Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:40:44 GMT

اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۳۴۲۹

اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد

‍‍‍‍‍‍

یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس حامل ۵۳ ماهواره استارلینک از مرکز فضایی کندی (KSC) در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این سی و سومین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود.

به گزارش space، اسپیس‌ایکس مجموعه‌ای از ماهواره‌های استارلینک را به فضا پرتاب کرد که پنجمین پرتاب این برنامه در ماه جولای در سال ۲۰۲۲ بود.

همچنین شرکت اسپیس ایکس ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک را با موشک فالکون ۹ پرتاب کرد که در ساعت ۹:۳۸ صبح روز گذشته از مرکز فضایی کندی (KSC) در فلوریدا بلند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً پس از گذشت هشت دقیقه و ۴۵ ثانیه از بلند شدن این موشک، اولین مرحله فالکون ۹ بر روی پهپاد A Shortfall of Gravitas مستقر در نزدیکی اقیانوس اطلس فرود آمد.

پرتاب استارلینک با تلاش موفقیت آمیز پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام شد. پس از انفجار موشک فالکون، ۴۶ ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفت. همچنین اولین مرحله موشک به آرامی بر روی یک کشتی بدون سرنشین در اقیانوس آرام ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب فرود آمد. این پرتاب دومین تلاش برای پرتاب استارلینک گروه ۳-۲ به مدار زمین بود.

آخرین پرتاب استارلینک اسپیس ایکس از سواحل شرقی حدود یک هفته پیش از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال انجام شد. سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، تقریباً شامل ۲۹۰۰ ماهواره استارلینک است که تا امروز به فضا پرتاب شده‌اند. شرکت استارلینک در تلاش است تا به سرعت خدمات خود را تقویت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آمریکا دارای مجوز قانونی برای قرار دادن حداقل ۱۲هزار ماهواره استارلینک در مدار است که از یک تنظیم کننده بین المللی درخواست کرده تا پس از آن بتواند ۳۰هزار ماهواره دیگر را نصب کند.

بیشتر بخوانید

ناسا قصد دارد ماهواره‌ها را به شکارچیانی برای بیگانگان تبدیل کند باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهواره های استارلینک فضانوردان ناسا آژانس فضایی ناسا ماهواره استارلینک فضا پرتاب اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد