Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، رستم قاسمی با حضور در برنامه جهان‌آرا با یادآوری این‌که طی ۱۰ سال گذشته به دلیل عدم توجه به بخش مسکن بین عرضه و تقاضا فاصله زیادی به‌وجود آمده است‌،‌اظهار کرد: در کشور ۸ میلیون مستأجر داریم، ضمن این‌که با توجه به ازدواج‌ها،‌ سالانه نیازمند ساخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای رفع این نیازها، رئیس‌جمهوری دستور ساخت ۴ میلیون مسکن را داد که البته اگر سالانه یک میلیون مسکن را هم بسازیم باز با کمبود مواجه خواهیم بود.

قاسمی با اشاره به ثبت‌نام ۵.۴ میلیون متقاضی در نهضت ملی مسکن و پالایش ۳.۲ میلیون نفر از این تعداد،‌ افزود: تاکنون اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تامین شده و تا شهریور اراضی ۳.۲  میلیون واحد تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که همه زمین‌های واگذار شده به مردم در نهضت ملی مسکن ۹۹ ساله و رایگان است، بیان کرد: در دولت نهم و دهم برای ۱.۶ میلیون مسکن زمین تامین شده اما در نهضت ملی مسکن زمین ۳.۲ میلیون واحد تامین می‌شود و ۸۰۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی است.

هزینه ۷ میلیون تومانی ساخت هر مترمربع نهضت ملی مسکن 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که به دلیل تورم امکان پیش بینی قیمت تمام شده ساخت وجود ندارد، تصریح کرد: هزینه ساخت هر متر مربع ۶ تا ۷ میلیون با تورم امروز تمام می شود اگر تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان برسد بخشی از مشکل رفع می شود که ما این موضوع را به دولت و شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده ایم.

قاسمی گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله و پلکانی است و براساس ۵۰ درصد از هزینه های درآمدی خانواده ها پیش بینی شده است.

تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از شهریور

وزیر راه و شهرسازی از تحویل ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا شهریور امسال خبر داد و با اشاره به این‌که اگر مردم در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام نکنند از ارائه بسیاری از خدمات محروم می شوند،‌گفت: اکنون اطلاعات ۷۲ میلیون نفر را در سامانه داریم و با وجود آنکه تکمیل نشده جامع ترین سامانه اطلاعات مردم است.

قاسمی با بیان این‌که برای۷۵۰ هزار واحد خانه خالی کشور به سازمان مالیاتی قبض مالیاتی داده‌ایم،‌اضافه کرد: از این رقم حدود ۶۰ هزار مالک اعتراض کرده اند. هدف از مالیات خانه خالی، درآمد برای دولت نیست بلکه می خواهیم عرضه مسکن را زیاد کنیم و اگر مالکان خانه را خالی نگه دارند مالیات می‌پردازند و در صورت عدم پرداخت، جریمه می شوند.

وی با تاکید بر این‌که بانک‌های فعال در حوزه املاک در صورت عدم پرداخت مالیات جریمه خواهند شد، اظهار کرد:  قیمت گذاری مسکن در بسیاری از کشورها وقتی با بحران مواجه می شوند گرفته می شود و این مصوبه ها در دو سال گذشته هم وجود داشت. این مصوبه سقف ۲۵ درصد در سران تصویب شد و بسیاری از مالکان واحدهای اجاره خود را تخلیه نکرد و تمدید کردند.

مشاوران املاک ساماندهی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود ۳۰۰ هزار مشاور املاک در کشور داریم، گفت: تعداد کمی از این مشاوران املاک در سامانه کد رهگیری قرار دارند اما در اتفاق جدید تمامی بنگاه های مشاوران املاک به سامانه کد رهگیری متصل می شود و تمامی معاملات رصد و بررسی می‌شود و تا سال آینده این اقدام اجرایی خواهد شد.

قاسمی درباره حق‌الزحمه مشاوران املاک افزود: نرخ جدید متناسب‌ با قیمت های منطقه‌ای است که هرساله توسط وزارت اقتصاد و دارائی تعیین خواهد شد و در کاهش قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان این‌که با طراحی بسته اجاره‌بها آرامش بازار مسکن در این ماه نسبت به ماه گذشته، بازگشته است، بیان کرد: در بسته جدید اجاره مسکن تمدید قراردادها را بسیار پیگیری خواهیم کرد و دغدغه جدید رئیس‌جمهور است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از هزینه آورده ۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر در زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور داده این مشکلات برطرف شود.

فرمول حق الزحمه مشاوران املاک کشور تغییر کرد | نحوه محاسبه حق الزحمه هزینه ساخت هر متر نهضت ملی مسکن اعلام شد | هزینه‌های ساخت بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟ کد خبر 693152 منبع: تسنیم برچسب‌ها نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وام بازار مسکن مسکن - وام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وام بازار مسکن مسکن وام وزیر راه و شهرسازی مشاوران املاک نهضت ملی مسکن هزار واحد حق الزحمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟