Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از آمادگی همه شعب هلال‌احمر برای سیلاب احتمالی در اصفهان، خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اعلام هشدار هواشناسی به همه شعب هلال‌احمر سراسر استان مکاتبه و تاکید شد که تجهیزات سیلاب، تیم‌های امداد و خودروها به‌روزرسانی شود و آماده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درخواست شد با هماهنگی فرماندار جلسه مدیریت بحران شهرستان تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها هوشیار باشند و اقدامات، که در حیطه آنها است را به خوبی انجام دهند.

دستور بررسی مسیر رودخانه و سیلاب‌ها در همه شهرستان‌ها

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه روز جاری در شهرستان سمیرم جلسه‌ای در همین راستا برگزار می‌شود، ادامه داد: تاکید شده است که امور عشایر، بخشدار، دهیار و شورای روستاها فعال شوند و پیگیری شود تا چادر هیچ عشایری در مسیر رودخانه یا دره برپا نشده باشد که زمان بارندگی دچار حادثه نشود.

وی تصریح کرد: تاکید در همه شهرستان‌ها بر این است که شهرداری‌ها در حوزه مدیریتی خود مسیر رودخانه و سیلاب‌ها را بررسی کنند، اگر نیاز به بازگشایی دارند پیگیری شود و با هشدارهای صادر شده اجازه ندهند افراد بومی یا غیربومی در مکان‌های مذکور حضور داشته باشند.

تخریب؛ بزرگترین مشکل سیلاب / آمادگی تجهیزات سیلاب هلال‌احمر

کریمی با بیان اینکه اقدامات حوزه هلال‌احمر انجام شده است و به یاری خدا با پیشگیری‌های انجام شده مشکلی برای افراد پیش نمی‌آید، اضافه کرد: بزرگترین مشکلی که درپی جاری شدن سیلاب پیش می‌آید، تخریب است؛ این تخریب‌ها در درازمدت قابل اصلاح هستند اما تنها موضوعی که اهمیت بالایی دارد، حفظ جان افراد است.

وی با بیان اینکه نجات جان افراد با پیشگیری قابل انجام و تلاش بر پیشگیری است، گفت: اگر فردی در معرض سیل قرار گیرد و غرق شود، تیم‌های جست‌وجو باید برای کشف جسد اعزام شوند. امکان نجات فردی از سیل وجود ندارد مگر اینکه در مسیر سیل به مکانی گیر کرده و قابل رهایی باشد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای آمادگی تجهیزات سیلاب هلال‌احمر شامل موتورهای آبکش، کف‌کش، تیم‌های امدادی و تجهیزات تخصصی سیلاب به همه شعب اعلام هشدار شده است تا در صورتی که مشکلی برای فرد با منزلی پیش آید، برای حل آن اقدام شود.

کد خبر 591000

منبع: ایمنا

کلیدواژه: داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان آبگرفتگی آب گرفتگي معابر بارش باران و آبگرفتگی سیل و آبگرفتگی ابگرفتگی معابر اصفهان آبگرفتگی اصفهان آبگرفتگی منازل هشدار سیل و آبگرفتگی وضعیت آبگرفتگی آبگرفتگی در اصفهان سیل و آبگرفتگی در استانها هشدار برای آبگرفتگی معابر هشدار هواشناسی به احتمال آبگرفتگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان هلال احمر همه شعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان

محمدرضا بهرامی،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  با اشاره به جزئیات حادثه برخورد دو خودروی سواری کوئیک و سمند گفت: این حادثه که در کیلومتر ۳۳ جاده قدیم قم به اصفهان، روبروی کارخانه سیمان اتفاق افتاده و منجر به مصدومیت ۵ نفر و محبوس شدن یکی از مصدومین شده بود، از طریق اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر قم اعلام شد که بلافاصله نجاتگران پایگاه سلفچگان به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: نیرو‌های عملیاتی به محض رسیدن به محل وقوع حادثه اقدام به رهاسازی مصدوم محبوس شده در خودرو و تثبیت صحنه حادثه کردند.


بهرامی ادامه داد: عملیات امداد و نجات نجاتگران این پایگاه از ساعت ۱۹ و ۲۸ دقیقه روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه آغاز شد و در ساعت ۲۰ و ۳۳ دقیقه پایان یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب