Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که اگر ائتلاف سعودی به مسیری ادامه دهد که پایان آن نامشخص است، به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (صنعاء) امروز دوشنبه (سوم مرداد) از جبهه‌های عملیاتی استان الجوف بازدید کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از العاطفی گزارش داد، نیرو‌های مسلح یمن، امروز بیش از هر زمان دیگری، تمامی عوامل قدرت تسلیحاتی راهبردی و بازدارنده را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «به ائتلاف متجاوز درباره تداوم جنگ و محاصره ظالمانه ملت یمن، هشدار می‌دهیم»، افزود: «اگر دشمنان همچنان به مسیری ادامه دهند که پایان آن نامشخص است، سرنوشتشان شکست خواهد بود و به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست».

این وزیر یمنی با بیان اینکه هر دستی که به سمت خاک یمن دراز شود، قطع خواهد شد، خاطر نشان کرد: همان زمانی که دشمن سعودی گمان کرد استان الجوف، به خاک آن پیوسته است، به پایان رسید... کسی که الجوف را به جغرافیای یمن بازگرداند، می‌تواند همه خاک یمن را پس بگیرد. هیچ بحثی بر سر حاکمیت ملی بر همه اراضی [یمن] وجود ندارد».

پارلمان یمن هم روز گذشته، با انتشار بیانیه‌ای، از سوء استفاده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از توافق آتش‌بس در این کشور انتقاد و تأکید کرد، هدف از آتش‌بس، اثبات حسن نیت بود که مقدمه‌ای برای راه حل فراگیر و عادلانه‌ای برای بحران یمن باشد؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای این کشور و کشور‌های منطقه به همراه داشته باشد.

آتش‌بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۰) آغاز شد، اما دوازدهم خردادماه بود که «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (یازدهم مرداد) تمدید شود.

ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه‌های زیادی برای برای کسب موافقت سران صنعاء با تمدید این آتش‌بس ندارد و صنعاء با تمدید آن به شکل فعلی کاملا مخالف است. «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز به تازگی در بیانیه‌ای از سختی تمدید این آتش‌بس گفت و به برخی قصورات در اجرای کامل آن اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد ناصر العاطفی دولت نجات ملی یمن جنگ یمن ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد