Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستو یاری کیا با اشاره به وجود ۲۲۳ بیمار هموفیلی در سطح استان کرمانشاه، گفت: در این بیماری به دلیل فقدان برخی فاکتور‌های انعقادی، خون بیمار به دنبال خراش یا بریدگی و ضربه بند نیامده و فرد دچار خونریزی‌های شدید می‌شود.

وی با اشاره به وجود انواع بیماری هموفیلی گفت: در این بین هموفیلی نوع A که به دلیل فقدان فاکتور هشت ایجاد می‌شود، از همه شایعتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بیماری ارثی است و به راحتی با انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج می‌توان از تولد بیماران هموفیلی جدید جلوگیری کرد.

یاری کیا در ادامه با اشاره به وجود ۲۲۳ بیمار هموفیلی در سطح استان گفت: هموفیلی این بیماران همگی از نوع A (فقدان فاکتور هشت) و نوع B (فقدان فاکتور ۹) است.  خدمات درمانی بسیاری بصورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد، مهمترین خدمت برای این بیماران بحث تامین فاکتور‌های انعقادی خون است که با تزریق آن‌ها جلوی خونریزی‌ها گرفته می‌شود. در این زمینه استان سهمیه‌ای بر اساس تعداد بیماران خود دارد که از سوی وزارت بهداشت بصورت رایگان تامین می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این یکسری دارو‌های مورد نیاز بیماران هموفیلی هم همراه با این فاکتور‌ها به استان تحویل می‌شود. در کنار تامین رایگان دارو، یکسری ملزومات برای تزریق فاکتور‌های انعقادی مانند سوزن، الکل و آب مقطر هم بصورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. هر بیمار در طول سال ۲۴ بار ویزیت رایگان برای مراجعه به پزشک عمومی، داخلی و اطفال دارد. همچنین ۱۲ بار ویزیت فوق تخصص خون در سال هم برای این بیماران رایگان است.

یاری کیا گفت: دو بار در سال هم ویزیت فوق تخصص گوارش و توانبخشی و یک بار ویزیت متخصص عفونی هم برای این بیماران بصورت رایگان انجام می‌شود. خدمات تصویربرداری چهار بار در سال و نیز انجام یکسری آزمایشات و خدمات توانبخشی و دندانپزشکی هم برای این بیماران بصورت رایگان در مرکز جامع بیماران خاص واقع در کلینک بوستان روبروی بیمارستان امام رضا (ع) ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هموفیلی در کرمانشاه برای این بیماران بصورت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان «به احترام مردم اصفهان» امروز (دوشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در قالب سی‌ویکمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان آغاز شد.

بخشی از این پروژه‌ها شامل بازسازی و به‌روزرسانی بولینگ، راه‌اندازی مجموعه‌های غذایی جدید، توسعه پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های خدماتی و احداث و نصب پنل‌های خورشیدی است.

شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به‌دنبال پیگیری اقدامات ویژه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت ارزنده با بخش خصوصی و معرفی پروژه‌های قابل توجه و نوین تفریحی و گردشگری به مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را طی دو سال اخیر در این حوزه رقم زده است.

کد خبر 749151

دیگر خبرها

  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز طلا و سکه
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها