Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای مهدوی گفت: واکسن های داخلی همچون نورا، رازی، برکت و واکسن سینوفارم همه موجود و سبد واکسن در استان کامل است.

او می گوید: الان نیز بعضی مراکز واکسن آسترازنکا را دارند و افرادی  که اسرار به تزریق این واکسن را داشته باشند می تواند آن را دریافت کنند.

آقای مهدوی گفت: خود ویروس خاصیت جهشی دارد یعنی بعد از یک مدتی ویروس شروع به جهش می کند و ویروس کرونا هم شامل این قاعده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما معمولا رفتاری که در جهش های ویروسی می بینیم این است که شدت بیماری کم می شود اما سرعت و قدرت انتشار افزایش پیدا می کند.

رئیس مرکز اورژانس البرز گفت: در ویروس کرونا ما نیز شاهد این روند هستیم که شدت بیماری کم اما سرعت انتشار بالا، سویه جدید امیکرون  با نام BA۵ الان در بسیاری از کشورهای اروپایی و همین طور ایران کاملا شایع شده  است.

او گفت: سویه جدید امیکرون BA۵ نوع جهش ویروس کرو کووید است که جهش پیدا کرده است.

آقای مهدوی گفت: خاصیت این جهش اینگونه است که ۱۸ نفر را درگیر می کند در صورتی که  انتشار ویروس از نوع دلتا ۱۲ نفر را درگیر می کرد این نشان دهنده سرعت و قدرت انتشار سویه جدید است، تا به حال هیچ ویروسی به این شدت تعداد افراد را درگیر نمی کرده است‌.

او می گوید: علائم بارز این ویروس مشکلات گوارشی، اسهال، استفراغ، بی اشتهایی، تب، گلو درد، بدن درد و حتی در بعضی افراد از بین رفتن حس بویایی را نیز شامل می شود.

رئیس مرکز اورژانس البرز گفت: در این دو سویه جدید یعنیBa۴ و Ba۵, سویه ی قالب Ba۵است.

او گفت: با توجه به عادی انگاری و عدم رعایت بهداشت  که از سوی شهروندان رخ داد رنگبندی البرز به زرد تغییر پیدا کرده است.

آقای مهدوی می گوید: البته این رنگبندی زرد شامل شهرستان های طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ نمی شود.

او گفت: استقبال مردم از دریافت واکسن دز اول و دوم قابل قبول است در نوبت اول ۹۸ درصد، نوبت دوم ۸۹ درصد از شهروندان واکسینه شدند.

آقای مهدوی گفت: نوبت سوم و چهارم با توجه به کاهش علائم بیماری استقبال مردم نیز از دریافت واکسن کم شد.

او گفت: توصیه ما این است که شهروندان فارغ از این که چه تعداد نوبت واکسن دریافت کرده اند اگر بیش از ۶ماه از آخرین تزریق واکسنشان گذشته حتما دز یادآور را دریافت کنند.

به گفته رئیس مرکز اورژانس البرز نوع واکسن دریافتی مهم نیست مهم متفاوت بودن واکسن است مثلا اگر شهروندی ۲ نوبت سینوفارم دریافت کرده برای نوبت بعدی نوع دیگری از واکسن را تزریق کند.

مهم ترین نکته در خصوص این ویروس این است که تمامی شهروندان فارغ از این که واکسن دریافت کرده اند یا نه حتما دستورالعمل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیکرون ویروس کرونا ویروس آقای مهدوی گفت سویه جدید او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش

به گزارش خبرنگار مهر، «چندهیچ» به نویسندگی مریم یاسین‌زاده و کارگردانی رومینا مهدوی که نگاهی متفاوت به جنگ دارد و روایتی از سرانجام وقایع جنگ با پنج گویش مختلف است، در پردیس تئاتر شهرزاد نمایشنامه خوانی می شود.

رومینا مهدوی کارگردان این نمایشنامه‌خوانی در این باره توضیح داد: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد خواستم با اجراخوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه شویم. به امید روزی که صلح در تمام جهان برقرار باشد.

این اجراخوانی به صورت محدود و در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود. تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوان‌های این اجرا هستند.

دیگر عوامل این نمایشنامه‌خوانی عبارتند از دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی، پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

کد خبر 6090085 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!