Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمدرضا حسن زاده در مورد انگیزه خود از اهدای حکم گینس به موزه آستان قدس رضوی، گفت: در خانواده‌ای معتقد تربیت شده‌ام و معتقدم هرچه داریم از کرامت اهل‌بیت(ع) است، در ثبت رکورد جدیدم خیلی استرس داشتم و این به نوعی یک نوع نذر بود.

وی ادامه داد: رکورد اول من حفظ ۵۸ لغت زبان انگلیسی در یک دقیقه بود و رکورد دوم من حفظ ۱۲۸ عدد تصادفی در یک دقیقه بود، که یکی از حکم هایم را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده با بیان اینکه برای ثبت رکورد جدیدم نیز که شامل حفظ اسامی افراد و تاریخ تولدشان است، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ام، افزود: دو مرحله(تاییدیه حضور و سوابق) آن سپری شده و در مرحله سوم در حضور نماینده گینس اقدام به رکوردزنی خواهم کرد.

مرد حافظه جهان با بیان اینکه زکات علم نشر آن است و هدف من نشر دانسته‌هایم بوده و دغدغه دارم که به تمام ایرانیان آموزش دهم تا همه از توانایی حافظه خود بهره‌مند شوند، اضافه کرد: نمی‌خواهم تنها خود در حوزه حافظه رکوردزننده باشم بلکه آرزویم این است که هر ایرانی یک رکورد در حوزه حافظه داشته باشد و توان حافظه خود را به حد اعلا برساند.

وی خاطرنشان کرد: به رکوردزنی ادامه خواهم داد اما هدف اصلی من این است که افرادی را همتراز با خود تربیت کرده و در خدمت جامعه قرار دهم تا تمام افراد جامعه بتوانند از این ظرفیت به راحتی استفاده کنند و تکنیک‌های تقویت حافظه را فراگیرند.

مرد حافظه جهان با بیان اینکه برای تقویت حافظه سه چیز مهم است، افزود: رعایت اصول تغذیه ای، ورزش و فراگیری تکنیک های تقویت حافظه که ما تکنیک‌های لازم را به علاقه‌مندان یاد می‌دهیم.

حسن‌زاده در ادامه از تلاش برای تهیه بسته آموزشی تقویت حافظه برای کودکان زیر ۱۰ سال برای اولین بار در جهان خبر داد و گفت: تحقیقات علمی بسیاری در این رابطه انجام می‌دهم و تمام توان خود را به کار گرفته‌ام تا قوی‌ترین بسته آموزشی در جهان را آماده کنم که با کمک خداوند، به زودی این بسته آموزشی را ارائه خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه نخبه‌ها زاده نمی‌شوند، بلکه با آموزش، پرورش می‌یابند، تاکید کرد: رکوردزنی در امر حافظه کار آسانی نیست و شاید تنها لحظه ثبت رکورد مورد توجه باشد در حالی که این کار بسیار سخت است، به طوری‌که در رکورد قبلی خود طی یک هفته چند کیلو وزن کم کردم.

مرد حافظه جهان با بیان اینکه بنده نه تیزهوش بودم و نه شاگرد زرنگ کلاس، بلکه در مدرسه جزو ضعیف‌ترین دانش‌آموزان بودم، گفت: در شرف اخراج از مدرسه بودم که با فایل ۱۰ دقیقه‌ای تقویت حافظه مربوط به استاد مرتضی نصرت آشنا شده و تکنیک‌های مربوط به تقویت حافظه را فرا گرفتم و همین موضوع باعث شد تا استعداد خود را دریافته و مسیر جدیدی به رویم گشوده شود.

وی در خاتمه به مشکلات پیش‌روی خود نیز اشاره کرد و افزود: انتظار مادی از مسئولان امر ندارم و تاکنون نیز به نزد هیچ مسئولی نرفته و درخواستی نداشته‌ام اما دغدغه‌ام این است که به تمام هموطنانم به صورت رایگان آموزش دهم که اگر حمایت‌های لازم از سوی مسئولان امر در این رابطه اعمال شود، من آمادگی خود را اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت حافظه برای پیشگیری از بیماری آلزایمر، تاکید کرد: تکنیک‌های تقویت حافظه حتی باید به صورت یک واحد درسی در مدارس ارائه شود تا سطح حافظه دانش آموزان ارتقا یابد.

مدیرکل بنیاد شهید نیز در این مراسم با بیان اینکه هر حرکتی که هنر و استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کند، قابل تحسین است، افزود: خیلی خوشحالم که این موفقیت توسط آقای حسن زاده که پدرشان از ایثارگران دفاع مقدس هستند ثبت شده است.

جابر ابوالفتح زاده افزود: ودیعه بزرگی که شهدا با فداکاری و از جان گذشتگی به دست آورده اند، ارزش های ماندگاری هستند که برای ما به یادگار گذاشته اند و ما نیز تلاش می کنیم راهشان را ادامه دهیم. 

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسن‌زاده که به عنوان مرد حافظه جهان شناخته شده است، در حال حاضر ۲۵ ساله بوده و متولد شهر تبریز است؛ وی دارای مدرک مدیریت کسب و کار بوده و بعد از ثبت دو رکورد در زمینه حافظه اکنون گواهینامه موفقیت از سوی گینس برای وی صادر شده و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس آذربایجان شرقی تبریز کتاب رکوردهای گینس مرد حافظه جهان تقویت حافظه حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل فی مابین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم فی مابین ایران و افغانستان در مرز دوغارون بوجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سالم‌سازی‌ها، ارتقاء شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. لذا مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از فرماندار شهرستان تایباد به جهت تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان