Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:34:23 GMT

مسیر تردد زائران اربعین از مرز تمرچین ایمن سازی شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۱۳۱۹

مسیر تردد زائران اربعین از مرز تمرچین ایمن سازی شد

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال صدور مجوز تردد زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر، ایمنی مسیر تردد زائرین از این پایانه مرزی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با دولت و اقلیم کردستان عراق جهت تردد زائرین اربعین حسینی (ع) از طریق پایانه مرزی تمرچین و تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود که اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان نیز به نوبه خود با انجام اقدامات متعدد ایمن سازی این مسیر تردد را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات ایمن سازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی تمرچین در مسیر پیرانشهر - تمرچین گفت: اصلاح هندسی، افزایش شعاع دید و حذف نقاط پرحادثه در محور ۱۱ کیلومتری پیرانشهر به تمرچین یکی از اصلی ترین اقدامات ایمن سازی این محور را شامل می‌شود.

آرامون اضافه کرد: بر این اساس ترانشه برداری از پیچ‌های خطرناک و استفاده از مصالح ناشی از آن در طول محور برای شانه سازی و ایجاد پارکینگ برنامه ریزی شده است که عملیات افزایش شانه جاده به عرض ۴ متر در نقاطی که احتمال توقف خودروها وجود دارد، انجام گرفته است.

وی افزود: روکش آسفالت، ساماندهی و زیبا سازی ورودی و خروجی پایانه مرزی تمرچین به طول ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، اجرای خط کشی به طول ۱۱ کیلومتر، تسطیح حریم در چند مرحله به طول ۱۱ کیلومتر، نخاله برداری ابتدای حوزه به حجم ۱۳۰۰ متر مکعب و نصب تابلو و علائم به تعداد ۳۵ عدد از سایر اقدامات انجام شده در طول مسیر پایانه مرزی تمرچین بوده که از حدود دو ماه پیش آغاز و انجام شده است.

آرامون از روکش آسفالت نزدیک به ۲۲ کیلومتر در محور نقده - پیرانشهر و نیر از خط کشی، شانه سازی و تسطیح حریم، نصب و تعمیر چراغ‌های هشدار چشمک زن و تعمیر و نصب علائم ایمنی نیز به عنوان شاخص ترین اقدامات انجام شده در آنکه محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین شهرستان پیرانشهر است یاد کرد که این مرز را در آمادگی کامل برای مسیر تردد زائرین اربعین حسینی (ع) قرار داده است.

کد خبر 5547227

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اربعین حسینی مرز تمرچین بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل مشهد جهرم استهبان خراسان رضوی سنندج پایانه مرزی تمرچین مسیر تردد ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد

سیدسعید جباری گفت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه