Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بهداری سپاه ناحیه قشم از غربالگری ۲۲۰ نفر سکنه در پنج روستای این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، سروان پاسدار سعید حاجبی امروز در حاشیه اجرای طرح غربالگری سلامت و پزشکی مردم روستاهای این شهرستان، با بیان اینکه جامعه درگیر فراگیری نوعی جدید از  بیماری کرونا است، اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم شریف قشم، تیمی متشکل از یک پزشک و سه پرستار با همکاری بسیج جامعه پزشکی، اقدام به ویزیت رایگان، مشاوره و انجام تست غربالگری برای ساکنان پنج روستا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از همه‌گیر شدن مجدد بیماری کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان شهرستان برای حفظ سلامت قشموندان، از اهداف این اقدام بود.

به گفته مسئول بهداری سپاه قشم، ارائه این خدمات رایگان در روستاهای دفاری، حمیری، کابلی، تلمبو و لب‌خور با استقبال مردم همراه بوده است و این امر سبب می‌شود ما در آینده نیز اقدام به اجرای چنین طرح‌هایی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه، کاهش هزینه‌های دسترسی مردم روستاها به خدمات پزشکی و درمانی داشته باشیم. 

حاجبی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری بهداری سپاه ناحیه قشم و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی شهرستان در حال اجرا است و ادامه خواهد یافت، یادآور شد: در جریان اجرای این طرح تعداد 220 نفر از قشموندان در روستاهای مذکور ویزیت رایگان شده‌اند.

ویزیت رایگان گروه جهادی شهید خدادادی در مناطق حاشیه‌نشین ‌اصفهان + فیلمجهاد سلامت بسیج در مناطق محروم لرستان/ عشایر پلدختر ویزیت رایگان شدند+ تصاویرآماده‌باش تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در قشم با هدف مقابله با خطرات احتمالی سیل

وی گفت: نیروهای سپاه و بسیج همواره در کنار مردم بوده و در این شرایط خاص که شاهد فراگیر شدن موج دیگری از بیماری کرونا هستیم، با نیروی مضاعف آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهیدپرور قشم است.

قشم پنهاورترین جزیره خلیج فارس دارای 60 روستای کوچک و بزرگ و چندین مرکز شهر است، به دلیل دورافتادگی بسیاری از این روستاها، دریافت خدماتی بهداشتی و سلامت برای ساکنان روستاهای دورتر از مرکز شهرستان و مرکز استان همواره به عنوان یک دغدغه و تقاضا مطرح بوده است.

اعزام تیم‌های سیار توسط ارگان‌های دارای تجهیزات و ساختارهای پزشکی به عنوان یک راهکار موثر در ارتقا سلامت و کاهش هزینه‌های مردم نیازمند خدمات پزشکی در مناطقی همانند قشم است.

انتهای پیام/7558/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویزیت رایگان بهداری سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است