Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد احمدپور شبانگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان افزود: خرمای کلوته به صورت اختصاصی، تولید خاص منطقه جنوب کرمان است و طبق پیش بینی کارشناسان هدف‌گذاری ترویج بیشتر این نوع خرما در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تولید این‌ نوع خرما از طریق کشت بافت به صورت پاجوش در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: تولید براساس نتایج علمی و منتج به اشتغال آفرینی در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی جنوب کرمان هدف گذاری شده است. 

تاکید رویکرد جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر پژوهش محوری

وی بر پژوهش محوری در فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه های این سازمان سازگاری با اقلیم بر اساس الگوی کشت است.

احمدپور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اهالی جنوب کرمان به کشاورزی اشتغال دارند اظهار داشت: الگوی کشت را مطالعه می کنیم تا افق ۲۰ ساله بخش کشاورزی برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

پیش‌بینی استقبال محصولات کشاورزی جنوب کرمان در بازارهای بین المللی

احمدپور به جنگ اکراین نیز اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به این جنگ پیش بینی استقبال از محصولات کشاورزی جنوب کرمان بیشتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: گلخانه‌داران هفت شهرستان جنوبی استان کرمان نسبت به دریافت کد شناسه و گواهی سلامت برای صادرات محصولات گلخانه‌ای اقدام کنند.

وی افزود: طبق دستورالعمل و شیوه نامه های ابلاغی، صادرات هرگونه محصول در سال زراعی جدید صرفا از واحدهای گلخانه ای دارای کد شناسه (QR Code) و گواهی سلامت پذیرفته می شود.

وی ادامه داد: گلخانه داران منطقه جنوب کرمان موظف هستند از زمان عملیات خاک ورزی و شروع کشت در گلخانه ها نسبت به ثبت درخواست برای تولید محصول سالم در سامانه پنجره واحد وزارت جهاد کشاورزی اقدام و با کارشناسان مربوط قرارداد منعقد کنند.

احمدپور از هدف گذاری اصلاح باغ های هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: تولید نهال سالم به عنوان یکی از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفته و یک سایت مرکزی در این زمینه راه اندازی می شود.

وی افزود: باغ های این منطقه با کشت درخت های جدید سالم و متناسب با اقلیم منطقه اصلاح می شود.

ترویج سیستم آبیاری نوین و مرمت قنوات

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به بحران آب اشاره کرد و گفت: در منطقه جنوب کرمان با بحران آب مواجه هستیم لذا مرمت قنوات و ایجاد سیستم ابیاری تحت فشار در دستور کار قرار گرفته است.

احمدپور افزود: هرم نیروی انسانی سازمان جهاد کشاورزی به سمت بازنشستگی حرکت می کند از این رو تربیت نیروهای جوان، متعهد و متخصص با روحیه جهادی و انقلابی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از تجربه نیروهای سازمان جهاد کشاورزی در راستای ریل گذاری برنامه های کشاورزی این منطقه استفاده می کنیم.

خرمای کلوته جز خرماهای ی مرطوب و درشت ایران محسوب می شود، این خرما در نواحی جیرفت و روستاها و مناطق اطراف جیرفت در استان کرمان کشت می‌شود.

این میوه در ابتدا به رنگ قرمز است و از لحاظ شکل شباهت زیادی به خرمای مضافتی دارد، دارای کیفیت مناسب و از ارقام مهم تجاری است.

برداشت خرمای کلوته در ابتدا شهریور آغاز می‌شود. 

با توجه به کیفیت بالا و قیمت نسبتا مناسب کلوته همواره این خرما دارای بازار داخلی و بین‌المللی مناسبی بوده به طوری که یکی از مهمترین ارقام صادراتی خرما ایران محسوب می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت وزارت جهاد کشاورزی نشست خبری جیرفت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دستور کار قرار خرمای کلوته هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود