Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجید قادری با اعلام این خبر گفت: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به دبیرخانه این ازمان ارال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس 500 اثر برگزیده توسط هیات داوران به عنوان آثار نهایی انتخاب شد و  این هنرمندان هم اكنون در حال كار در عمارت عین الدوله و چند نقطه شهر برای آماده سازی فضای شهر پیش از فرارسیدن ایام محرم هستند.
وی ادامه داد: هنرمندان گرد هم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوری كه مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پویش كالیگرافی (زیبا نویسی هنری) در ایام محرم به معرض نمایش عمومی و عزاداران حسینی درآید.
قادری با اشاره به اینكه این برنامه برای نخستین بار در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در واقع برای نخستین بار، ذكر نام اهل بیت و اصحاب و یاران امام حسین (ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت المان‌های حجمی در سطح شهر و در ابعاد 2.5 در 80 سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه  بسیاری از این آثار در اماكن و محله‌هایی كه مردم برای عزاداری تجمع می‌كنند به نمایش در خواهد آمد، یادآور شد: این اذکار و اسامی اهل بیت (علیهم السلام)، اصحاب و یاران امام حسین (ع) و نیز جملات و عبارات مرتبط با عاشورای حسینی، روی بدنه تیغه‌ها و همچنین محل تجمعات مردمی حك خواهد شد.
به گفته قادری هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغیب شهروندان و علاقه مندان به این حوزه برای ارائه توانمندی‌های خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر برای مردم نمایش داده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زیباسازی سازمان زیباسازی ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از بهسازی قبرستان نو خبر داد و گفت: در این پروژه هیچ تخریبی صورت نمی‌گیرد و شان و حرمت تمام قبور حفظ می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: طراحی قبرستان نو از سال ۱۴۰۲ شروع و تملکش توسط سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم و سپس شهرداری منطقه صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود ۱۳۲ مغازه در این محدوده افزود: تعیین تکلیف اغلب این واحدها صورت گرفته و حدود ۱۰۰ مغازه تخریب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: در گام نخست این محوطه ساماندهی مقدماتی خواهد شد.

خاکی با اشاره به اینکه قبرستان نو قرار است به باغ موزه مشاهیر قم تبدیل شود اضافه کرد: این گورستان ظرفیت بسیار خوبی برای مراجعه زائران و گردشگران دارد و اگر هرکدام از این مشاهیر و بزرگان به تنهایی در هر شهری بودند محوریت توسعه گردشگری آن شهر محسوب می‌شدند.

وی اضافه کرد: از جمله این افراد معجزه هزاره سوم کربلایی کاظم، میرزا حسن رشدیه بنیانگذار مدارس جدید، رسول ترک و بسیاری از علما و مراجع هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه فضای اطراف حرم مطهر نیازمند فضای شهری و فضاهای مطلوب زائران است، گفت: در طول ۵۰ سال گذشته بعد از باغ ملی هیچ فضای شهری در کنار حرم ایجاد نشده است، هرچند آرام سازی خیابان ارم کمی این مشکل را برطرف می‌کند اما لازم است که فضای پنج هکتاری قبرستان نو بهسازی شده و برای تردد عموم مناسب شود.

خاکی ادامه داد: هدف از این بازآفرینی معرفی مشاهیر و بزرگان این منطقه است که با حفظ شأن تمامی قبور و جایگاه افراد صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: مسائل و آسیب‌های زیادی در این مکان ایجاد شده است، در بسیاری از بقعه‌ها سقف‌ها ریزش کرده، برخی قبور نشست داشته، برخی قبور مورد هَتک حرمت قرار گرفته و خالی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به وقوع برخی آسیب‌های اجتماعی در این محدوده، تاکید کرد: فضاهای محصور به این دلیل که امکان نظارت اجتماعی در آن‌ها وجود ندارد، همواره از سوی گروه‌های پرخطر در معرض آسیب هستند.

خاکی با تاکید مجدد بر اینکه به هیچ عنوان بحث تخریب مطرح نیست و بحث بهسازی صورت می‌گیرد، گفت: نگاه این است که سنگ قبرها حفظ شود و هم سطح سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: هدف از این اقدامات ساخت آب‌نما و اتفاقاتی از این دست به معنای بوستان سازی نیست. درواقع مناسب سازی به معنی ساخت نیمکت، آبخوری، وضوخانه و راه دسترسی به حرم مطهر است تا رفت و آمد مردم تسهیل شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) افزود: قرار است با تملک یکی چند اتصال محله قم نو و آبشار اتفاق افتاده و بهسازی این محلات آغاز شود.

خاکی گفت: محله آبشار محل اقامت بسیاری از زائرین است و با تملک این پلاک‌ها این محلات دسترسی بهتری به حرم پیدا می‌کنند و مستقیم به خیابان متصل می‌شوند.

وی اظهار کرد: با این اقدامات هم زائران و هم کسانی که ساکن منطقه هستند، شاهد افزایش کیفیت محیطی خواهند بود.

کد خبر 749771

دیگر خبرها

  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز