Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@05:04:58 GMT

ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۲۷۸۰

ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت هیأت وزیران در جلسه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، با پیشنهاد «اصلاح تبصره‌های (۲) و (۳) ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده» در قالب لایحه موافقت کرد.

دولت با توجه به اینکه اجرای مقررات مندرج در تبصره‌های مذکور علاوه بر مشکلات اجرایی برای گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ارزش گذاری کالاهای وارداتی برای اخذ مالیات و عوارض موجب اخذ مالیات و عوارض مضاعف (یک بار در زمان واردات به منطقه در مورد خرید نهاده وارداتی یا خرید نهاده از سرزمین اصلی با منطقه و یک بار در زمان واردات کالای نهایی به سرزمین اصلی) می‌گردد، این تصمیم را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه یاد شده در تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری برای طی تشریفات قانونی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

کد خبر 5547352

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده اصلاح قانون مالیات های مستقیم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم برجام محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت ایران سیدابراهیم رئیسی علی بهادری جهرمی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از پیگیری جدید مساله توقف واردات نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، سم و کود خبر داد، مساله‌ای که طی نامه‌ای به رئیس مجلس نیز اعلام شده تا در جلسه سران قوا مطرح شود.

به گزارش ایسنا، در نشست نمایندگان بخش خصوصی حوزه کشاورزی با مقامات وزارت جهاد کشاورزی با موضوع توقف چند ماهه ثبت‌سفارش و تخصیص ارز برای واردات سم و کود، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که این مساله باید به زودی حل شود وگرنه مجلس از جایگاه نظارتی خود این مساله را به صورت قانونی پیگیری جدی خواهد کرد.

محمدجواد عسگری - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس - با اشاره به اینکه بارندگی‌های صورت گرفته احتمالاً وضعیت مطلوبی را در تولید محصولات کشاورزی رقم خواهد زد، افزود: مساله این است که به دلیل افزایش سطح رطوبت، بیماری‌های مرتبط با نباتات افزایش یافته و چنانچه به موقع با آفت‌ها مبارزه نشود، بیماری اپیدمی شده و خسارت‌های بسیاری به کشاورزان وارد خواهد کرد.

او در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با قائم‌مقام و معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، گفت: واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی از جمله در حوزه واردات سموم و کود گله‌مند هستند که برخی دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی، همکاری لازم را با آنها نداشته‌اند. بر این اساس در روزهای گذشته، جلسه‌ای با محوریت کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار و مقرر شد که همه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتحادیه‌ها با هماهنگی یکدیگر این مساله را رفع کنند. با وجود این توافق ظاهراً برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته‌اند.

عسگری ادامه داد: پیرو جلسه‌ای که در کمیسیون مجلس برگزار شد، مکاتبه‌ای با رئیس مجلس صورت گرفت و مقرر شد که ایشان در جلسه سران قوا این موضوع را مطرح کنند تا ارز مورد نیاز برای واردات سموم با کیفیت و  تامین شود و در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار گیرد.

او ادامه داد: اگر تا روز شنبه این مساله حل‌وفصل نشود، در روز یکشنبه در مجلس جلسه‌ای برگزار کرده و مبتنی بر جایگاه نظارتی خود علاوه بر پیگیری این موضوع، برخورد قانونی هم خواهیم کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • واگذاری «تعیین دستمزد کارگران» به مجلس منتفی شد
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟