Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ موادغذایی می توانند در وضعیت روحی شما  تاثیر زیادی بگذارند و یک خوراکی اثری چند برابر  قرص های افسردگی داشته باشد یا خوردن یک غذای خوشمزه، احساسی منتقل می کند که می تواند برای چند ساعت آرامش و شادی را در وجودتان ایجاد کند.

 براساس تحقیقات دانشمندان، خوراکی هایی وجود دارند که با تاثیر شیمیایی موجب ترشح هورمون های شادی در بدن می شوند، حتی اگر به آنها علاقه نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در اینجا خوراکی های شادی آور را به شما معرفی می کنیم.

نارگیل یکی از شادکننده ترین خوراکی ها محسوب می شود و عملکرد مغز را بهتر می کند، اگر نگران چاقی و بالا رفتن چربی و قندخونتان نیستید، هفته ای یکبار مخلوط شیر و بستنی و نارگیل را امتحان کنید.

تخم مرغ یکی از خوراکی های شادی آور است، روزهایی که برای صبحانه نیمرو می خورید یا تخم مرغ عسلی و آب پز شده حال بهتری دارید زیرا تخم مرغ منبع غنی از روی، ویتامین B، امگا ۳، اسیدهای چرب و پروتئین است و مواد مورد نیاز بدنتان تامین و هورمون ها به اندازه کافی ترشح می شوند که در نتیجه  شادی و رضایت به زندگی می آید.

همه گوجه فرنگی ها یک ماده شناخته شده به نام لیکوپن دارند، خوردن گوجه فرنگی با روغن زیتون، بهترین پیشنهاد برای جذب لیکوپن و شاد شدن است.

عسل  از افسردگی جلوگیری می کند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه می دارند. وقتی عسل می خورید، سطح قند خون هم تنظیم می شود و شما احساس شادی و نشاط می کنید.

مارچوبه سرشار از فولات و تریپتوفان است؛ موادی که سطح شان در بدن انسان های افسرده به شدت پایین است و برای درمان باید این مواد به سطح نرمال برسند. همین دلیل کافی است تا مارچوبه در فهرست اصلی خوراکی های شادی آور باشد، اگر مارچوبه پیدا نمی کنید، غذاهایی را که با بوقلمون پخته می شوند مصرف کنید.

کلسیم موجود در ماست، انتقال دهنده های عصبی شادی آور را آزاد می کند و باعث می شود ما شاد شویم.

 شکلات های تلخ و خوشمزه، باعث بهبود جریان خون در مغز می شوند، تمرکز را بیشتر و اعصاب را هم آرام می کنند، پزشکان خوردن شکلات تلخ را در روز توصیه می کنند تا انرژی و جنب و جوش به زندگی بیماران شان بازگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر خوراکی اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط داشتن عمر طولانی با چند راز ساده ۱۴۰۱/۵/۳ جزییات جدید از استخدام پرستاران در وزارت بهداشت ۱۴۰۱/۵/۳ بهترین صبحانه برای آقایان ۱۴۰۱/۵/۳ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۵/۲) ۱۴۰۱/۵/۲ کودکان در معرض ابتلا به آبله میمونی هستند؟ ۱۴۰۱/۵/۲ جهان در انتظار خطرناک ترین سویه کرونا + فیلم ۱۴۰۱/۵/۲ آخرین ویدیو ها به مردم این شهرها خانه یک طبقه اعطا می شود ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۱:۰۴ چرا علی دایی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکرد؟ ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۱:۰۰ مردم از گسترش ابتذال و دزدی ناراحتند و از من بیشتر از همه توقع دارند ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۴۹ تمارض عجیب نیمار در بازی دوستانه پاری سن ژرمن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۳۷ عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۲۷ خوراکی هایی که بمب شادی و نشاط هستند+ اینفوگرافی ۰۱:۱۴ فال حافظ امروز سه شنبه ۴ مرداد / در خرابات مغان نور خدا می بینم ۰۱:۰۴ به مردم این شهرها خانه یک طبقه اعطا می شود ۰۱:۰۳ فال روزانه شخصی ۴ مرداد ۰۱:۰۰ چرا علی دایی در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکرد؟ ۰۰:۵۶ با این روش ها غر زدن را کنار بگذارید ۰۰:۵۰ فال ابجد روزانه امروز سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۲ با دیدن این مشکلات پنیر نخورید ۰۰:۳۱ تست روانشناسی؛ عکسی که نقطه ضعفتان در عشق را لو می دهد ۰۰:۲۲ چرا بعضی ها تو خواب می میرن؟ ۲۳:۵۹ رازهایی که افراد خوشحال به کسی نمیگویند! ۲۳:۵۶ بهترین ورزش برای تقویت مغز ۲۳:۵۳ اخبار سیاسی امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۵۰ چاکرا چیست و چند نوع دارد؟ + کاربرد هر کدام از چاکراها ۲۳:۴۷ اخبار جهان امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۳۶ چند نکته طلایی که ته چین هویج پلو را خوشمزه می کند ۲۳:۳۱ اخبار ورزشی امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶ اینو بخون تا بدونی واقعا شادی یا غمگین ۲۳:۰۰ اصلی ترین نشانه ی یک عشق واقعی چیست؟ ۲۲:۵۶ عوارض سشوار کشیدن مو چیست؟ + استفاده صحیح از سشوار ۲۲:۴۹ مردم از گسترش ابتذال و دزدی ناراحتند و از من بیشتر از همه توقع دارند ۲۲:۳۷ تمارض عجیب نیمار در بازی دوستانه پاری سن ژرمن + فیلم ۲۲:۳۴ راهنمای کامل خرید کولر آبی خوب و با کیفیت بازار ۲۲:۲۱ زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد ۲۲:۱۵ دندان کودک شما چه رنگی شده؟ هر رنگ علتی دارد ۲۲:۱۴ کسب و کارهایی که اعتماد می فروشند! ۲۲:۰۱ عراق برای سفر اربعین همه واکسن های ایرانی را قبول دارد ۲۱:۵۱ خواص آب پیاز، درمانی قدرتمند و طبیعی برای ریزش مو ۲۱:۴۶ اوج پیک هفتم کرونا تا ۱۰ روز آینده ۲۱:۴۳ فرآیندمحوری از ارکان مهم تعالی سازمانی ۲۱:۳۹ کلاس های مدارس و دانشگاه ها قطعا حضوری خواهد بود ۲۱:۳۶ تست روانشناسی: مجسمه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید تا در مورد آینده بیشتر بدانید ۲۱:۳۳ عواملی که مرد را برای زن جذاب می کند ۲۱:۲۹ حذف دروس عمومی در کنکور تاثیری در آموزش آن‌ در مدارس ندارد ۲۱:۲۷ نکات ایمنی در هنگام استفاده از چادرهای مسافرتی ۲۱:۲۲ معجون گیاهی برای گرفتگی رگ قلب ۲۱:۲۲ سرطان در بدنتان با کدام کلید روشن می شود؟ ۲۱:۰۸ هسته زردآلو را دور نریزید ۲۱:۰۶ زیبا شدن نوزاد با بخور نخورهای ماه هشتم بارداری ۲۱:۰۳ تورم ۸۰ درصدی و رشد باورنکردنی اقتصاد ترکیه! ۲۰:۵۵ زیبایی آبفشان Stokkur در ایسلند + فیلم ۲۰:۵۱ فرمول محاسبه کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد ۲۰:۴۸ ملک ۴۸۰ میلیارد تومانی که بدون نظر کارشناسی واگذار شد! ۲۰:۴۳ اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی + فیلم ۲۰:۴۱ استفاده های جالب از قهوه در خانه داری ۲۰:۴۱ یارانه ها اشتباه واریز شد؟ ۲۰:۳۹ مازیار حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر شد ۲۰:۲۰ مصائب برنج ایرانی؛ خشکسالی، دلالی، دخالت‌های دولتی و ... ۲۰:۱۰ چای و قهوه باعث کم آبی بدن می شوند؟ ۲۰:۰۸ پیش‌ بینی بورس؛ افت شاخص تا کجا ادامه پیدا می‌ کند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خوراکی اخبار سلامت مرداد ۱۴۰۱ خوراکی ها شادی آور ۱۴۰۱ ۵ ۲ ۱۴۰۱ ۰۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند

به گزرش خبرنگار مهر، غفور حضوری ظهر شنبه در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردوهای تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردوها با محوریت کانون های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردوهای تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردوهای تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

وی ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

کد خبر 6089997

دیگر خبرها

  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد