Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان کرمان با دو تیم فوتبال بانوان خاتون بم و شهرداری سیرجان که طی چند دوره مقام قهرمانی و نائب قهرمانی لیگ فوتبال برتر بانوان را از آن خود کرده اند؛ به قطب فوتبال بانوان بدل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ فوتبال زنان در ایران که فوتبال بانوان یا فوتبال دخترها نیز نامیده می‌شود، بازی بسیار پرهواداری است و فوتبال در ایران به پرهوادارترین ورزش کشور تبدیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال دهه‌های زیادی است که بخشی از زندگی ایرانیان است و در آموزشگاه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و باشگاه‌های فوتبال در سراسر  کشور بازی می‌شود؛ زنان نیز در ایران به‌طور فزاینده‌ای به بازی فوتبال تمایل پیدا کردند و حضور موفقی در قاره آسیا داشته اند و در این میان استان کرمان با دو تیم فوتبال بانوان خاتون بم و شهرداری سیرجان که مقام قهرمانی و نائب قهرمانی لیگ فوتبال برتر بانوان را از آن خود کرده اند؛ خوش درخشیده است.
عذری ریاحی سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص وضعیت ورزش بانوان در استان کرمان گفت: ورزش بانوان استان با فعال بودن در ۴۶ هیات ورزشی ، ۲۳ شهرستان استان و تعداد ۴۳۸ هیات ورزشی،  در حوزه های حرفه ای، قهرمانی، همگانی، فرهنگی، آموزش و ... فعالیت دارد که بعضی هیات ها در چندین رشته، کمیته، انجمن های ورزشی، سبک های مختلف و ... کار می کنند.
 

راهیابی ۳۵ نفر از بانوان کرمانی به تیم های ملی

وی به حضور بانوان در حوزه قهرمانی اشاره کرد و افزود:  حضور ارزشمند زهرا نعمتی در پارالمپیک توکیو و کسب سومین مدال طلا و در سایر رشته ها نیز حضور ۹۹ ورزشکار در اردوهای تیم ملی و راهیابی  ۳۵ نفر به تیم ملی  برخی از موفقیت های بانوان در این حوزه است.

 

کسب ۲۴ مقام بین المللی از افتخارآفرینی بانوان کرمانی در رخدادهای ورزشی

ریاحی تصریح کرد: حضور قهرمانان و مدال آوران در مسابقات برون مرزی از جمله فریما فرهی مقدم رشته تنیس و کسب مدال  طلا همراه تیم ملی ایران، معصومه ملایی رشته گلبال نابینایان و کسب مقام دوم پارآسیایی، مقام دوم تیم شهرداری سیرجان در جام باشگاههای آسیا، زهرا نعمتی رشته تیراندازی با کمان و کسب مدال طلای پارالمپیک و مدال نقره جهان، اسما سنجری و ستایش شجاعی رشته راگبی و کسب مقام سوم آسیایی،  ساجده جهانشاهی و فاطمه زهرا سعیدآبادی در رشته کاراته و کسب مقام اول آسیایی، ساحل مهرابی در رشته سپک تاکرا( مهارت فردی ) و کسب مقام سوم جهانی(مجازی)  و همچنین کسب ۲۴ مقام بین المللی در رشته های مختلف ورزشی و...  از مهمترین رخدادهای ورزشی در حوزه بانوان است.



وی خاطرنشان کرد: ورزش بانوان با داشتن ۳۶ تیم در لیگ های کشوری و  ۲۰ تیم در لیگ برتر روزهای اوج خود را می گذراند طوری که هم اکنون تیم فوتبال خاتون بم و شهرداری سیرجان چندین سال متوالی است که عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور را به خود اختصاص داده اند.

قهرمانی پیاپی تیم تنیس روی میز شهرداری شهربابک در لیگ برتر

سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار کرد:  همچنین تیم تنیس روی میزشهرداری شهربابک چند سال متوالی  قهرمان لیگ برتر شده است و اینها تنها بخشی از اقتدار ورزش بانوان کرمان را در بین استان های کشور نشان می دهد.
 

ریاحی به اقدامات انجام شده در حوزه همگانی اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان به صورت خاص با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و مدیریت مسئولین ورزش بانوان شهرستانها و همچنین همکاری نواب رییس هیات های ورزشی استان، برنامه ریزی مشخصی در بحث ورزش همگانی نسبت به اجرایی شدن فعالیت هایی چون برنامه ریزی به منظور اجرای طرح های ملی ارسالی از سوی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان مانند طرح پارک گام، طرح ملی نشاط و تندرستی، طرح ملی اوقات فراغت بانوان، طرح ملی طبیعت گردی و ...  به تعداد ۱۱۲ طرح نهایت تلاش خود را داشته است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی به منظور اجرای فعالیت های همگانی در قالب همایش های کوه روی،  پیاده روی، جشنواره های فرهنگی و  ورزشی، برنامه ریزی به منظور برگزاری مسابقات  مختلف ورزشی در مناسبت های  مذهبی و ملی، برنامه ریزی به منظور برگزاری جام های ورزشی جام تکریم رمضان با ورزش، جام محلات و ... همه این فعالیت ها به منظور حضور حداکثری بانوان کرمانی در فعالیت های ورزشی و پرکردن اوقات فراغت این عزیزان می باشد که توسط هیات های ورزشی با اولویت هیات ورزش های همگانی و هیات ورزش روستایی برنامه ریزی و در شهرستانها با مدیریت مسئولین ورزش بانوان شهرستانها اجرا می شوند.

ریاحی با اشاره به برگزاری ۷۰۰ برنامه در بخش همگانی  خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیگیری هایی در خصوص  احداث پارک  ویژه بانوان  به ویژه در شهرستانهای محروم داشته ایم.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: ویژه برنامه هایی در خصوص جلوگیری از آسیب های اجتماعی،  عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ اخلاق مدارانه و برنامه های بزگداشت مقام شامخ شهدا، جانبازان، پیشکسوتان و ... برخی از این برنامه ها هستند.

سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه رشته فوتبال و فوتسال در سطح استان علاقه مندان زیادی دارد و از طرفی نظرمثبت  هیات هم در خصوص توسعه کمی و کیفی این رشته در بخش بانوان در شهرستانها و حتی باشگاههای فرهنگی و ورزشی از جمله گل گهر است و در بحث استعدادیابی در جلسه ای که با حضور معاونین اداره کل و هیات فوتبال برگزار شد تاکید بر استعدادیابی  در بخش بانوان شد.

حضور ۸ تیم در لیگ های کشور

وی به تعداد تیم های فوتبالی در حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: تعداد ۸ تیم در لیگ های مختلف کشور حضور دارند که سه  تیم در لیگ برتر فوتبال (خاتون بم، شهرداری سیرجان، مس کویر کرمان )، یک تیم در لیگ برتر فوتسال (صنعت مس رفسنجان)، یک تیم فوتبال در لیگ دسته ۲ (تیم شاهین)، یک تیم در لیگ دسته یک (تیم پارسه کرمان) و دو تیم  در لیگ دسته ۲ (شهرداری رفسنجان و فاطمیه چترود) وجود دارد.

ریاحی به بیان گزارشی در خصوص مقامهای کسب شده در لیگهای مختلف کشوری پرداخت و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تیم خاتون بم مقام اول و تیم شهرداری سیرجان مقام دوم لیگ برترفوتبال کسب کردند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز تیم شهرداری سیرجان مقام اول و تیم خاتون بم مقام دوم را در لیگ برتر فوتبال کسب کردند و تیم صنعت مس رفسنجان مقام سوم لیگ برتر فوتسال را به خود اختصاص داد.

ریاحی افزود: تیم خاتون بم این ماه به بازیهای آسیایی قزاقستان اعزام خواهد شد.

همچنین جعفری سر مربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم در گفتگو با راه آرمان در رابطه با موفقیتهای این تیم گفت:  رشدی که فوتبال بانوان در این چند سال کرده است قابل ملاحظه است و با توجه به ورود اسپانسرها به بخش فوتبال بانوان و حمایتهای صورت گرفته پتانسیل بانوان در این رشته به خوبی دیده شده است.


کرمان قطب فوتبال بانوان است/ خاتون بم پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر

وی افزود: استان کرمان قطب فوتبال بانوان است و ما می بینیم که دو تیم داریم تیم خاتون بم قهرمان است و تیم شهرداری سیرجان نایب قهرمان است و تیم خاتون بم هشت دوره قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان شده است و پر افتخار ترین تیم حاضر است و این نشان داده است فوتبال بانوان استان کرمان دارای پتانسیل بالایی است و می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و امامنوط به این است که استان کرمان از فوتبال بانوان حمایت کند.

سرمربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم گفت: خوب ما امسال قهرمان شدیم جایگاه ما قهرمان کشور بود به مسابقات آسیایی راه پیدا کردیم و خدا را شکر توانستیم قهرمانیمان را قاطع جشن بگیریم وبه اما و اگر بازی آخرنرسید و یک بازی مانده به آخر قهرمانی را مسجل کردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم فوتبال بانوان خاتون بم برنامه ریزی به منظور تیم شهرداری سیرجان معاونت ورزش بانوان قطب فوتبال بانوان لیگ برتر فوتبال ورزش و جوانان تیم خاتون بم استان کرمان لیگ برتر کسب مقام اداره کل تیم در لیگ هیات ورزش فعالیت ها مقام دوم دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی

میثم رشتبر با عزمی راسخ رکورد جهانی تکنیک‌های رزمی روی کیسه بوکس را به نام خود به ثبت رساند.

این حرکت ارزشمند در زمان ۴۸ ساعت و بدون وقف با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند و جلوه‌ای دیگر از تعهد داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • ثبت رکورد جهانی هنر‌های رزمی با تلاش ورزشکار هوراندی
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر