Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی طی مراسمی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تقدیر از رتبه‌های برتر رباتیک، کسب و کارهای برتر، زیست بوم، ایده‌ها و راهبرداهای برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال‌آفرینی» پیش از ظهر امروز در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر بانوی کرامت (س) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله محمود رجبی در این مراسم، ضمن پرداختن به امر اشتغال در حوزه دین و واکاوی آن در آموزه‌های دینی، کسانی را که در این محدوده خدمت می‌کنند، کارگزاران خدا روی زمین معرفی کرد و نقش اشتغال را برای اقتدار ملی، نقش بسیار سرنوشت سازی دانست.

وی سیره عملی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و زندگی امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) را نماد بارزی از جلوه اشتغال دانست و افزود: اشتغال مطالبه خدا از بندگان است تا جهان را آباد کنند و استخراج ظرفیت‌ها در جهان آفرینش تنها با اشتغال مهیا می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: پنج عامل مهم فرهنگ‌سازی، عالمانه و دانش‌بنیان بودن، هم‌افزایی، مرحله عمل و کار خالصانه از امور مقدس مربوط به اشتغال است و مؤلفه معنوی توسل به اهل بیت (علیهم‌السلام) برای شروع کار، همواره از تاکیدات آیت‌الله مصباح (ره) بوده است.

در ادامه محسن امیدیان با بیان اینکه رویداد ملی «هجرت اشتغال‌آفرینی» در نوع خود فاخر، جدید و نمونه است، اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که از آن غفلت شده و آن‌طور که باید رشد مورد توقع را برآورده نکرده، عرصه اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه رشد منطقی و قابل قبول اقتصاد باید چند مولفه را دارا باشد، اضافه کرد: تغییر رویکرد و نگاه اقتصادی جامعه مولفه اول، پذیرفتن مخاطرات تغییر و ریسک پذیری مولفه دوم برای رشد اقتصادی کشور است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: مولفه سوم شناسایی اقتضائات متناسب با زیست بوم است که برای برداشتن قدم‌های صحیح، لازم است مسیر و توانمندی‌ها را به درستی بشناسیم.


آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری دیگر سخنران این مراسم نیز تصریح کرد: عوامل این رویداد تلاش کردند که برخی از ایده‌های اقتصاد اسلامی را عملی کنند که می‌تواند آغازی برای موضوع اشتغال‌آفرینی باشد.

وی ادامه داد: بین مومنین که رشته اخوت ایجاد شود، رابطه آن‌ها از کسانی که از یک پدر و مادر هستند نزدیکتر می‌شود؛ حقوقی که بین برادرای ایمانی است به قدری سنگین می‌باشد که ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به جهت اینکه مردم آمادگی درک آن را نداشته‌اند، بیان نکردند، ولی در روایات آمده است که عصر ظهور جمع‌المال اتفاق خواهد افتاد.

 

شعرخوانی آیینی، اهدای جوایز به برگزیدگان رتبه‌های برتر رباتیک، تقدیر از کسب و کار‌های برتر، زیست بوم، ایده‌ها و راهبردا‌های برتر از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است نخستین رویداد ملی «هجرت اشتغال‌آفرینی» که به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه قم و حضور ۶۰۰ جوان خلاق و ۲۰ استاد برگزار شد، با آیین غبارروبی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) توسط حاضرین در مراسم اختتامیه، به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی حرم مطهر حضرت معصومه مراسم اختتامیه استان قم آیت الله رجبی آیت الله میرباقری هجرت اشتغال آفرینی رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم