Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در مورد اقدامات و سیاست‌های یکجانبه اتیوپی در پرونده سد النهضه هشدار داد.

وی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری سومالی افزود: تحولات پرونده سد النهضه را مورد بررسی قرار دادیم و بر خطرناک بودن سیاست‌های یکجانبه در اجرای طرح‌ها بر رودخانه‌های بین المللی، لزوم پایبندی به اصل همکاری و همفکری میان کشورهای مشرف بر این رودخانه‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن هرکدام از آنها براساس قوانین بین المللی تاکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السیسی عنوان کرد: با رئیس جمهوری سومالی پیرامون ضرورت دستیابی بدون تأخیر به توافقی قانونی برای آبگیری و فعالیت سد النهضه اتیوپی براساس بیانیه صادره از شورای امنیت در سپتامبر ۲۰۲۱ به منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه اتفاق نظر داریم.

رئیس جمهوری مصر پیش از این نیز درباره بحران سد النهضه و نزدیک بودن مرحله سوم آبگیری این سد گفته بود: کسی به آب‌های مصر نزدیک نخواهد شد و ما از دیپلماسی می‌گوئیم و مصر به دنبال یک توافق قانونی و الزام آور در خصوص پُر کردن سد النهضه و راه اندازی آن است.

مذاکرات سد النهضه از آوریل ۲۰۲۱ پس از ناتوانی مصر، سودان و اتیوپی از دستیابی به توافق قبل از مرحله دوم آبگیری این سد متوقف شد.

کد خبر 5547268

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر اتیوپی سد النهضه روسیه اوکراین عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی ترکیه سوریه جنگ اوکراین فلسطین ایران کرانه باختری سرگئی لاوروف افغانستان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خانی گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه شد.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

کد خبر 6093602 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟