان سمنان و روکش آسفالت تقاطع غیرهمسطح شرقی گرمسار با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شد.

رضا خانی در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهمسطح آرادان، ابراز داشت: اجرای این طرح اقدامی ارزشمند در حوزه فعالیت‌های عمرانی است و موجب ساماندهی حمل و نقل و توسعه این شهرستان می‌شود.

پایان عملیات تجسس ۲۲ قربانی سیلاب/جسد آخرین مفقودی سیل استهبان کشف شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: بخشی از پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان که دختربچه‌ای یک ساله است، توسط تیم های جستجو و نجات پیدا شد.

حسین درویشی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در منطقه رودبال استهبان فارس ۲۲ نفر مفقود شدند که از این مجموع تا روز یکشنبه جسد ۲۱ نفر کشف شد و تلاش برای یافتن اثری از دختربچه یک ساله ادامه یافت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح دوشنبه سوم تیرماه و پس از ۷۵ ساعت تلاش بی وقفه و با رشادت خستگی ناپذیر امدادگران  بخشی از پیکر آخرین مفقودی سیل استهبان پیدا شد.

میانگین ذخیره آب سدهای استان اصفهان تنها۲۵ درصد ظرفیت است

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان میانگین پرشدگی و ذخیره آب سدهای استان را ۲۵ درصد برآورد کرد و گفت : بررسی وضعیت سدهای استان نشان می‌دهد که  میزان پرشدگی سدها نسبت به میانگین بلند مدت با کاهشی معادل ۶۶ درصد مواجه بوده است.

احسان الله امینی افزود: مجموع ذخیره آب سدهای بزرگ این استان ۳۳۵ میلیون مترمکعب است که نسبت به ابتدای تابستان روند کاهشی دارد.

وی افزود : ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت طبیعی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون متر مکعب است که اکنون  به ۲۸۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

۱۴۰۰ کانتینر محصولات یخچالی ماهانه از بندر دیر به قطر صادر می شود

فرماندار دیر از توابع استان بوشهر گفت: ماهانه یک هزار و ۴۰۰ کانتینر محصولات یخچالی میوه و تره بار و سایر اقلام دیگر از این بندر به قطر صادر می شود.

یونس باربرز در آئین تودیع و معارفه رییس اداره بندر و دریانوردی دیر افزود: در صورت فراهم شدن زیرساخت های بندری و آمادگی بندر الرویس قطر این رقم تا مرز سه هزار کانتینر قابل افزایش خواهد بود.

 وی اضافه کرد: عملیات اجرایی محوطه سازی اسکله بندر دیر توسط بخش خصوص آغاز شده و مناقصه چهار اسکله رمپی نیز بزودی اجرایی خواهد شد.

مرز سومار اربعین امسال برای تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی بازگشایی می‌شود

فرماندار گیلانغرب گفت: در راستای تصمیمات به عمل آمده، مرز سومار جهت تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی که به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند و باید در داخل عراق مستقر شوند، در نظر گرفته شده است.

«وحید محمدی» افزود: تمام موکب‌داران و عوامل خدماتی که کار خدمات دهی به زائرانی که از مرزهای مهران و خسروی به عراق ورود می‌کنند از مرز سومار تردد خواهند کرد تا خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن و بدون وقفه صورت گیرد.

تلاش برای احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور با همراهی بسیج

مسوول سازمان بسیج سازندگی گفت: تلاش برای احیای هزار واحد صنعتی کوچک در کشور با اختصاص یکهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با همکاری نیروهای بسیج در احصا، ارزیابی و رفع موانع تولید در حال انجام است.

سردار محمد زهرایی در همایش آموزش و توانمندسازی بسیج کارگران و کارخانجات کشور افزود: در این راستا همچنین ۱۰ هزار صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا برای مردم ایجاد شده و در راستای خدمت رسانی ایجاد ۱۱۰ هزار نیروگاه پنج کیلوواتی خانگی نیز توسط معاون رپیس جمهور به تصویب رسیده است.

طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور به کرمانشاه هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد که پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه راه هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

«مهرداد آهکی»  اظهار داشت: اعتبارات مناسبی برای حوزه راه استان کرمانشاه در نظر گرفته شده اما تاکنون به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

یک میلیون و ۳۱۵ هزار تن غلات و روغن خام از بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یک میلیون و ۳۱۵ هزار تن گندم و روغن خام خوراکی در چهار ماه نخست امسال از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

امید جهان نژادیان افزود: از این مقدار یک میلیون و ۲۰۰هزار تن گندم و ۱۱۵ هزار تن روغن خام خوراکی بود.

وی با بیان اینکه این مقدار گندم و روغن خام خوراکی به سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وارد شدگفت: این مقدار گندم و روغن خام خوراکی با ۲۰ فروند کشتی اقیانوس پیما از کشورهای مختلف خریداری و وارد بندرامام خمینی(ره) شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت طرح های عمرانی کشاورزی افتتاح خط تولید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت طرح های عمرانی کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت طرح های عمرانی کشاورزی افتتاح خط تولید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم معاون اجرایی رئیس جمهور بهزیستی خوزستان روغن خام خوراکی بنیاد مستضعفان استان اردبیل احسان اهواز بهره برداری واحد صنعتی رییس جمهور روغن خام پیش بینی استان ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان