Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ علی فضلی عصر روز دوشنبه در آیین نخستین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار سید احمد قریشی که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، افزود: مجلس شهید مجلس ختم نیست و شاید تنها مکانی است که با آرمان، مکتب و اقتدار این شهدا می توان آشنا شد و می توان سرنوشت امروز خود و جامعه را با مجلس شهدا پیوند و گره بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بین این شهیدان، شهید سیداحمد قریشی عمری مجاهدت در راه خدا را از آن خود کرده، اظهار داشت: این شهید را از سال ۱۳۵۹ می شناسم و این شهید نه تنها بین فاطمیون شهره است بلکه در بین تمام رزمندگانی که در عزت دین خدا و آیین رسول خدا (ص) سهم و نقش داشت و چه در انقلاب و چه در پیروزی های پس از آن به ویژه در دفاع مقدس نامی آشنا است.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه خانواده چند شهید در کشور و البرز کم نداریم، گفت: تمام آنها یک آرمان و هدف مقدس را پیش رو گرفته و به آن عامل بودند، عامل به تکلیف الهی که امام خمینی (ره) فرموده بودند ما از باب ادای دین و ادای تکلیف به جبهه آمده بودیم و در این بین شکست و پیروزی برای ما فرقی ندارد زیرا کسی که به تکلیف عمل می کند در هر دو صورت پیروز است.

سردار فضلی به بیان خاطراتی از شهید قریشی در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: این شهید در عملیات های مختلف هم مسوول و هم مبتکر اقدامات خلاق و نوینی است به طور مثال در والفجر هشت و در کربلای پنج و در دفاع متحرک که عراقی ها از جبهه های مختلف حمله کرده بودند، این شهید همواره حرف و پیشنهاد نو داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این شهید کار هنر را همراه با دیگر اقدامات می کرد که باعث می شد کارش ماندگار شود و در نهایت خود را به مدافعان حرم رساند به طوری که چندباری که در دفاع از حرم به مرخصی آمد که در دیدارهایی که در این ایام داشتیم چیزی غیر از شهادت در آرمان و آرزویش دیده نمی شد و نمی پسندید.

وی افزود: بیرون این در دشمن در کمین همه ما نشسته است و جنگ نرم یعنی همین و اگر مراقبت نکنیم و اگر به سلاح ایمان و اعتقاد و باور مجهز نباشیم، ممکن است فردا متضرر باشیم.

سردار فضلی بیان داشت: شهید سید احمد قریشی را باید برای تاریخ تعریف کرد و برای نسل های مختلف ماندگار کرد.

سردار «سید احمد قریشی» از فرماندهان دلسوز و خدوم لشکر فاطمیون و یکی دیگر از اعضای خانواده شهیدان قریشی که در طول هشت سال دفاع مقدس ۶ شهید را تقدیم این نظام و انقلاب کردند، اول مرداد ماه سال گذشته در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و در سوریه به فیض شهادت نایل آمد.

وی که از جانبازان دوران دفاع مقدس بود و طی سال های متمادی در راه دفاع از حرم مبارزه کرد، به دلیل جراحات ناشی از جنگ ‌تحمیلی، در سوریه به یاران شهیدش پیوست.

سید احمد قریشی اهل روستای برغان از توابع شهرستان کرج، فرزند شهید سید کمال قریشی، برادر شهید سید محمود قریشی و پسرعموی چهار برادر شهیدان قریشی، از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسوولان سابق سپاه تهران بود و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با دشمن بعثی جنگید.

پیکر پاک سردار شهید سید احمد قریشی در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج آرام گرفته است.

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سید احمد قریشی با حضور پرشور خانواده شهدای فاطمیون و همرزمان این شهید در دوران دفاع مقدس برگزار شد و در پایان از تعدادی از خانواده شهدای فاطمیون تجلیل شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه شهدای مدافع حرم استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوریه شهدای مدافع حرم استان البرز سید احمد قریشی دفاع مقدس شهید سید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود