Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:14:28 GMT

بنای غیرمجاز در محوطه بافت تاریخی سنندج تخریب شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۱۸۴۵

بنای غیرمجاز در محوطه بافت تاریخی سنندج تخریب شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از اجرای حکم تخریب بنای غیرمجاز در محوطه بافت تاریخی سنندج با حکم دستگاه قضایی خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از اجرای حکم تخریب بنای غیرمجاز در محوطه تاریخی این شهر خبر داد و اظهار داشت: ساختمان غیرمجاز مربوط به بیمه کارآفرین که در محوطه و بافت تاریخی شهرستان سنندج احداث شده بود، پس از گذشت 5 سال با حکم مراجع قضایی تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ساختمان حدود 5 سال پیش با ارتفاعی بیشتر از حد‌ مجاز قانونی در محدوده بافت تاریخی سنندج و در حریم یکی از آثار ثبتی شاخص این شهر، احداث شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به عدم توجه مالک ساختمان به تذکرها و اخطارهای مکرر تصریح کرد: پس از انجام تشریفات قانونی و اخذ دستور مرجع قضایی توسط واحد حقوقی، حکم تخریب طبقه آخر این ساختمان که برخلاف ضوابط میراث‌ فرهنگی در محدوده عمارت خسروآباد و بافت تاریخی سنندج ساخته شده بود، به‌اجرا درآمد.

وی خاطرنشان کرد: براساس ضوابط اعلام شده، ارتفاع مجاز برای ساخت‌ و ساز در این محدوده تاریخی 12 متر بوده، که مالک این بنا حدود سه‌ و‌ نیم متر از این میزان تخطی کرده بود.

گویلیان یادآور شد: طبق قانون، اخذ استعلام‌های لازم از اداره میراث‌فرهنگی قبل از صدور هر گونه مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی ضروری است، در غیر این‌ صورت با ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم آثار تاریخی برخورد خواهد شد.

معاون استاندار مازندران: جلوی هرگونه جنگل‌خواری می‌ایستیم/ ویلاهای لاکچری غیرمجاز تخریب می‌شودیک واحد مسکونی براثر انفجار در مشهد مقدس تخریب شد/ نجات 4 نفر توسط آتش نشانان+تصاویر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان با تاکید بر همکاری تمام دستگاه‌های دولتی در زمینه حفاظت از آثار و بافت‌های تاریخی استان، عنوان کرد: بافت‌های تاریخی، هویت عینی و ذهنی شهر را نشان می‌دهند، بنابراین باید فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود بر معیارهای اصولی منطبق باشد.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بافت تاریخی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان