Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:52:42 GMT

فضای اطراف تئاتر شهر در شان پایتخت نیست

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۴۴۶۳

فضای اطراف تئاتر شهر در شان پایتخت نیست

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: رسیدگی به ساختمان تئاتر شهر و همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی در پارک دانشجو یکی از نکاتی است که در این دوره از مدیریت شهری قرار دارد؛ حضور دست فروشان، معتادان متجاهر و وجود دیگر آسیب‌های اجتماعی در اطراف ساختمان تئاتر شهر و پارک دانشجو شایسته پایتخت ایران اسلامی نیست و اگر به آسیب‌های اجتماعی موجود در پارک دانشجو رسیدگی نشود ممکن است خطرات بیشتری ساختمان تئاتر شهر که یک پایگاه فرهنگی است تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادعلی بیان کرد: به منظور اهمیت توجه به ساختمان تئاتر شهر تهران، شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان زیبا سازی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای احساس وظیفه به میدان آمدند تا مشکلات موجود را حل کنند؛ تمام تلاش مدیریت شهری حفظ بنای ساختمان تئاتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان تئاتر شهر نشانگر هنر نوین است گفت: با توجه به اهمیت محل قرارگیری ساختمان تئاتر شهر در پایتخت می‌توان از ظرفیت فضای سبز اطراف این ساختمان استفاده کرد، ایجاد فضای سبز در اطراف ساختمان تئاتر شهر می‌تواند به زیبایی این ساختمان بیافزاید.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آسیب‌های وارد شده به ساختمان تئاتر شهر گفت: متاسفانه در اطراف این ساختمان آسیب‌هایی مشاهده می‌شود که برای جامعه هنری کشور خوشایند نیست، به سرقت رفتن دستگیره‌های درب ورودی ساختمان، نشانه‌هایی از ایجاد اشتعال در کنار دیوار ساختمان و... باعث شده است که مدیریت شهری تهران تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا بتوانیم از این ساختمان محافظت کنیم؛ لذا طرح‌های مختلفی در دست بررسی است تا به صورت کارشناسی از این ساختمان محافظت شود.

سخنگو و نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: به جهت تسریع در رسیدگی به وضعیت حریم ساختمان تئاتر شهر کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مدیریت شهری تهران، وزرات فرهنگ و ارشاد و مدیریت ساختمان تئاتر شهر تشکیل خواهد شد.

رییس کمیته هنری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح‌های پیشنهادی جهت ایجاد حریم مناسب، مقاوم و در شان ساختمان تئاتر شهر تهران توسط سازمان زیباسازی مورد پیگیری قرار بگیرد و با نظر کمیته ذکر شده به مراحل اجرایی برسد؛ باید این طرح با اصل سازه ساختمان تئاتر شهر تهران همخوانی داشته و فاخر باشد.

نادعلی با اشاره به اهمیت حفاظت از ساختمان تئاتر شهر تهران گفت: می‌توان از ظرفیت نیروی انتظامی و حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حفاظت از این ساختمان استفاده کرد؛ همچنین باید دستفروشان از اطراف ساختمان تئاتر شهر جمع آوری شوند که این موضوع را باید شهرداری منطقه ۱۱ پیگیری کند و به نتیجه برساند

وی  تصریح کرد: بوستان دانشجو باید توسط شهرداری تهران و با کمک نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌های مربوطه مناسب سازی شود تا فضای این بوستان که در مجاورت ساختمان تئاتر شهر است آماده یک فضای فرهنگی مناسب اهالی فرهنگ و هنر و شهروندان تهرانی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر شهر شهرداری تهران ساختمان تئاتر شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی طی دو سال اخیر خبر داد.

مسعود سعادتی، جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، گفت: امسال در تلاش هستیم تا فضای ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه در اولویت قرار گرفته و شاهد افزایش آن باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هفته‌ی معلم بهانه‌ای برای یادآوری اهمیت و جایگاه مقام معلم است و تجلیل از ارزش و جایگاه معلم حتماً محدود به دوره‌ی زمانی خاص نیست و تمام ایام سال وظیفه داریم همیشه از زحمات آنها قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: معلمی اگر به دیده‌ی شغل و کار ادارای بوده و بدون ایثار، اخلاص و مسئولیت پذیری باشد نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

سعادتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، گفت: وجود شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری، باهنر، مفتح، رجایی که معلم و رهبران سیاسی انقلاب اسلامی بودند برای تک تک ما مایه‌ی افتخار و مباهات است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش پرورش استان با تمام همت خود در تلاش است تا بزرگترین رسالت خود را به نحو احسن به سرانجام برساند، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش، بحث پرورش‌ و تربیت دانش آموزان است و به قدری مسئله‌ی مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با معلمان به آن تاکید کردند.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر بررسی آسیب‌های احتمالی اجتماعی در مدارس جزو استان‌های پیشتاز است.

وی با بیان اینکه وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس غیرقابل انکار است، اظهار کرد: باور داریم حتی یک مشکل در تربیت دانش‌آموزان غیر قابل تحمل بوده و باید در اسرع وقت حل شود.

وی با بیان اینکه مسائلی بازمانده از دوران کرونا وجود دارد که همه‌ی ما نسبت به حل این مسائل وظیفه داریم، ادامه داد: طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در مدارس که اولین قدم پالایش اطلاعات و غربالگری بوده و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان در این طرح غربالگری شده‌اند.

سعادتی اذعان کرد: در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد مدارس استان در هفته حداقل یک نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بین استان‌های بزرگ با کمترین مشکل از کمبود معلم مواجه بودیم، گفت: آموزش و پرورش در امر تربیت بدون مشارکت خانواده‌ها نمی‌تواند موفق شود و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور والدین انجام پذیر است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • کاهش کودکان کار در پایتخت