Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@06:42:49 GMT

صعود دو فرنگی کار ایرانی به فینال نوجوانان جهان

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۱۰۲

صعود دو فرنگی کار ایرانی به فینال نوجوانان جهان

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان که از بعد از ظهر امروز در شهر رم ایتالیا شروع شده است، با برگزاری مسابقات مرحله نیمه نهایی 5 وزن نخست پیگیری شد که دو نماینده کشورمان به دیدار فینال صعود کردند، یکی از کشتی گیران کشورمان به دیدار رده بندی راه یافت و یک فرنگی کار دیگر نیز راهی مرحله شانس مجدد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در وزن 48 کیلوگرم، علی احمدی وفا که در دو مبارزه نخست خود حریفانی از ارمنستان و قرقیزستان را شکست داده بود، در مرحله نیمه نهایی برابر آرسن ژوما از قزاقستان و دارنده مدال برنز نوجوانان آسیا قرار گرفت. نایب قهرمان نوجوانان آسیا با اجرای دو سالتوی 2 امتیازی در حالت خاک، با نتیجه 5 بر صفر پیش افتاد و در ثانیه های پایانی نیز بر روی حمله حریف او را خاک کرد تا با پیروزی 7 بر صفر مقابل این حریف قزاقستانی راهی دیدار فینال شود. احمدی وفا که سال گذشته در این رقابت ها به عنوان پنجمی رسیده بود، این بار برای رسیدن به مدال طلا به مصاف رونیت شارمای هندی خواهد رفت که در فینال نوجوانان آسیا نیز با شکست مقابل او از رسیدن به عنوان قهرمانی بازمانده بود.
نماینده کشورمان در وزن 65 کیلوگرم اهورا بویری بود که با کسب سه پیروزی برابر کشتی گیرانی از قزاقستان، ازبکستان و ارمنستان به دیدار نیمه پایانی صعود کرد. بویری در این مرحله به مصاف علی علیزاده آذربایجانی رفت که ابتدا با اخطار داوران در خاک حریف قرار گرفت اما مقاومت او در این حالت مانع از امتیاز گیری حریف شد. در وقت دوم نیز مشابه این اتفاق برای کشتی گیر آذربایجانی افتاد تا نماینده کشورمان با نتیجه یک بر یک و به دلیل کسب امتیاز آخر به برتری رسیده و به فینال رقابت ها راه پیدا کند. بویری فردا شب و برای کسب عنوان قهرمانی در برابر جوئل آدامز از ایالات متحده و قهرمان نوجوانان قاره آمریکا صف آرایی خواهد کرد.
دیگر کشتی گیر کشورمان در مسابقات امشب، سید رضا آذر شب بود. نماینده وزن 80 کیلوگرم کشورمان که با سه پیروزی مقابل حریفانی از فنلاند، استونی و ژاپن به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده بود، در این مرحله در برابر اسماعیل رضایف از آذربایجان به روی تشک رفت که در همان وقت نخست و پس از اینکه توسط داوران در خاک حریف قرار گرفت، با سه مرتبه بارانداز شدن و دریافت یک اخطار 2 امتیازی به دلیل استفاده از پا، با نتیجه 9 بر صفر مغلوب حریف آذربایجانی خود شد تا به دیدار رده بندی رفته و فردا شب برای کسب مدال برنز در مقابل یکی از کشتی گیران لهستان، مجارستان یا صربستان قرار بگیرد. 
در وزن 110 کیلوگرم نیز محمد جهانگیری که پس از پیروزی مقابل کشتی گیر بلغارستانی در برابر لازلو دارابوس مجارستانی شکست خورده بود، با صعود این کشتی گیر مجار به دیدار فینال، راهی شانس مجدد شد. قهرمان نوجوانان آسیا در این مرحله ابتدا مقابل عمر الکلینی از مصر قرار خواهد گرفت و در صورت پیروزی مقابل این کشتی گیر، در دیدار رده بندی به مصاف دمیترو استریژکوزین اوکراینی خواهد رفت. 
نماینده وزن 55 کیلوگرم کشورمان نیز محمد کمالی بود که با شکست مقابل ماکسیم چوبنکو از اوکراین از دور رقابت ها کنار رفت.
فردا و در روز دوم مسابقات نیز شاگردان محسن سوریان در 5 وزن 45، 51، 60، 71 و 92 کیلو به مصاف حریفان خود خواهند رفت که نمایندگان ایران در این اوزان به ترتیب پیام احمدی، محمدرضا غلامی، ابوالفضل میرشکار، محمد مرادی و حمیدرضا کشتکار خواهند بود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرنگی نوجوانان آسیا کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین، با درخواست کادر فنی و موافقت فدراسیون کشتی، محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد.

اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان به منظور حضور در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از ۱۷ تا ۲۸ اردیبهشت در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده در کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار خواهد شد.

هدایت این تیم برعهده حسن رنگرز است و حسن حسین‌زاده، مجید رمضانی، طالب نعمت‌پور و فرزاد ایمانعلی‌زاده او را همراهی می‌کنند.



کد خبر 848183 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • والورده: برای صعود به فینال می‌جنگیم
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی