Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به ترکیب خبره‌های ورزشی و قحط الرجال موجود زمزمه ها درباره ورود وزیر ورزش به انتخابات کمیته بالا گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از مهمترین رویدادهای پیش روی ورزش ایران محسوب می شود که قرار است قریب به یک ماه دیگر برگزار شود. با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک یکی از دو متولی اصلی و تصمیم ساز ورزش ایران به شمار می آید، انتخاب رییس این کمیته نقش اصلی در آینده ورزش کشور در ۴ سال آتی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انتخابات آتی با توجه به تغییر دولت و فضای سیاسی کشور، باید فردی انتختب شود که همسو با سیاست‌های دولت بوده و از مقبولیت نزد جناح حاکم و تصمیم سازان داشته باشد. از همین رو پیش از این مشخص بود که رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هیچ بختی برای دور جدید نخواهد داشت. چه آنکه صالحی امیری با وجود همه اعتبار و نفوذی که دارد، یکی از مدیران سرشناس جناح اصلاحات محسوب می شود و بدیهی است که هرگز مورد وثوق دولت سیزدهم نخواهد بود.

هر چند صالحی امیری کوشید در طول ۴ سال حضور در کمیته ملی المپیک از نگاه‌ها و تصمیمات حزبی پرهیز کند و خود او در طول ماه‌های اخیر و پس از پایان رسمی دوره ۴ ساله خود بارها و بارها تاکید کرده که بنای ماندن ندارد و می‌بایست صندلی خود را به یک مدیر جدید که با تفکرات و انگاره‌های دولت مستقر همسو و همراه باشد، واگذار کند.

*خبره‌هایی که خبره نیستند!

با توجه به اینکه انتخابات کمیته قرار است ۶ شهریور برگزار شود، بحث انتخاب خبرگان ورزشی کمیته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از همین رو اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روز یکشنبه تشکیل جلسه دادند تا ۵ خبره ورزشی را انتخاب کنند.

با توجه به اینکه گزینه‌های کنار مانده از دایره مجمع کمیته ملی المپیک تنها از کانال خبره ورزشی فرصت حضور در انتخابات را دارند، انتخاب ۵ خبره ورزشی از اهمیتی دوچندان برخوردار بود. با این وجود طبق پیش بینی‌ها هیات اجرایی بیشتر از اینکه به منافع ملی و مصلحت ورزش کشور فکر کند، تنها در اندیشه منافع فردی و ادامه حضور در تشکیلات کمیته به هر قیمتی بود. هیاتی که جمع آن را مشتی مدیر بیکار و بدون مسئولیت تشکیل می دهند که در دوران مسئولیت خود نیز کارنامه تاریکی و ضعیفی داشته‌اند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای انتخاب خبره ورزشی ۵ چهره را از بیرون معرفی کرد تا بلکه با ورود آنها فضای انتخابات پیش رو تحت تاثیر قرار گرفته و چند مدیر جدید وزنه انتخابات را سنگین کنند اما هیات اجرایی تمامی گزینه‌های رئیس را وتو کرد و به جای آنها ۲ نفر از جمع خود یعنی هیات بیکاران ورزش را معرفی نمود! جالب اینکه هیات بیکاران برای معرفی ۳ نفر خیز برداشته بود اما در نهایت ۲ نفر رای آوردند.

گزینه های صالحی امیری برای معرفی خبره ورزشی، کیومرث هاشمی رییس سابق کمیته، مناف هاشمی معاون مالی و اداری سابق وزارت، محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت، اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی و هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد بودند.

از این میان تکلیف هاشم اسکندری و اصغر رحیمی از پیش معلوم بود و بدیهی به نظر می رسید که تنها برای گرم کردن انتخاب خبره ورزشی مطرح شده بودند و مشخص بود از قبل هیچ شانسی برای انتخاب ندارند. از میان سایر گزینه ها هیات اجرایی به محمد پولادگر هیچ رایی نداد تا معاون وزیر ورزش پس از انتخابات فدراسیون تکواندو در این انتخابات درون سازمانی نیز رای نیاورد. کیومرث هاشمی رییس سابق کمیته نیز تنها ۲ رای کسب کرد اما مناف هاشمی معاون سابق مالی وزارت که گزینه اصلی صالحی امیری برای انتخابات و جانشینی خودش به شمار می رفت، ۵ رای آورد که با آرای مجید کیهانی یکی از بیکاران پرحاشیه هیات اجرایی برابر بود و از همین رو رای گیری به دور دوم رفت و در دور دوم کیهانی با امتیاز حق رای خود و رای دادن به خودش! توانست بر مناف پیروز شده و به عنوان یکی از خبره‌های ورزشی انتخاب شود.

برای انتخاب خبره ورزشی زنان نیز مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت مطرح بود اما از قبل مشخص بود در برابر مهین فرهادی زاد و فریبا محمدیان هیچ شانسی ندارد.

*وزیر می آید؟

انتخاب خبره‌های ورزشی علاوه بر پیروزی قابل پیش بینی هیات بیکاران اجرایی، یک ناکامی برای وزارت ورزش و جوانان به همراه داشت که دو معاون وزیر ورزش انتخاب نشدند. با توجه به ترکیب خبره‌های ورزشی و عدم انتخاب چهره‌هایی مثل کیومرث هاشمی، مناف هاشمی و محمد پولادگر حالا انتخاب یک گزینه برای ریاست کمیته و جانشینی بسیار دشوار است چرا که گزینه‌های موجود هیچکدام وزن لازم و توانایی برای اداره دستگاه کلیدی و تصمیم سازی چون کمیته ملی المپیک را ندارند.

مجید کیهانی رییس سابق فدراسیون دوومیدانی و مجید شایسته رئیس اسبق فدراسیون تنیس حتی از اداره یک فدراسیون کوچک نیز ناتوان بوده اند و دوران تاریک و پرحاشیه ای در فدراسیون های متبوع خود داشته اند، حتی در قواره حضور در کمیته اجرایی هم نیستند و حضورشان روی صندلی هیات اجرایی با انتقادات جدی روبروست بنابراین حتی فکر کردن آنها به ریاست کمیته ملی المپیک یک شوخی بد است!

در میان روسای فدراسیون های ورزشی نیز تقریبا هیچ چهره معقول و موجهی یافت نمی شود که از اعتبار و وزن لازم برای ریاست کمیته ملی المپیک برخوردار باشد. از همین رو انتخابات کمیته ملی المپیک با یک نوع قحط الرجال روبرو شده، به ویژه اینکه دولت نیز برخلاف دولت های قبلی از ورود به این انتخابات پرهیز کرده و هیچ گزینه ای را معرفی نکرده. از همین رو با توجه به وزن پایین مجمع انتخاباتی ظاهرا وزیر ورزش و جوانان مصمم شده تا به انتخابات ورود کرده و برای ریاست کمیته ملی المپیک اقدام کند. شائبه ای که از مدتها قبل پیرامون حمید سجادی وجود داشت اما او در چند گفتگوی جسته و گریخته به شکل تلویحی آن را تایید نکرد اما همان عدم تایید نصفه و نیمه از تمایل درونی وزیر ورزش برای ریاست کمیته ملی المپیک خبر می داد. اتفاقی که حالا با خالی بودن عرصه و نبود گزینه جدی بهترین مستمسک برای ورود وزیر به انتخابات کمیته است. حتی گفته می شود برخورد هیات اجرایی و عدم رای به گزینه های معرفی شده توسط صالحی امیری به نظر در جهت هموارسازی حضور وزیر ورزش بوده. گزاره ای که صالحی امیری انتظار آن را هرگز نداشت.

این در حالیست که برخی از نمایندگان مجلس که منتقد سیاست ها و تصمیمات اخیر وزارت ورزش و جوانان هستند برای پرهیز از بحث دخالت دولت در ورزش مخالف حضور سجادی در انتخابات کمیته ملی المپیک محسوب می شوند و در این زمینه به وی هشدارها و توصیه های لازم را داشته اند.

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ۶ شهریور برگزار می‌شود و ثبت‌نام از نامزدها نیز از فردا چهارشنبه ۵ مرداد آغاز خواهد شد.

باید منتظر بود و دید سرانجام انتخابات کمیته ملی المپیک با این معادلات جدید و پیچیده چه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انتخابات کمیته ملی المپیک ریاست کمیته ملی المپیک برای ریاست کمیته خبره های ورزشی برای انتخاب هیات اجرایی صالحی امیری انتخاب خبره خبره ورزشی همین رو وزیر ورزش گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟

همه ما خوب می دانیم که ورزش کردن تا چه اندازه برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها اهمیت دارد. با این حال بسیاری از افراد بعد از ورزش دردها و ناراحتی هایی را احساس می کنند که شایع ترین آن ها سردرد بعد از ورزش است. حال این سؤال مطرح می شود که سردرد بعد از ورزش تا چه میزان خطرناک است؟ برای پاسخ به این سؤال همراه ما باشید تا درباره سردرد بعد از ورزش توضیحاتی ارائه دهیم.

گاهی اوقات بعد از ورزش سردرد زیادی را تجربه می کنیم. معمولا در این شرایط با خود می گوییم دلیل این سر درد چیست؟

بهداشت نیوز در خبری نوشت:چه عواملی باعث به وجود آمدن این سردردها می شوند؟ سردردهای ورزشی دلایل مختلفی دارند. از مهم ترین دلایل آن می توان به افت قند خون، خستگی، گرما، کم آبی و تغذیه نامناسب اشاره کرد. اغلب این سردردها کلافه کننده و ناخوشایند هستند. اگر مدت زمان بیشتری درگیر آن شویم، حتی ممکن است به طور کامل ورزش کردن را نیز کنار بگذاریم. در این مقاله تمام علت های سردرد بعد از ورزش را بررسی کرده و روش های درمان آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع سردردهای ورزشی

سردردهایی که پس از ورزش و فعالیت بدنی شدید مثل دوچرخه سواری، شنا، وزنه برداری و دویدن به سراغ فرد می آیند، انواع مختلف دارند. این سردردها اغلب پس از ورزش کردن به علت افزایش گردش خون در پوست سر و اطراف آن ایجاد می شوند. در ادامه به انواع سردردهای ورزشی اشاره خواهیم کرد:

سردردهای ورزشی اولیه

سردردهای ورزشی اولیه بعد از فعالیت بدنی ایجاد می شوند و معمولا خود به خود برطرف خواهند شد. این نوع سردرد ها معمولا به مشکل فیزیکی خاصی مربوط نمی شوند و با داروهای بدون نسخه نیز قابل درمان خواهند بود.

سردردهای ورزشی ثانویه

یکی دیگر از سردردهای ورزشی که دلایل جدی تری دارد، سردرد ثانویه است. این سردردها ناشی از یک بیماری زمینه ای مثل بیماری قلبی هستند. به یاد داشته باشید تعداد افرادی که به این مشکل دچار می شوند، بسیار محدود است. اگر درگیر این سردرد شده اید، باید هر چه سریع تر به متخصص مراجعه کنید. زیرا نیاز به معاینه خواهید داشت.

دلایل سردردهای ثانویه ناهنجاری های ساختاری ستون فقرات، سر و گردن انسداد جریان مایع مغزی نخاعی بیماری عروق کرونر که رگ های داخل مغز و یا رگ های متنهی به مغز را درگیر می کنند. تومورها خونریزی بین مغز و بافت های پوشش دهنده مغز عفونت سینوسی نشانه ها و علائم سردرد در ورزشکاران

معمولا ورزشکاران سردرد بعد از ورزش را به عنوان ناخوشایندترین سردرد زندگی خود می شناسند. نشانه های سردرد بعد از ورزش عبارتند از:

درد در سر به شکل ضربان دار

گردن درد درد در یک یا هر دو قسمت سر

گاهی اوقات این سردرد به میگرن شباهت دارد و موارد زیر را شامل می شود:

تهوع و استفراغ کم شدن بینایی سیاهی رفتن چشم ها حساسیت به نور مهم ترین دلایل سردرد بعد از بدنسازی چیست؟

سردرد بعد از ورزش بدنسازی یک اتفاق بسیار ناخوشایند محسوب می شود و ممکن است برخی از افراد درگیر آن شده باشند. برخی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش و روش های درمان آن عبارتند از:

۱. تمرین های خود را درست انجام نداده اید

انجام حرکات بدنسازی به شکل نادرست و غلط به بدن فشار وارد می کنند و به سردرد تبدیل می شوند. مخصوصا اگر این حرکات به عضلات گردن و شانه مربوط باشند. به عنوان مثال تمرین اشتباه با وزنه، دویدن و کرانچ موجب تنش در عضلات گردن می شوند. به همین خاطر باید از یک برنامه ورزشی منظم پیروی کنید و یک رژیم غذایی درست را دنبال نمایید.

۲. مدت زمان طولانی در آفتاب قرار گرفته اید

زمانی که در معرض نور خورشید و هوای گرم قرار می گیرید، دچار سردرد شدید خواهید شد. حتی هنگامی که ورزش نمی کنید. از طرفی اگر به مدت طولانی زیر آفتاب باشید و ورزش کنید، ممکن است بدن کم آب شود و این عوامل باعث ایجاد سردرد می شوند. به همین دلیل سعی کنید در روزهای تابستان در فضای باز ورزش نکنید. در این شرایط اگر با کمترین میزان سردرد به خانه بیایید باید به مقدار کافی آب بنوشید. علاوه بر این یکی از مواردی که به شما بعد از ورزش کردن کمک می کند، دوش گرفتن با آب ولرم است.

۳. دچار افت قند خون شده اید

به قند خون پایین هیپوگلیسمی می گویند. این مشکل تا حد زیادی موجب سردرد بعد از بدنسازی و ورزش می شود. قند خون به گلوگز مربوط بوده که جزو منابع اصلی انرژی بدن محسوب می شود. اگر پیش از ورزش تغذیه درستی نداشته باشید، ممکن است بدن گلوکز بیشتری بسوزاند و درگیر هیپوگلیسمی شوید. یکی از نشانه های اصلی هیپوگلیسمی سردرد است. از نشانه های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعریق سرگیجه تاری دید لرزش بدن احساس شدید گرسنگی ۴. کم آب بودن بدن

اگر در بدنسازی به اندازه کافی آب مصرف نکنید و نتوانید مایعات از دست رفته را برگردانید، بدن درگیر کم آبی می شود. کم آب شدن بدن یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش است. شما زمان بدنسازی و ورزش عرق زیادی می ریزید و اگر به نوشیدنی هایی که می خورید توجه نکنید، ممکن است بدن تان نتواند آب کافی دریافت کند. از دیگر علائم کم آبی خفیف در بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضعف و خستگی، حتی غش کردن خشکی پوست خشکی دهان افزایش حس تشنگی کاهش خروجی ادرار یبوست سرگیجه

گاهی اوقات با نوشیدن چند لیوان آب، سردردتان به طور کامل رفع می شود. این مسئله نشانگر این است که بدن شما به چه میزان آب نیاز داشته است. یادتان باشد که در هر شرایطی کم آب بودن بدن را جدی بگیرید. تشنگی بیش از اندازه یک وضعیت اورژانسی محسوب می شود.

سردرد های بعد از ورزش چه مدت طول می کشند؟

سردرد بعد از ورزش از پنج دقیقه تا ۴۸ ساعت طول می کشد و در یک دوره ۳ تا ۶ ماهه اتفاق می لفتد.

چگونگی تشخیص سردرد بعد از ورزش

هر فردی که بعد از ورزش درگیر سردرد شدید یا مداوم شود باید دلیل آن را پیدا کند و بتواند هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام کند. بیشتر سردردهای ورزشی ناشی از اختلال زمینه ای و بیماری نیستند، ولی ممکن است پزشک چندین آزمایش را جهت بررسی علل احتمالی برای فرد تجویز کند. از این آزمایش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ام آر آی برای گرفتن عکس از مغز آنژیوگرافی برای بررسی عروق خونی گرفتن نمونه مایع از ستون فقرات سردرد بعد از ورزش را چگونه درمان کنیم؟

اگر بعد از ورزش درگیر سردرد شدید می شوید و نشانه های غیر طبیعی دارید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا درگیر یک بیماری زمینه ای شده اید و به درمان نیاز خواهید داشت. اگر بیماری زمینه ای یا بیماری خاصی نداشته باشید، مطمئن باشید که سردرد شما برطرف خواهد شد. در ادامه به راه های درمان سردرد بعد از ورزش اشاره خواهیم کرد:

۱. اطمینان داشته باشید که حرکات را درست و دقیق انجام داده اید

اگر در مورد شیوه صحیح و درست تمرین خود مطمئن نیستید، یک یا دو جلسه با یک مربی خصوصی به ورزش کردن بپردازید. مربی به شما می گوید که نحوه تمرین شما درست است یا خیر. داشتن برنامه ورزشی به شما کمک می کند تا به صورت منظم ورزش کنید.

۲. چندین حرکت کششی را به صورت مداوم انجام دهید

اگر تمرین شما شامل مواردی است که به ناحیه گردن فشار وارد می کند، تلاش کنید پس از ورزش چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. اگر حرکات کششی سبک برای شما مناسب نیست، برای از بین بردن گرفتگی عضلات خود قرص ایبوبروفن مصرف کنید. زیرا این قرص به تسکین درد کمک می کند.

۳. بعد از تمرین وعده غذایی خود را فراموش نکنید

سعی کنید حداکثر تا دو ساعت بعد از ورزش یک میان وعده متعادل و مغذی مصرف کنید. شما باید به دنبال غذایی باشید که دارای فیبر، پروتئین و کربوهیدرات باشد. این وعده غذایی موجب تعادل قند خون می شود. یادتان باشد که از مصرف خوراکی هایی که دارای قند مصنوعی و کربوهیدرات تصفیه شده و فرآوری شده هستند، بپرهیزید.

۴. در زمان ورزش خوراکی به همراه داشته باشید

اگر زمان سردرد نشانه های قند خون پایین دارید، حتما خوراکی هایی بخورید که دارای کربوهیدرات باشند. نوشیدن یک لیوان آب میوه طبیعی که چندین تکه کوچک میوه دارد نیز به شما کمک می کند. علاوه بر این مقداری کربوهیدرات پیچیده مثل یک تکه نان تست غلات کامل همیشه به پیشگیری از افت قند خون کمک می کند.

۵. پیش از تمرین بدن خود را گرم کنید

بیشتر اوقات علت سردرد بعد از ورزش به خاطر این است که بدن به اندازه کافی برای ورزش کردن آماده نیست. گرم کردن آهسته پیش از ورزش از سردرد بعد از آن جلوگیری می کند. علاوه بر این توجه داشته باشید اگر دائما درگیر سردرد های ورزشی می شوید، باید تمرینات خود را اندکی کاهش دهید. اگر در هوای گرم و روزهای آفتابی بیرون می روید حتما از یک عینک آفتابی یا کلاه پهن استفاده کنید تا اذیت نشوید.

۶. مایعات و آب زیادی بنوشید

همان طور که پیش تر اشاره کردیم یکی از مهم ترین دلایل سردرد بعد از ورزش به خاطر کم آبی بدن است. نکته مهم این است که اجازه ندهید بدن به اندازه کافی خشک شود. چرا که در چنین شرایطی درگیر سردرد خواهید شد. ورزش در گرما یا ورزش های سنگین بدن را درگیر کم آبی می کند. در این موارد یک نوشیدنی ورزشی به بازیابی الکترولیت شما کمک زیادی می کند. اما این نکته را فراموش نکنید که اغلب نوشیدنی ها قند اضافه دارند و باعث تشدید سردردها می شوند. به همین خاطر سعی کنید شربت آبلیمو عسل یا آب نارگیل شیرین نشده میل کنید.

اگر زیر نور آفتاب ورزش می کنید، نوشیدن آب بسیار اهمیت دارد. حتما هنگام ورزش در فضای باز با خود یک بطری به همراه داشته باشید و آب زیاد بنوشید. در ضمن پیش از اینکه ورزش کنید، یک تا سه لیوان آب میل کنید.

۷. مسکن ضد التهاب استفاده کنید

مصرف مسکن ضد التهاب مثل ایبوپروفن به کنترل سردردها کمک می کند. علاوه بر این یک پد گرم کننده نیز باعث می شود رگ های خونی شما باز شوند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک