Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:17:24 GMT

احتمال بارندگی شدید/ دریچه پایین سد جگین جاسک باز شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۱۵۶۲

احتمال بارندگی شدید/ دریچه پایین سد جگین جاسک باز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار داشت: ساکنان روستاهای پایین دست سد جگین در شهرستان جاسک از رفتن به حاشیه رودخانه و تردد غیر ضرور تا پایان بارندگی ها و اتمام روان آب های این سد خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین ترددهای غیر ضروری در مسیر لیردف که پایین دست سد جگین واقع شده انجام نشود و افراد از قرار گیری در مسیر مسیل ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص سد استقلال میناب هم گفت: بنا شده بعد از ظهر دوشنبه دریچه‌های این سد هم باز شود تا حجم ذخیره برای کنترل سیلاب ورودی داشته باشد، همچنین لایروبی مسیر رودخانه میناب هم درحال انجام بوده و دیوارهای حفاظتی ایجاد شده و همچنان اینگونه فعالیت ها درحال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اهالی روستاهای پایین دست سد استقلال میناب هم آمادگی صددرصد برای بارش های پیش بینی شده داشته باشند و از فرماندار خواسته شده اطلاع رسانی و اقدام های مورد نیاز را انجام دهد.

حسن‌زاده گفت: افراد از رفتن به ارتفاع‌ها، قرارگیری در حاشیه رودخانه های دائمی و فصلی و همچنین ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها و جاده ها خودداری کنند.

وی گفت: احتمال آبگرفتگی معابر در سطح شهر بندرعباس هم وجود دارد که از شهروندان و مسافران تقاضا داریم ترددهای غیر ضروری نداشته باشند. این استان در حالت آماده باش کامل بوده و فرمانداران و بخشداران و دهیاران برای شرایط اضطراری آماده شده‌اند.

سد جگین در استان هرمزگان و در ۱۰۷ کیلومتری شمال شرقی بندر جاسک واقع شده که رودخانه جگین از دامنه جنوبی کوه‌های بشاگرد سرچشمه گرفته و پس از عبور از تنگه دهنه مرنگ و پیوستن به سرشاخه عمده دیگری به نام شریفی به دریای عمان منتهی می شود.

مطالعات اولیه این طرح در سال ۱۳۶۰ توسط دفتر فنی آب وزارت نیروی انجام شده و مراحل بعدی آن توسط شرکت مهاب قدس و هزینه اجرا توسط بانگ بانک توسعه اسلامی تامین شد. در این مرحله کارفرمای طرح آب منطقه هرمزگان بود.

سد میناب یا سد استقلال در نزدیکی شهر میناب واقع شده و مطالعات اولیه آن از سال ۱۳۴۴ شروع و در سال ۱۳۵۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سال ۱۳۶۲ بهره‌برداری از این سد آغاز شد.

کد خبر 5547249

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد حسن زاده مدیریت بحران سد جگین وقوع سیلاب بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل مشهد جهرم استهبان اربعین حسینی خراسان رضوی سد جگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • طغیان شدید رودخانه خربزان در استان ایلام | ویدئو
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • نکونام: مردم می‌دانند سر چه کسانی باید پایین باشد
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری