Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، دکتر «لیلا پورسعادت»، افزود: کلینیک فیزیوتراپی باغچه بان اراک از تیرماه سال گذشته در ۲ نوبت صبح و عصر خدمات توانبخشی به مراجعان ارایه داده است.

وی اظهار داشت: زیر ساخت‌های آب درمانی در کلینیک باغچه‌بان مهیا است و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در زمینه استفاده مشترک از آب درمانی قول مساعدت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده توانبخشی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استان سالمند کشور به شمار می‌رود و به تبع آن بیماری‌های سالمندی، سکته‌های مغزی و ناتوانی‌ها در آن بیشتر است، نیاز به آب درمانی در این استان بیشتر است و نیز موقعیت جغرافیایی استان مرکزی باعث افزایش حوادث ترافیکی شده که این امر نیز ضرورت وجود این مجتمع را دوچندان می‌کند.

دکتر پورسعادت افزود: اکنون خدمات بازتوانی به تمام مراجعه‌کنندگان خانواده معزز شهدا و جانبازان به صورت رایگان ارائه می‌شود، بنابراین مسئولان بنیاد شهید بیمارانی که نیاز به اعمال بازتوانی از جمله کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و غیره هستند را به این مرکز ارجاع دهند تا از خدمات با کیفیت مناسب بهره ببرند.

وی تاکید کرد: بازدید به عمل آمده توسط رییس انجمن فیزیوتراپی کشور از کلینیک باغچه بان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، از تجهیزات و فضای این مرکز استقبال بسیار زیادی شد که این مهم در جای خود پیشرفته بزرگ محسوب می‌شود.

جلوگیری از صدمات و آسیب ها با فیزیوتراپی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: با فیزیوتراپی می‌توان از صدمات و آسیب‌های جدی جلوگیری کرد و همین امر اهمیت این رشته را دوچندان می‌کند.

«رضا شجاعی »افزود: اهمیت فیزیوتراپی بر کسی پوشیده نیست و نقش درمانی و کمک درمانی که این رشته ایفا می‌کند بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: دانشکده توانبخشی خدمات با کیفیتی در حوزه فیزیوتراپی ارائه می‌دهد که یکی از مزیت‌های اصلی فیزیوتراپی شامل ارزیابی مناطق ضعیف در بدن بیمار و تدوین یک برنامه فیزیوتراپی است که به تقویت این نقاط آسیب پذیر کمک می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: درد مزمن می‌تواند یکی از ناامید کننده‌ترین شرایط برای تجربه باشد، به خصوص اگر علت اصلی آن ناشناخته باشد، با این حال، تکنیک‌های فیزیوتراپی و تمرین‌های درمانی می‌تواند به جنبش مفاصل و بافت نرم و ترمیم عملکرد عضلات، کاهش درد یا از بین بردن درد به طور کلی کمک کنند.
 

برچسب‌ها سلامت اراک استان مرکزی بهداشت و سلامت توانبخشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت اراک استان مرکزی سلامت اراک استان مرکزی بهداشت و سلامت توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی باغچه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد