Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه 21 قانون، 41 موضوع و 162 تبصره مرتبط با تعهدات دولت تاکنون استخراج و شناسایی شده است، گفت: همچون سنوات گذشته با ایجاد کارگروه‌های متشکل از کارشناسان زبده و خبرگان این امر جهت بررسی و استخراج قوانین فرادستی اعم از قوانین مصوب بودجه سال جاری که به موجب آن دولت موظف و مکلف گردیده تا به تعهدات خود نسبت به مدیریت شهری عمل نماید، احصاء گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی قناویزچی بیان کرد: با توجه به تنوع شرح وظایف و خدمات شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و غیر دولتی و در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی، این اداره کل تلاش نموده از طریق بررسی و احصاء فرصت‌های مذکور در قوانین بالادستی، حقوقات خود را برابر فرآیند مربوطه از دولت مطالبه نماید.

مدیرکل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد افزود: با بررسی‌های به عمل آمده از قوانین مرتبط با مدیریت شهری توسط کارگروه‌های متشکل در اداره مطالبات این اداره کل، در نهایت 21 قانون از مجموع قوانین بررسی شده استخراج و با بررسی این قوانین، تباصر مربوطه در حوزه‌های مختلف به تفکیک دسته‌بندی گردید.

وی ضمن ابراز خرسندی از افزایش 50 درصدی قوانین مصوب و استخراج شده در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: این دسته‌بندی براساس وظایف معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری به 41 موضوع و 162 تبصره و ماده ارتقا یافته و امیدورایم در راستایی خدمت‌رسانی به شهروندان، احصاء بیشتر حقوقات شهرداری نسبت به سال گذشته صورت پذیرد.

قناویزچی مصوبات سفر ریاست جمهوری و شورای ملی زیارت را از فرصت‌های شهرداری در سال جاری عنوان کرد و در ادامه گفت: پس از شناسایی تباصر، طبق دسته‌بندی و کلاسه شدن موضوعات با سازمان‌ها و معاونت‌های مرتبط جهت انجام محاسبات و مطالبات مربوطه از دولت مکاتبه، مذاکره و جلسات متعدد برگزار گردید که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، مجموعه جامعی از داده‌ها و بدهی‌های دولت به معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری جمع‌آوری شده است و بر آن هستیم با پیگیری متمرکز و مستمر همچون سنوات گذشته نسبت به حسابرسی و وصول بدهی‌ها از دولت اقدام موثر صورت گیرد.

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد در توضیح تباصر استخراج شده بیان کرد: این تباصر متشکل شده از 94 مورد مطالبات مستقیم از دولت، 29 مورد تامین مالی از محل قوانین ملی، 11 مورد موافقت‌نامه‌ها، 5 مورد مولدسازی املاک دستگاه‌های اجرایی، 3 مورد طلب از دستگاه‌های اجرایی و 20 مورد مصوبات سفرهای استانی و شورای ملی زیارت است.

وی افزود: 41 موضوع بدست آمده نیز شامل حقوقات شهرداری از مالیات کالاهای خاص از جمله انواع محصولات دخانی، بنزین و هواپیما و....، اعطای کمک‌های بلاعوض یارانه‌ای برای کمک به حمل و نقل عمومی، قوانین مرتبط با بهسازی و بازآفرینی شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارزش گمرکی کالاهای وارداتی-واگذاری به شهرداری‌ها، مطالبات سفر ریاست جمهوری، شماره‌گذاری خودروها، طراحی و ایجاد کمربند سبز، اقدامات جهت حفاظت از محیط زیست و .... می‌باشد .

قناویزچی ابراز امیدواری کرد: با همکاری حوزه‌های تخصصی شهرداری مشهدمقدس و با پیگیری‌های ویژه حوزه معاونت مالی و پشتیبانی بخش قابل توجهی از مطالبات شناسایی شده از دولت محقق گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستا‌های فاروج دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آن‌ها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران