Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:19:52 GMT

احتمال ورس در ۳۵ درصد از شالیزارهای گیلان  

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۱۷۰۹

احتمال ورس در ۳۵ درصد از شالیزارهای گیلان  

ایسنا/گیلان معاون گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به علت بارش باران احتمال ورس و خوابیدگی در ۳۵ درصد از شالیزارهای استان وجود دارد.

علی موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و ۹۵ درصد از این شالیزارها  در مرحله ظهور خوشه قرار دارد، اظهار کرد: ۳۵ درصد از شالیزارهای استان در مرحله خمیری و گذر به مرحله رسیدگی هستند که با توجه به بارانی که در حال بارش است، احتمال ورس یا خوابیدگی در آنها وجود دارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به کشاورزان توصیه می شود با باز کردن خروجی کرت های شالیزارها و خروج آب های ناشی از باران از پوسیدگی ساقه های برنج جلوگیری کنند.

موسوی ادامه داد: پس از پایان بارندگی ها رطوبت هوا بالا می رود و کشاورزان باید احتمال بروز بیماری بلاست را جدی بگیرند.

ضروری است شالیکاران در صورت نیاز حتما مزارع خود را خود را سمپاشی کنند.

معاون گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه محصول در یک درصد از شالیزارها قابل برداشت است، خاطرنشان کرد: مرحله برداشت یکی از مراحل مهم تولید برنج است و انجام اقدامات درست موجب کاهش ضایعات برنج سفید گیلان می شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش ضایعات برنج در مرحله برداشت کمباین داران از نظر فنی قسمتهای مختلف کمباین را کنترل کنند تا ضایعات کمتری داشته باشیم.

موسوی گفت: شالیکاران برای برداشت محصول پس از خشک شدن شبنم از ساعت  ۹ صبح به بعد وارد شالیزارهایشان شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شاليزار کشاورزی كمباين برداشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی اظهار کرد: برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تاکنون ۹۷۲۲ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۰۹۰ خانوار قرارداد بسته‌اند.

دائمی افزود: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ جهت احداث واحدهای مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سال ۱۴۰۲ یازده هزار واحد است، گفت: به متقاضیانی که در سال قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای کار، ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن یا مسکن غیر مقاوم بود، ادامه داد: هم اکنون گیلان جز استان‌های پیشرو در مقاوم سازی مسکن است.

دائمی با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد بوده که شاخص کشوری ۵۴ درصد است.

کد خبر 6089744

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان