Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، عزت الله ضرغامی در بازدید از محوطه شهر یئری شهرستان مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: محوطه باستانی شهر یئری به عنوان یکی از بزرگترین محوطه های باستانی کشور دارای قدمتی ۸ هزار ساله است و قابلیت منحصر بفردی جهت تبدیل شدن به پایگاه ملی باستان شناسی دارد.  

وی همچنین در بازدید از کهنه قلعه مشگین شهر نیز افزود: این اثر که با شماره ۶۱۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، بزرگترین بنای خشتی شمال کشور است و تبدیل این مکان به پارک موزه ومرکز پژوهش های تاریخی در دستور کار قرار وزارتخانه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از ساختمان در حال احداث موزه باستان شناسی مشگین شهر نیز گفت: این موزه بزرگترین موزه باستان شناسی استان اردبیل است و با تکمیل آن علاوه بر انتقال اشیای موزه فعلی، تعداد زیادی از آثار مکشوفه شهرستان که در دیگر مناطق کشور نگهداری می شوند، به این مکان انتقال خواهند یافت.

وی همچنین در بازدید از محل نگهداری جام زرین مشگین شهر گفت: این جام بخشی از هویت وتمدن ایران است و باید تحقیقات بیشتری بر روی این اثر نفیس انجام شود.

ضرغامی به مردم قول داد با اتمام ساختمان موزه باستان شناسی مشگین شهر این اثر در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از چند مرکز گردشگری مشگین شهر گفت: یکی از اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش شور ونشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی در چند سال گذشته کوتاهی شده، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی مصمم است با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر رونق گردشگری موجب افزایش شور و نشاط اجتماعی و ایجاد شرایط مناسب برای پر کردن اوقات فراغت شهروندان شود.

برچسب‌ها مشگین شهر استان اردبیل عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر استان اردبیل عزت الله ضرغامی مشگین شهر استان اردبیل عزت الله ضرغامی میراث فرهنگی باستان شناسی میراث فرهنگی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه