Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@17:44:48 GMT

(تصاویر) گرمای بی‌سابقه در چین

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۴۸۲۴

(تصاویر) گرمای بی‌سابقه در چین

سازمان نظارت ملی چین با انتشار هشدار رنگبندی نارنجی برای بالا بودن دمای هوای اعلام کرد موج گرمای بی‌سابقه به بسیاری از مناطق این کشور رسیده است.

به گزارش فرارو، براساس اطلاعات مرکز هواشناسی ملی چین، دمای هوا در برخی مناطق سینجان و فوجیان از ۴۰ درجه سانتی‌گراد عبور کرد.

ظهر روز گذشته در منطقه خودمختار اویغور سینجان رنگبندی هشدار از نارنجی به قرمز تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگبندی قرمز بالاترین سطح هشدار در چین است. این درحالی است که برای جلوگیری از گرمای تابستان، گردشگران به مناطق جنوب غربی چین سفر کردند.

رسانه‌های محلی نیز اعلام کردند دمای هوا در ونژو ایستگاه هواشناسی در شرق استان ژجیانگ به ۴۱.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده و رکورد بالاترین دمای هوا که مربوط به ۱۵ جولای ۲۰۲۰ با ۴۱.۷ درجه سانتی‌گراد بود را شکست.

به نظر می‌رسد آخرین موج گرما شبیه آنچه در مدت زمان ۵ تا ۱۷ جولای بوده اتفاق بیفتد، اما مناطق بیشتری با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر را در برگیرد و بر روی مردم بیشتری تاثیر بگذارد.

دراین میان نگرانی‌هایی در کانون صنعتی و تولیدی این کشور درباره احتمال قطعی برق به دلیل تقاضای بیشتر انرژی بر اثر گرما بوجود آمده است.

مسئولان هواشناسی به شهروندان هشدار دادند که در ساعات گرم در فعالیت‌های خارج از منزل شرکت نکنند و برای افرادی که در فضای باز کار می‌کنند استراحت مکرر داشته باشند.

در مجموع به دلیل تغییرات اقلیمی در سراسر نقاط جهان روند افزایش دما روی داده است و به نظر می‌رسد مسئله گرمایش زمین و مبارزه با تغییرات اقلیمی باید به شکلی جدی‌تر در دستورکار تمام کشور‌های جهان قرار گیرد.

هشدار نارنجی نشان دهنده دومین سطح بالاتر در سیستم هشدار هوای گرم ۴ درجه چین است. هشدار‌ها از بالا به پایین به صورت قرمز، نارنجی، زرد و آبی فهرست می‌شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گرمای هوا چین درجه سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر، شمال شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور به شکل رگبار باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در نیمه شرقی و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز واقع شدند از جمله تهران، البرز، قزوین و سمنان کاهش دمای محسوس را نیز داریم.»
کبری رفیعی افزود: «روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) هشدار نارنجی برای ارتفاعات سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی است که شدت بارش‌ها را در پی دارد.»
رفیعی درباره مخاطرات هشدار نارنجی به آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ اشاره کرد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) برای سواحل خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش‌های رگباری رخ می‌دهد که با وزش باد نیز همراه است. شدت بارش‌ها به استان‌های مازندران و خراسان رضوی مربوط می‌شود. این مناطق و به ویژه در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما را نیز دارند.»
به گفته رفیعی، در روزهای جمعه (۲۱ اردیبهشت) و شنبه (۲۲ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهد بود.
امروز آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است. از عصر امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) تا جمعه (۲۱ اردیبهشت) مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و افزایش ارتفاع موج اتفاق می‌افتد.
تهران نیز برخی ساعات بارش رگباری را دارد. نوسانات دمایی پایتخت هم بین ۲۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
باران تا پایان هفته ادامه دارد | فعالیت سامانه بارشی جدید در کدام استان‌هاست؟
تعیین معین برای ۱۷ استان سیل زده | بازگشایی ایمن راه‌ های روستایی و عشایری

کد خبر 850100 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران استان آذربایجان شرقی سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب‌وهوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت
  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد