Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب حقوق دانان شورای نگهبان در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که دستور کار مجلس به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های حوزه ایمیدرو و ای دور در حوزه فولاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد طرح دو فوریتی اصلاح جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی (جداول منافع و مصارف تبصره ۱۴).

گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳.

گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطرح حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س).

گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی درباره حقوق مزایا و مصونیت‌های دائمی دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی.

گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی.

گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی.

انتخاب سه نفر عضو حقوقدان شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه.

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد لایحه پروتکل (تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو.

کد خبر 590975

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان عضو حقوقدان شورای نگهبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گزارش کمیسیون مورد لایحه مجلس در مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟

 حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و بار دیگر این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

گفتنی است با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت