Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمدی گفت: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته با هجمه‌های شبانه روزی فرهنگی در تلاش برای دورکردن نسل‌های جوان جامعه از معنویت و مساجد بودند و متأسفانه در سایه غفلت متولیان امر تا حدودی به نتایج دلخواه شأن نیز رسیدند.

او افزود: در شرایط کنونی جامعه، نیازمند فراگیری و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها برای از سرگیری فعالیت‌های مساجد با حضور امامان جماعت و نسل‌های نوجوان و جوان  هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از امام جماعت‌های مساجد محلات به عنوان محور‌های اصلی طرح مساجد جامع پرداز با توجه به سند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: اجرای این طرح در راستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری که باید خودسازی و جامعه پردازی و حرکت به سوی تمدن اسلامی را داشته باشیم، درحال انجام است.

حجت الاسلام احمدی گفت: مسجد یکی از مهمترین پایگاه‌های دینی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی است و از صدر اسلام تاکنون نقش بسزایی در جنبش‌ها و حرکت‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و جهادی داشته است.

او افزود: تحقق این طرح و تحول ساز شدن فعالیت‌های مساجد به مانند دهه‌های ۵۰ و۶۰ نیازمند همراهی و همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با امام جماعت مساجد است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در طرح مساجد جامعه پرداز محلات، امام جماعت مساجد محلات، از مسجد محله به عنوان پایگاه اولیه ارتباط گیری با ساکنان، معتمدین و افراد بانفوذ محلات، نسبت به تغییرات رویکرد‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی محلات با مشارکت خود اهالی محلات برنامه ریزی و مدل سازی می‌کند.

احمدی با تأکید براینکه همواره روحانیون و مبلغین در سطح محلات نقش مهمی در فرهنگ سازی و اعتماد سازی درمیان مردم دارند، گفت: بسیاری از تحولات مهم کشور ما به خصوص در پیش از انقلاب و سال‌های نخستین انقلاب از مساجد و میدان داری امامان جماعت مساجد بوده و تلاش و رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در اجرای طرح مساجد جامعه پرداز محلات نیز احیای دوباره مساجد و بازگشت به دوران پرفروغ گذشته است.

او افزود: حرکت برای بهبود جایگاه مسجد در جامعه آغاز شده و  برنامه‌هایی که پیش‌تر طراحی شده بود در حال اجرایی شدن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی زنجان فعالیت مساجد جامعه پرداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی عصر یکشنبه در نخستین همایش معلم ماندگار (تجلیل از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان)، با بیان اینکه معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند و باید توجه به جایگاه این قشر صورت گیرد، گفت: بزرگترین مؤلفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است.

وی نقش معلمان را در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد را بی‌بدیل و اساسی عنوان کرد و ادامه داد: عامل ماندگاری معلمان، تربیت شاگردانی است که در جامعه منشأ خدمات می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه، عشق است با همین دلیل است که معلم عاشقانه در مسیر تعلم و تربیت قدم بر می‌دارد، گفت: معلمان با تعهد بالای خود برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کردند و نتیجه آن در وجود نیروهای متخصص و توانمند در بخش‌های مختلف به عبنه قابل مشاهده است.

خاتمی افزود: اثرگذاری معلم روی دانش آموزان منحصر به مسائل علمی نیست بلکه رفتار و منش معلمان بر روی دانش آموزان در ابعاد مختلف تأثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این همایش، گفت: جامعه فرهنگی استان زنجان، همواره با تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد و مؤمن برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کرده است.

علی اسماعیلی افزود: معلمان پیشکسوت، ستارگان بی‌بدیل علم و دین هستند و اگر جامعه در عرصه تمدنی، دینی و انقلابی مصمم و پایدار مانده این مهم حاصل مجاهدت‌های معلمان است.

وی با بیان اینکه شغل معلمی یکی از حساس‌ترین و پرمسئولیت ترین شغل‌های جامعه است، افزود: جانفشانی‌های جوانان انقلاب و مجاهدان علم و پژوهش همه و همه نتیجه انتشار علم و معرفتی بوده که خداوند در وجود معلمان نهاده است.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی موزه آموزش و پرورش استان در دبیرستان ماندگار شریعتی شهر زنجان، ادامه داد: ایجاد این موزه تاثیری مهم در نشان دادن وضعیت نظام آموزشی در گذشته دارد.

در نخستین همایش معلم ماندگار از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان تجلیل شد.

کد خبر 6097663

دیگر خبرها

  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • تشییع پیکر هنرمند چهره پرداز اردبیلی «رحیم پرواسی»
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی