Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسام طعمه وزیر نفت سوریه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز را به همراه مهدی سبحانی سفیر ایران و نیکولای سوخوف مشاور سفارت روسیه در دمشق، افتتاح کرد. هدف این نمایشگاه که ۶۳ شرکت داخلی، عربی و بین المللی در آن مشارکت دارند، ترسیم راهبرد نفتی مبتنی بر تجربیات و استفاده از ذهن‌های خلاق برای مقابله با تحریم‌ها و شکستن محاصره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت سوریه در مصاحبه اختصاصی با پایگاه العهد، تاکید کرد میزان مشارکت شرکت‌های دوست و به طور مشخص از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، برجسته بود. تمرکز امسال ما بر خدمات پیشرفته نفتی بود و نخستین بار فناوری پیشرفته در این نمایشگاه ارائه می‌شود و نیز انرژی‌های جایگزین و تجدیدپذیر سهم مهمی در این نمایشگاه دارد.

طعمه افزود: امیدواریم در این دوره از نمایشگاه، توافقنامه‌هایی امضا و روابط بین شرکت‌های بخش خصوصی از کشور‌های دوست که در این نمایشگاه شرکت کرده اند، برقرار شود تا زمینه ساز قرارداد‌ها و همکاری‌های تجاری در آینده باشد.

وی درباره علت شرکت نکردن شرکت‌های چینی در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکت‌های چینی به علت تحریم‌های غرب از مشارکت در این نمایشگاه خودداری کردند. به ویژه که شرکت‌های چینی، فعالیت‌های زیادی در بازار‌های اروپایی و بازار آمریکا دارند. شرکت‌های چینی پیش از وقوع بحران در سوریه، در کشور ما حضور داشتند و بعضی از آن‌ها فعالیت‌های خودشان را با وجود جنگ ظالمانه علیه ما، به حال تعلیق در نیاوردند. امیدواریم شرکت‌های چینی در دوره آینده این نمایشگاه شرکت کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شکاف فناوری که به علت حضور نداشتن شرکت‌های خارجی در بخش نفتی سوریه ایجاد شده است، گفت: دوستان روسی و نیز ایرانی، جایگزین‌های زیادی را ارائه کردند و تجربه طولانی در این صنایع دارند. ما به این شرکت‌های دوست چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در روسیه، اعتماد می‌کنیم و جایگزین‌هایی را پیدا کردیم. البته میزان کارآیی این راه حل‌ها متفاوت است، اما اینکه کاری انجام دهیم، بهتر از آن است که هیچ کاری نکنیم. شرکت‌های دوست، فناوری، دانش، تجربه و قدرت فنی دارند و ما در این زمینه با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

مهدی سبحانی سفیر ایران در دمشق نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، در مصاحبه با العهد گفت: تجربیات زیادی داریم و آماده همکاری با سوریه در بخش نفتی هستیم. ۱۵ درصد از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، شرکت‌های ایرانی هستند و شرکت‌های بزرگی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه شرکت کرده اند. به عنوان مثال، یکی از شرکت‌های ما که محصولات پتروشیمی تولید می‌کند، محصولاتش را به ۸۰ کشور جهان صادر می‌کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه نفت و گاز دولت سوریه شرکت های ایرانی شرکت های چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

محمد هادی ایمانیه در جلسه هماهنگی حضور فارس در این نمایشگاه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا تمام زنجیره‌های ارزش موجود در استان ارائه شود.

او ادامه داد: ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: برای شرکت در این نمایشگاه ۲ هدف را دنبال می‌کنیم که اولین هدف استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات این استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

ایمانیه افزود: طبیعتا به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

او اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که پنجره واحد الکترونیک طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه در محل برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) قرار است از شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهرن برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد