Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی ان ان گروسی دوشنبه شب بدون اشاره به گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: ما اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران در حال تولید سلاح هسته‌ای است، نداریم اما غنی‌سازی کنونی آن‌ها در سطح ۶۰ درصد است و به سطح نظامی ۹۰ درصد بسیار نزدیک می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ادعای اینکه ما نمی‌دانیم در برنامه هسته‌ای ایران چه می‌گذرد افزود: ایران باید تمام دوربین‌های نظارتی ما را احیا کند. تنها راه دستیابی به اعتماد، داشتن نظارت است. گفتن کلمات خوب کافی نیست.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از اظهارات خود ادعا کرد: مذاکرات هسته‌ای نتایج مورد نظر را نداشته است، این مذاکرات در مرحله حساسی است و اگر شکست بخورد وارد یک فاز بسیار نامشخص خواهیم شد.

گروسی در پایان مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران یک مشکل است که باید آن را حل کنیم. ما برای این کار هنوز زمان داریم اما این زمان کوتاه است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران و در جمع خبرنگاران درباره تازه‌ترین خبرهای همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بسیار مهم است که مردم و مسئولان، حافظه تاریخی خود را به هنگام کنند، ۲۰ سال است که غرب به جمهوری اسلامی اتهام ساخت بمب اتم را می‌دهد و هر روز آدرس جدیدی از محل ساخت آن. پرونده ایران مدام به شورای امنیت رفته و علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر شده است.

اسلامی افزود: نتیجه مذاکرات ایران تاکنون به سند برجام رسیده است اما غرب همچنان اتهاماتی را بر مبنای اسناد ربایش شده و موارد ادعایی متوجه ایران می‌کند. اساس پذیرش برجام از سوی جمهوری اسلامی رفع اتهام و اعتمادسازی بود. ایران پذیرفت که ظرفیت فعالیت‌های خود را محدود کند تا اعتمادسازی اتفاق بیافتد، با این همه آن‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی تصریح کرد: دوربین‌های برجامی برای رفع آن اتهامات بود و اگر قرار است اتهامات پابرجا بماند دیگر دلیلی برای وجود دوربین‌های برجامی نیست. دوربین‌ها به دست خود آژانس جمع شده، پلمپ شده و در تأسیسات نگهداری می‌شود تا روزی که به این سند برگردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اظهار تاسف از لفاظی‌های صورت گرفته علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: جمهوری اسلامی هرگز فعالیت‌های پنهان و غنی‌سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است. ایجاد ظرفیت آب سنگین یا دیگر زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران، با هماهنگی آژانس بوده و اکنون هم تحت نظارت آژانس است.

اسلامی تصریح کرد: کسی این تصور اشتباه را نداشته باشد که آژانس در حال حاضر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارتی ندارد، آژانس هم‌اکنون هم مطابق ضوابط پادمانی مستقر است و نظارت خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: این دوربین‌های فراپادمانی بوده و به توافق نامه برجام مربوط است که در صورت بازگشت به این سند و اطمینان ایران از عدم شیطنت غرب، جمهوری اسلامی برای آن‌ها تصمیم خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان گروسی آژانس انرژی اتمی ایران غنی سازی اورانیوم اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان آژانس بین المللی انرژی برنامه هسته ای ایران جمهوری اسلامی انرژی اتمی دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند