Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:26:30 GMT

افزایش ۴ برابری موارد ابتلا و بستری کرونا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۱۱۳۴

افزایش ۴ برابری موارد ابتلا و بستری کرونا

ابتلای مجدد به کرونا در زیرسویه جدید پس از ۴ هفته افزایش تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا تا ۶ ماه شناسایی ۱۶ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وبدا، حمیدرضا جماعتی با اشاره به هفتاد و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا و افزایش موارد سرپایی و بستری کرونا در کشور، گفت: در این نشست آخرین اطلاعات سویه‌های اُمیکرون به ویژه BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ و BA.۵  در جهان بررسی و مشخص شد که در اکثر کشورهای جهان در اروپا از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان، کشورهای آمریکای شمالی، جنوبی، نیوزیلند، استرالیا، ترکیه، قطر، ژاپن و اکثر کشورهای آسیایی، موارد مثبت و مرگ و میر اُمیکرون، در حال افزایش است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: زیرسویه BA.۲.۷۵ در هند شناسایی و گزارش شده است و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که این زیر سویه باید بررسی و رصد شود و در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که این زیرسویه موجب شدت بیماری نسبت به زیرسویه‌های دیگر اُمیکرون می‌شود یا خیر، اما به نظر نمی‌رسد باتوجه به یافته‌ها، چنین مساله ای صادق باشد.

ابتلای مجدد به کرونا در زیرسویه جدید پس از ۴ هفته

جماعتی افزود: در مطالعات مشخص شده که پدیده «ابتلای مجدد» به کرونا در زیرسویه‌های جدید امیکرون برخلاف سایر واریانت‌ها که سه ماه بود، به حدود ۴ هفته رسیده است. اگر فردی مبتلا به زیرسویه  BA.۱ شده، ممکن است ۴ هفته بعد به همان زیرسویه یا زیرسویه‌های دیگر امیکرون از جمله BA.۲ یا BA.۴ یا  BA.۵ مبتلا شود.

وی ادامه داد: در واریانت‌های قبلی، سیستم ایمنی فرد باعث جلوگیری از عفونت مجدد می‌شد ولی در مورد زیرسویه‌های اُمیکرون تا حدود زیادی وجود ندارد و عفونت تا ۴ هفته بعد از ابتلا، محتمل است.

افزایش تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا تا ۶ ماه

جماعتی تصریح کرد: در جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، نماینده سازمان غذا و دارو در مورد تاریخ انقضای واکسن‌ها و داروها گزارشی ارائه کرد که این روند در جهان در مورد واکسن فایزر و آسترازنکا هم انجام می‌شود یعنی بعد از ۶ ماه بر اساس پروتکل‌ها، استراتژی‌ها و ارزیابی‌های واکسن، تاریخ انقضا پس از تست‌های تخصصی و پایداری می‌تواند تا ۶ ماه یا بیشتر افزایش یابد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: بنابراین تمدید تاریخ انقضای واکسن‌ها، مساله جدیدی نیست و در مورد همه واکسن‌ها، چنین فرآیندی وجود دارد که بعد از ۶ ماه، با ارزیابی‌های تخصصی سازمان غذا و دارو، تاریخ انقضای واکسن‌ها می‌تواند تغییر پیدا کند.

جماعتی ادامه داد: تاکنون چندین بار تاریخ انقضای واکسن فایزر براساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده، تغییر یافته که ممکن است ۶ یا ۹ ماه، دوره انقضا، تمدید شود و این مساله جدیدی نیست. در مورد سایر واکسن‌ها نیز این فرآیند چندین بار توسط سازمان‌های غذا و دارو کشورهای مختلف انجام شده است.

وی به انجام مطالعات اولیه و تست‌های حیوانی برای تولید واکسن کرونا بر اساس زیرسویه‌های جدید اشاره و خاطرنشان کرد: ممکن است زیرسویه‌های جدید امیکرون، نسبت به واکسن‌های قبلی تاثیر کمتری بپذیرند و به همین دلیل در دنیا و کشور ما، ارزیابی ها انجام شده و نیاز به ساخت واکسن براساس سویه امیکرون، ضروری بنظر می رسد و در حال تحقیق و تولید هستند. در ایران چندین شرکت واکسن سازی نیز وارد این پروسه شده‌اند.  

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بیشترین تاثیر واکسن‌ها در کاهش بستری و مرگ و میر گزارش شده اما الان بحث این است که با استفاده از واکسن‌ها از ابتلا به بیماری نیز پیشگیری شود و بیشتر روی تقویت سیستم ایمنی مخاطی و تنفسی تمرکز شده  است ‌و برخی از شرکت‌ها به سمت ساخت واکسن‌های استنشاقی یا خوراکی رفته‌اند تا علاوه بر کاهش شدت بیماری و مرگ و میر، از ابتلا به کرونا نیز جلوگیری کنند که تحول جدیدی در دنیا به حساب می‌آید.

شناسایی ۱۶ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در جهان

جماعتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در جهان شناسایی شده است، یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت باتوجه به افزایش موارد ابتلا به این بیماری، هشدار داده است که باید مورد توجه کشور قرار گیرد و اقدامات لازم از جمله تهیه واکسن انجام شود تا در صورت شناسایی این بیماری در کشور، آمادگی لازم داشته باشیم.

براساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۱۷ نفر رسید و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۴۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۹۶ نفر دُز دوم و ۲۹ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۶۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۱۲ دُز رسید.

اکنون ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ویروس کرونا اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط کرونا تا مدت ها در جهان باقی خواهد ماند ۱۴۰۱/۵/۳ میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به ۳۵ درصد رسید ۱۴۰۱/۵/۲ تاثیر ۹۰ درصدی دوز یادآور در کاهش مبتلایان کرونا ۱۴۰۱/۵/۱ بیماری خاموشی که باعث مرگبارتر شدن کرونا می شود ۱۴۰۱/۴/۳۱ دستورالعملی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها با شیوع موج هفتم کرونا ابلاغ نشده است ۱۴۰۱/۴/۳۱ رونمایی از واکسن خوراکی کرونا ۱۴۰۱/۴/۳۱ آخرین ویدیو ها لحظه خراب شدن بند خاکی کاجو در پلان در اثر سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۹:۲۳ لحظه طغیان رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۳ دلیل با حجاب شدن بهاره رهنما از زبان خودش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۹:۰۰ زندگی لوکس رهبر کره شمالی ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۷:۵۳ شکستن انگشت یک پسر بچه به دست یک ربات شطرنج باز + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۳۸ افزایش ۴ برابری موارد ابتلا و بستری کرونا ۱۹:۲۲ چرا موقع دور زدن، ماشین صدا میده؟ ۱۹:۱۷ برنامه کامل لیگ برتر فوتبال اعلام شد ۱۹:۱۰ بدترین و بهترین موقع روز برای نوشیدن شیر ۱۹:۰۶ ماجدی: نمی‌دانم VAR به نیم فصل می رسد یا خیر / اولویت با تیم ملی است ۱۸:۵۳ ترکیب رنگ موهای پرطرفدار تیره و روشن + تصاویر ۱۸:۴۹ برنامه هفته اول لیگ برتر فوتبال مشخص شد ۱۸:۳۷ بازیگر فیلم تایتانیک درگذشت ۱۸:۳۴ زمان برگزاری دربی پایتخت مشخص شد ۱۸:۲۷ ۲۵ هزار تومان سود هر کیلوگرم مرغ برای واسطه‌ ها ۱۸:۲۶ خواصی که شما را عاشق آبغوره می کند ۱۸:۲۲ افت ارزش ستاره فوتبال ایران در آلمان/ ضرر ۳ میلیون یورویی سردار آزمون ۱۸:۰۵ پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده / قیمت پژو ۲۰۷ کاهش یافت + جدول قیمت ۱۸:۰۲ چی بخوریم، بیشتر جوش می زنیم؟ ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر امرسان چند؟ (جدول) ۱۷:۵۶ کلاف، رکورد تولید ماهانه ۲۰۸۰۰ تن را ثبت کرد ۱۷:۵۳ زندگی لوکس رهبر کره شمالی ۱۷:۵۱ همکاری‌های سامسونگ با برترین برندهای جهان برای ارائه بهترین تجربه کاربری ۱۷:۴۸ رفتار درست با کسی که از او خوشمان نمی آید! ۱۷:۴۲ تهاتر محصولات کشاورزی ایرانی با گندم روسیه ۱۷:۳۸ واکسن آبله از کشورهای خارجی خریداری می شود ۱۶:۴۸ اوج نفرت از رونالدو؛ اینجا جایی نداری کریستیانو! + عکس ۱۶:۴۵ چاقوهایی که هر کدبانویی نیاز دارد + معرفی کامل انواع چاقوی آشپزخانه ۱۶:۴۰ افتتاح حساب رایگان در بانک شهر بدون حضور در شعبه ۱۶:۳۶ آث میلان ایتالیا همچنان به دنبال جذب مهدی طارمی ۱۶:۳۳ کارنامه احمد شاه قاجار در ۱۳ سالگی + عکس ۱۶:۲۱ کدام داروهای جدید مشمول بیمه می شوند؟ ۱۶:۲۱ شکستن انگشت یک پسر بچه به دست یک ربات شطرنج باز + فیلم ۱۶:۲۰ طرح ویژه زمزم برای مشارکت در پذیرایی از عزاداران حسینی ۱۶:۱۹ سقف خرید لوازم خانگی بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟ ۱۶:۱۹ ارزش سهام عدالت من (۳ مردادماه) ۱۶:۱۸ ماسوله خراسان کجاست؟ ۱۶:۱۰ روغن بالاترین تورم کالاهای اساسی را به خود اختصاص داد ۱۶:۰۶ رشد عجب اقتصاد ترکیه با وجود تورم شدید! ۱۶:۰۱ واگذاری سهام خودروسازان به مراحل پایانی نزدیک می‌شود / انتظار برای انتشار اطلاعیه عرضه خودرو در بورس کالا ۱۵:۵۶ بازنشستگان منتظر یارانه باشند؟ ۱۵:۵۳ معوقات یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی چه شد؟ ۱۵:۴۶ فدرال رزرو مانع رشد بیت کوین می‌ شود؟ ۱۵:۴۵ سپاهان به دنبال قاتل پرسپولیس و استقلال ۱۵:۳۵ تنها ۱۴ درصد از کل مشترکان‌ آب کم مصرف هستند ۱۵:۱۴ محکومیت شرکت بزرگ لبنیاتی برای گران فروشی ۱۵:۰۵ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۵۸ اگر به یارانه ها اعتراض داریم، چه کنیم؟ ۱۴:۵۶ ادامه روند نزولی دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴:۵۶ اجاره روزانه ویلا و امکان پرداخت آنلاین با تتر ۱۴:۵۴ تلفات در شبکه انتقال برق بیش از ۱۱ درصد و بالاتر از متوسط جهانی است ۱۴:۴۸ معیشت بازنشستگان از اولویت دولت خارج نشده است ۱۴:۴۷ اولویت تخصیص تسهیلات ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت چیست؟ ۱۴:۴۰ بیمه‌آسیا ؛ معتبر و قابل اطمینان در صنعت بیمه ۱۴:۳۹ ترفندی برای تشخیص زردچوبه تقلبی از اصل + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا کمیته علمی کشوری کرونا تاریخ انقضای واکسن ها شهرستان در وضعیت ا میکرون مشخص شد ۴ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است